بهترین ماجراجویی‌هایی که می‌توانید به همراه نوجوانان در سفر تجربه کنید

سفر به همراه فرزندان نوجوان کار سختی است، چون پیدا کردن فعالیتی که آن‌ها را مشتاق سفر نگه دارد سخت است و هر کدام سلیقه‌ی متفاوتی دارد. اما به کارهای ماجراجویی و هیجان‌انگیز همه آنها علاقه دارند. رفتن به دل طبیعت، سافاری حیوانات، پارک‌های بازی بخشی از این فعالیت‌ها به حساب می‌آیند که در ادامه بعضی‌هایشان را معرفی می‌کنیم.

 

سافاری حیات وحش

 

 

سافاری حیات وحش

 

 

یکی از فعالیت‌هایی که همه‌ی نوجوانان از آن استقبال می‌کنند سافاری حیات وحش است. جایی که می‌توانند حیوانات مختلف را ببینند و از نزدیک چهره واقعی‌شان را مشاهده نمایند. در کشورهای آفریقایی، تایلند و تور هند اینگونه سافاری‌ها به وفور پیدا می‌شوند و بچه‌ها می‌توانند حیوانات بسیاری را در کشورهای مختلف ببینند که در زمین‌های محافظت شده به صورت آزادانه گردش می‌کنند. غیر از سافاری در پارک های طبیعی هم می توانند حیوانات را ببینند. مخصوصا باغ وحش‌های ویژه‌ای همچون نمونه‌های چینی با داشتن پاندا یا آن‌هایی که فضایی شاد و مفرح هم در محیطشان به وجود آورده‌اند.

 

 

زیباترین آثار باستانی یونسکو در هند

 

 

کمپ زدن در طبیعت

 

 

کمپ زدن در طبیعت

 

 

همه‌ی سفر را می‌شود در هتل نگذراند و شبی را هم در طبیعت سر کرد. بسیاری مقاصد گردشگری مهم که ایرانی‌هایی زیادی هم به آن‌ها سفر می‌کنند، مانند اطراف استانبول، مناطق بسیار زیادی در تور گرجستان یا حتی هند جاهای مناسبی برای کمپ زدن دارند. برای کمپ زدن می‌شود یک صبح تا بعد از ظهر را انتخاب کرد و یا اینکه حتی شب را هم در بعضی جاها برای تماشای ستاره‌ها اطراق کرد. در نهایت مهم این است که شما فرزندان خود را به دل طبیعت ببرید تا از فضای آزاد و رها لذت ببرند.

 

 

 

با توجه به شخصیت شناسی خودتان به این شهر‌های گرجستان سفر کنید

 

 

رفتن به پارک‌های بازی

 

 

رفتن به پارک‌های بازی

 

 

هیچ چیزی برای بچه‌های نوجوان به اندازه پارک‌های بازی هیجان انگیز و پر از ترن‌های پر پیچ و خم جذاب نیست. تقریبا تمام مقاصد مهم گردشگری در دنیا این نوع پارک‌ها را دارند و می‌توانید به صورت خانوادگی از آن‌ها لذت ببرید. غیر از پارک‌های بازی، پارک‌های آبی هم بین همه‌ی خانواده‌ها طرفدارهای زیادی دارد، مخصوصا در مناطق گرمسیر همچون تایلند که پارک‌های آبی روباز زیادی در شهرهای خود دارد. یکی دیگر از مدل‌های پارک بازی که جدیدا خیلی مد شده است، پارک‌های دیجیتال است که در آن بازی‌های کامپیوتری و واقعیت مجازی وجود دارد و می‌شود ساعت‌ها نوجوانان خود را با این گونه بازی‌ها سرگرم کنید. در آخر همیشه بازی‌های فرار از اتاق را هم در نظر بگیرید که امروزه به یکی از فعالیت‌های بسیار محبوب دسته جمعی بدل شده است.

 

 

فعالیت‌های آبی

 

 

فعالیت‌های آبی

 

 

اگر به سراغ مقاصد ساحلی رفتید، زمان خود را تنها به آبتنی در آب و آفتاب گرفتن اختصاص ندهید و نوجوانان خود را برای انواع ماجراجویی‌ها آماده کنید. فعالیت‌های آبی مختلفی می‌شود در مقاصد ساحلی انجام داد، از جمله ورزش‌های آبی مثل موج سواری که همه جا به صورت تفریحی آموزش داده می‌شود. غواصی خانوادگی هم از آن دسته کارهایی است که همه می‌توانند از آن لذت ببرند. گردش‌ با قایق، سافاری قایق سواری و انواع تورهای کشتی سواری از دیگر فعالیت‌های آبی هیجان انگیز خواهد بود.

 

 

معابد شرقی

 

 

فعالیت‌های آبی

 

 

شاید بازدید از کلیساها یا موزه‌ها برای نوجوانان خیلی هیجان انگیز نباشد و حوصله آن‌ها را سر ببرد، اما بازدید معابد شرق آسیا و در تور چین، ژاپن، تایلند و یا مالزی حتما برایشان عجیب و جالب است. این معابد به خاطر نقاشی‌های داستانی، انواع مجسمه‌هایی که بعضی‌هایشان خیلی بزرگ است، یک جای راز آلود و عالی برایشان است. بعضی از خرابه‌های باستانی هم می‌توانند برای بچه‌های جالب به نظر بیایند به شرط اینکه مسیر رفت و آمد آن‌ها هم برایشان جذاب باشد و مدت گردش در میان خرابه‌ها کوتاه باشد. 

 

 

۶ تم‌پارک عجیب در چین که گردشگران عاشق آنها هستند

 

 

 

گردش در باغات و جنگل‌ها

 

 

گردش در باغات و جنگل‌ها

 

 

گردش در جنگل‌های زیبا و رفتن به سراغ آبشارها و آبگیرها، یکی از جذاب‌ترین کارهایی است که می‌توانید به همراه نوجوانان انجام دهید. انتخاب یک جنگل مناسب با مسیر آسان و وجود دینی‌های بسیار و جاذبه‌های حیوانی همچون وجود پرندگان و میمون‌ها در این گونه جنگل‌ها می‌تواند ساعات بسیار خوب خانوادگی را برای شما همراه داشته باشد. غیر از جنگل‌ها، در بعضی از شهرها باغات گل بسیار زیبایی هم وجود دارد که مخصوصا دخترهای نوجوان از بودن در آن‌ها لذت بسیاری خواهند برد. مثل باغ گل بسیار بزرگ دبی یا باغ‌های هلند یا بسیاری دیگر از کشورهای آسیایی و اروپایی.

 

 

کارهای عجیب مخصوص هر شهری

 

 

کارهای عجیب مخصوص هر شهری

 

 

همیشه و هر شهری در دنیا، یک سری فعالیت‌های عجیب و متفاوت در خود دارد. مثل مجسمه‌های بزرگ هندی و تایلندی که می‌توانید به داخل آن‌ها بروید، مثل رفتن روی دیوار بزرگ چین یا حتی سر زدن به موزه‌های عجیب و غریب. در این بین نباید تم‌ کافه‌ها یا تم رستوران‌ها را هم از یاد برد که می‌تواند غذا خوردن را به یک فعالیت هیجان انگیز تبدیل کند.

مطالب مرتبط