مفرح‌ترین سالن‌های سینمای دنیا برای تجربه‌ متفاوتی از تماشای فیلم

تا به حال به این فکر کرده‌اید که تماشای فیلم‌ها هم می‌تواند به یک تفریح عالی تبدیل شود؟ بسیاری سینماها در دنیا هستند که جدای استفاده از بهترین تکنولوژی‌های روز، کمک می‌کنند تا فیلم دیدن به یک تفریح و خوشگذرانی برایتان بدل شود. آن را با آبتنی تلفیق می‌کنند، چند بعد به آن سه بعد اصلی اضافه می‌کنند یا حتی برایتان رخت خواب پهن می‌کنند تا لم داده فیلم تماشا کنید. با هم نگاهی به مفرح‌ترین سینماهای دنیا که تجربه‌ای متفاوت از فیلم دیدن را برایتان ممکن می‌سازند بندازیم.

 

 

یونان، آتن، Cine Thisio

 

 

 یونان، آتن، Cine Thisio

 

 

یونان همیشه در طول تاریخ میزبان سالن‌های بزرگ روباز بوده است. امروزه هم این شهر دارای چندین سالن روباز نمایش است که تابستان‌ها فعالیت می‌کنند. البته هیچ کدامشان شکوه Cain Thisio را ندارند. نگران نباشید اگر صندلی در قسمت‌های جلویی نصیبتان نشد زیرا حتی آخرین صندلی‌ها نیز دید بسیار خوبی دارند. به علاوه شما با رفتن به این سالن سینما نه تنها از صفحه بزرگ نمایش فیلم دلخواهتان را می‌بینید بلکه منظره شگفت‌انگیزی از آکروپلیس و پارتنون را بالای صفحه نمایش خواهید دید که منظره‌ای شگفت‌انگیز دارد. Cine Thisio قدیمی‌ترین تئاتر فضای باز در آتن است که در سال ۱۹۳۵ ساخته شده است و معمولا از فروردین تا مهر باز است. این سینما در دو  نوع فیلم‌های روز دنیا و فیلم‌های کلاسیک قدیمی را به نمایش در می‌آورد.

 

 

هند، جیپور، سالن تئاتر راجماندیر

 

 

هند، جیپور، سالن تئاتر راجماندیر

 

 

اگر می‌خواهید فرهنگ مردم هند را به بهترین نحو ممکن ببینید و تجربه بی‌نظیری از بالیوود به دست بیاورید در تور هند حتما به سالن راجماندیر بروید. شما می‌توانید بین رنج‌های مختلف قیمت صندلی هر کدام را که می‌خواهید خریداری کنید. در این سالن ابتدا سرود ملی هند پخش می‌شود. سپس تیزرهای آینده را تماشا خواهید کرد و در نهایت فیلم شروع می‌شود. نکته خیلی جالب همراهی مردم در این سالن برای صحنه‌های خنده‌دار و هیجانی، و دیالوگ‌هاییست که در صحنه‌های حساس با صدای بلند به زبان می‌آورند. گرچه به احتمال قوی شما چیزی از صحبت‌هایشان نمی‌فهمید اما دست کم تجربه دیدن آن‌ها را به دست خواهید آورد. این سالن که در سال ۱۹۷۶ افتتاح شده است معمولا در سانس‌های خود ۱۲۰۰ صندلی‌اش را به فروش می‌رساند.

 

 

زیباترین آثار باستانی یونسکو در هند

 

 

کره جنوبی، سئول، 4DX

 

 

کره جنوبی، سئول، 4DX

 

 

سینمای چهار بعدی سئول تجربه‌ای کاملا متفاوت از فیلم دیدن است که با اضافه کردن افکت‌های حرکتی در صندلی، آب و باد تماما شما را وارد ماجراجویی های فیلم می‌کند. اصلا فیلم دیدن در این سینمای کره جنوبی شبیه بودن در یک پارک بازی جذاب یا سواری دو ساعته بر روی ترن های هوایی دیجیتال است. اگر چه فیلم‌هایی که در این سینماها به نمایش در می‌آید خیلی به روز نیست، اما رفتن به سینمای چهار بعدی برای این است که تفریح کنید، فیلم ببینید و هیجان زده شوید تا در مسیر ماجرای داستان شما نیز همه چیز را نزدیک به محیط فیلم تجربه کنید. این مجموعه سینمایی اینقدر در کره طرفدار دارد که ۱۴ سالن از آن در تمام این کشور گسترده شده‌اند تا همه در آن بتوانند فیلم‌های چهار بعدی ببینند!

 

 

ژاپن، توکیو، Uplink X

 

 

ژاپن، توکیو، Uplink X

 

 

سالن سینمای Uplink X که خود را کوچک‌ترین سالن اکران فیلم در ژاپن می‌نامد تنها ۴۰ صندلی برای تماشای فیلم ارائه می‌دهد. ساختمان سینما که در کنار کارخانه Uplink قرار گرفته بنایی چند منظوره متعلق به Uplink Co است که سالن سینمای چند منظوره و یک کافه را در اختیار شما قرار داده است. ویژگی منحصر به فرد این سینما وجود صندلی‌هایی تحت عنوان social seating است که به جای اتصال به زمین در هوا معلق هستند، حرکت می‌کنند و تجربه فیلم دیدن را خیلی واقعی‌تر به شما نشان می‌دهند.

 

 

سینماهای جکوزی‌دار در سراسر دنیا

 

 

سینماهای جکوزی‌دار در سراسر دنیا

 

 

البته که تابستان‌ها مردم دوست دارند در مکان‌های عمومی و فضای باز وقت‌گذرانی کنند اما زمستان‌ها باید جایی سرپوشیده و دارای سیستم گرمایشی باشد. در این مورد خلاقیت سازندگان دنیای سرگرمی به سینماهای جکوزی‌دار رسیده است. به این ترتیب شما می‌توانید در جکوزی با آبی داغ و مطلوب بنشینید و جدیدترین فیلم‌های روز دنیا را تماشا کنید. این سالن‌ها که در سراسر دنیا پراکنده شده‌اند در جاهایی مثل انگلیس، ایالات متحده آمریکا، ایبیزای اسپانیا، بانکوک در تایلند، تور چین و ژاپن یافت می‌شوند. شما می‌توانید هم فیلم ببینید، هم تجربه‌ای منحصر به فرد و کم تکرار را در زندگی‌تان تجربه کنید.

 

 

۶ تم‌پارک عجیب در چین که گردشگران عاشق آنها هستند

 

 

آمریکا، سانفرانسیسکو، سالن تئاتر کاسترو

 

 

آمریکا، سانفرانسیسکو، سالن تئاتر کاسترو

 

 

سالن‌ها نمایش فیلم در آمریکا آنقدر در قرن بیستم باشکوه و زیبا ساخته شد که برای آن‌ها اصطلاح کاخ‌های فیلم در نظر گرفته شد. سالن تئاتر کاسترو که در سال ۱۹۲۲ افتتاح شد، یکی از آخرین نقاط به جا مانده از آن دوران است که هنوز به فعالیت خودش ادامه می‌دهد. این سالن سینما تقریبا نسخه تقلبی و الهام گرفته شده از کلیسای جامع مکزیک است که از لحاظ زیبایی کاملا شما را به اشتباه می‌اندازد. در جای جای این سالن سینما از گچ‌ کاری‌های چشمگیر استفاده شده و به خوبی به شما نشان می‌دهد که چطور می‌توان از تلفیق یک اثر هنرمندانه و تکنولوژی نتیجه منحصر به فرد و خاصی گرفت. به علاوه شما می‌توانید فیلم‌های کلاسیک موزیکال را با کیفیتی عالی در این سالن تماشا کنید.

مطالب مرتبط