بهترین نقاط گردشی دنیا که باید تا قبل از ۴۰ سالگی به آن‌ها سفر کنید

با این که زندگی ماشینی امروزی رفاه و امکانات بیشتری برای ما فراهم آورده اما خستگی مضاعفی را هم تحمیل می‌کند. تحت همین فشارها گاهی آرزو می‌کنیم با دوستان و یا همسر برای چند روز هم که شده سفر برویم و استراحتی دلچسب داشته باشیم. اما چه جاهایی را در فهرست مقاصد مورد علاقه خود قرار داده‌اید؟ شما همیشه می‌توانید به سراسر دنیا سفر کنید اما حتما بهترین مقاصدی که باید قبل از ۴۰ سالگی به آن‌ها بروید را مد نظر قرار دهید.

 

 

ترکیه، استانبول

 

 

استانول

 

 

ترکیه یکی از مقاصد همه پسندی است که تمام تورهای گردشی دنیا به مسافران توصیه می‌کنند حتما از آن بازدید کنید. خوشبختانه این شهر تاریخی با تنوع فراوانی از دیدنی‌های طبیعی، سنتی، مدرن و مذهبی برای تمام سنین و گروه‌های گردشی مقصدی بی‌نظیر است. شما می‌توانید در بازارهای شلوغ بگردید، از خیابان‌های مخصوص خرید بروید و فروشگاه‌ها را بررسی کنید و یا وقتتان را در مراکز خرید بگذرانید. اما اگر می‌خواهید در آرامش چند روز را استراحت کنید می‌توانید به حمام‌های ترکی بروید و از ماساژ بهره ببرید و یا در سواحل زیبا و شگفت‌انگیزش دراز بکشید و از آفتاب داغ و ماسه‌های نرم و پودری لذت ببرید. در ساحل پیاده‌روی کنید و غروب دل‌انگیز آفتاب را از داخل کروزهای بسفور به تماشا بنشینید.

 

 

بهترین نقاط استانبول برای گردش‌های شبانه

 

 

ایتالیا، جزیره Cagliari

 

 

ایتالیا، جزیره Cagliari

 

 

با این که سراسر ایتالیا زیبا و گردشی است و پر از نقاط دیدنی و تاریخی است اما جزیره Cagliari یکی از برجسته‌ترین جاهای ایتالیاست که شهرت آن به عنوان مقصدی عاشقانه برای زوج‌ها زبانزد همه دنیاست. ساحل صخره‌ای اما سرسبز، آب‌های آبی و پرندگانی که بر فراز آن درحال پرواز هستند به شدت چشم‌نواز و دوست داشتنی است. شما می‌توانید در این جزیره خوش آب و رنگ، به پیاده‌روی، حمام آفتاب، شنا و فعالیت‌هایی از این دست بپردازید. برای هیجان بیشتر به قایق سواری بروید و غروب را در ساحل بگذرانید. همچنین طیف زیادی از رستوران‌های برجسته غذای دریایی نیز هست که می‌توانید به آن‌ها بروید و غذاهای خوشمزه‌ای را نوش جان کنید.

 

 

آرژانتین، بوئنوس آیرس

 

 

آرژانتین، بوئنوس آیرس

 

 

بوئنوس آیرس را پاریس آمریکای جنوبی هم می‌شناسند. شهری عاشقانه برای سفرهای دو نفره و خیابان‌گردی که خیلی از زوج‌ها به عنوان مقصدی برای ماه عسل هم نگاه می‌کنند. این شهر به عنوان مهد رقص تانگو یکی از بهترین انتخاب‌ها برای گشت و گذار و شرکت در کلاس‌های رقص و یادگیری تانگوی اصیل برای زوج‌ها محسوب می‌شود. اگر تازه ازدواج کرده‌اید و به دنبال سفری هیجانی و عاشقانه هستید می‌توانید به این شهر آمریکای جنوبی هم سفر کنید. روزها بگردید و شب‌ها به کافه‌های زیبای سطح شهر بروید. به علاوه می‌توانید از نقاط تاریخی دیدن کنید و عکس‌های یادگاری بگیرید. به علاوه می‌توانید از ایستگاه‌های دوچرخه برای خودتان دوچرخه کرایه کنید و به رکاب زدن در مسیر مخصوص و لذت بردن از اطراف هم بپردازید.

 

 

هند، گوآ

 

 

هند

 

 

با وجود این که بیشتر بخش‌های هند همچنان سنتی و توسعه نیافته باقی مانده است اما در بخش‌های گردشی تور هند اوضاع به طور کلی شکل و نوع دیگری دارد. یکی از این بخش‌ها شهر ساحلی گوا است که مناظر زیبا و سواحلش بی‌شباهت به آنچه از تایلند می‌شناسید، نیست. شما در این شهر ساحلی می‌توانید از ماسه‌های سفید و پودری و آب‌های آبی اقیانوسی بهره ببرید. روی ماسه‌ها دراز بکشید و از حمام آفتاب لذت ببرید، شنا کنید و اگر تمایل داشتید به ورزش‌های آبی همچون قایق سواری، جت اسکی سواری و غواصی بپردازید. اگر قبلا هرگز غواصی نکردید اصلا نگران نباشید، تورهای غواصی با مربیان مجرب به شما غواصی هم یاد خواهند داد. غروب این شهر از سواحل بسیار دیدنی و عاشقانه است. به خصوص این که با تاریک شدن هوا کم کم بساط پایکوبی و شادی برپا می‌شود. شما می‌توانید در این سواحل منحصر به فرد به قدم زنی بپردازید و از محلی‌های سوغاتی‌های دست‌ساز ارزانقیمت بخرید.

 

 

 

زیباترین آثار باستانی یونسکو در هند

 

 

تایلند، بانکوک

 

 

بانکوک

 

 

تقریبا کسی نیست که تایلند را به عنوان یکی از گردشی‌ترین نقاط دنیا نشناسد. در تور تایلند اوضاع به گونه‌ایست که تمامی قسمت‌هایش را می‌توان به یک اندازه گردشی و دیدنی دانست. تاریخ و فرهنگ غنی، معابد رنگی زیبا، سواحل منحصر به فرد و غذاهای اصیل و بومی بخش از تمام آن چیزیست که در این کشور با آن رو به رو می‌شوید. بانکوک به عنوان یکی از مهم‌ترین شهرهای گردی تایلند پر از رستوران‌های معروف و کافه‌های منحصر به فردی است که تم‌های مخصوص دخترانه، کودکانه و کارتونی، حیوانات دیدنی مثل گربه‌ها، جغدها، راکون‌ها و روباه‌ها ... است. شما می‌توانید به ده‌ها بازار سرپوشیده و روبازش بروید و خریدهای ارزانی داشته باشید و یا عذاهای اصیلش را امتحان کنید. صبح‌ها به دیدن معابد و سواحل اطراف شهر بروید و عصرها را در مراکز خرید و کافه‌ها سر کنید. شب‌ها نیز این شهر همیشه بیدار میزبان جوانانی است که با دوستانشان برای تفریح و گردش به مراکز تفریحی و بازی می‌روند.

مطالب مرتبط