غذای گرجی در بهترین رستوران‌های باتومی

غذاهای گرجستان، بسیار غنی و خوشمزه هستند. یافتن انواع غذاهای تهیه شده از گوشت و سبزیجات در این کشور، کار سختی نیست. بعلاوه، گرجی‌ها اشتیاق زیادی به گیاهان و ادویه‌های مختلف دارند که به غذاهای آنها طعم خاصی می‌بخشد. اصالت غذاهای گرجستان بر کسی پوشیده نیست و دستورالعمل هر غذای ملی، حداقل صد سال قدمت دارد. اگر با تور گرجستان به باتومی سفر کردید، قطعا از خودتان خواهید پرسید که غذاهای اصیل گرجی را در کدامیک از رستوران‌های باتومی باید صرف کرد. این مقاله پاسخی است به سوال شما.

 

Khinkali

این دامپلینگ‌های بزرگ، به شکل کیسه‌های خمیری سفت و پخته شده هستند که درونشان با گوشت گوسفند و گوشت گاو پرشده است. گفته می‌شود که زنان گرجی، دستورالعمل خینکالی را خلق کردند. این غذای آبدار، با دست خورده می‌شود، به این ترتیب که باید دم کیسه‌های خمیری را بگیرید و انتهایش را در دهان بگذارید و مواظب باشید که آب آن به خارج از ظرف نریزد. خوشمزه‌ترین خینکالی‌های باتومی را می‌توانید در رستوران " Saghighino" بخورید که در خیابان 34 بارتاشویلی واقع شده است.

 

بخوانید: تجربه خوردن خینکالی خوشمزه در تفلیس

 

 

Khachapuri

این نان‌های پنیری قایقی شکل، برای نخستین بار در قرون وسطی در مناطق کوهستانی شمال غربی گرجستان پخته شدند. اقوام مختلف دستورالعمل‌های خاچاپوری منحصر به فرد خود را داشتند، اما به طور کلی خاچاپوری از پختن مقدار زیادی پنیر و یک تخم مرغ و گاها یک قطعه کره روی نان شکل می‌گیرد. اگر به باتومی سفر کردید، حتما سری به کافه "Laguna" در خیابان 18 Zurab Gorgiladze بزنید، زیرا بهترین خاچاپوری‌های سراسر باتومی را سرو می‌کند و به طور کلی یکی از بهترین رستوران‌های باتومی است.

 

 

Chakhokhbili

این خورش مرغ، یکی از رایج‌ترین غذاهای ملی و اصیل گرجستان است که شامل گوشت مرغ سرخ شده، ادویه‌جات و ترشی‌جاتی است که همراه سس گوجه صرف می‌شود. اگر می‌خواهید این غذای لذیذ را در باتومی امتحان کنید، به رستوران " Heart of Batumi" بروید که در خیابان 11 Gen. Mazniashvili واقع شده است.  

 

 

Suluguni on ketsi

دستورالعمل‌های متعددی برای تهیه و سرو این غذای محلی تهیه شده از پنیر وجود دارد. این غذا به صورت سرخ شده یا دودی و یا در ترکیب با ادویه‌جات ارائه می‌شود و شامل لایه‌های سیب زمینی یا گوجه فرنگی است که با پنیر پوشانده شده است. این غذا در Ketsi  سرو می‌شود که یک ماهیتابه سفالی توگود است. معمولا اغلب کافه‌ها و رستوران‌ها، این غذای لذیذ را ارائه می‌دهند؛ اما توصیه می‌کنیم که آنرا در رستوران " Tavaduri " واقع در خیابان Lermontova صرف کنید.

 

بخوانید: بهترین رستوران‌های باتومی برای سفارش پیتزا

 

 

Chicken Chkmeruli

نام این غذا، از روستایی در شمال گرجستان گرفته شده است که اولین بار در آن محدوده طبخ شد. این غذا، شامل مرغ سرخ شده است که با سس سیر خامه‌ای صرف می‌شود. مرغ در روغن آفتابگردان و همراه با فلفل قرمز تند سرخ می‌شود. رستوران "Shemoikhede Genatsvale " که در خیابان 8 Noe Zhordania  باتومی واقع شده، بهترین نمونه‌های این غذای لذیذ را سرو می‌کند.

 

 

Chikhirtma

این غذا در واقع یک سوپ مرغ غلیظ است که همراه با سبزیجات، تخم مرغ و آرد پخته می‌شود. این غذا، یک خوراک سبک بوده و با اضافه کردن آب لیموترش طعم بهتری پیدا می‌کند. جالب است بدانید که این غذا، بسیار مقوی است و خوردن آن در یک وعده غذایی شما را کل روز سیر نگه می‌دارد. بهترین رستوران برای امتحان کردن این خوراک، رستوران " Zakhar Zakharych " در خیابان 53 Parnavez Mepe است.

 

بخوانید: معرفی فانتزی‌ترین رستوران‌های تفلیس

 

 

Falafel

این فلافل‌های خوشمزه، کوفته‌هایی از لوبیای سرخ شده هستند که همراه با ادویه‌جات و ترشی‌جات صرف می‌شوند. البته منشا اصلی این غذا کشور مصر است، اما طبخ آن در گرجستان نیز قدمتی دیرینه دارد و یکی از خوش‌خوراک‌ترین غذاهای دنیا است. این غذای گیاهی، در باتومی بسیار محبوبیت دارد و به شما توصیه می‌کنیم که برای خوردن آن حتما سری به کافه " Radio " در خیابان یازدهم شوتا روستاولی بزنید.

 

 

Chakapuli

این غذا ترکیبی از گوشت، سبزیجات و ادویه‌جات است. معمولا از گوشت تازه گوسفندی، برای تهیه این غذا استفاده می‌شود و در بهار و اوایل تابستان طرفداران بیشتری دارد. اغلب این غذای اصیل را، در روز عید پاک طبخ می‌کنند. رستوران "Kiziki" در خیابان 24 Melikishvili  باتومی، بهترین ارائه دهنده این غذای لذیذ است.  

 

 

Mtsvadi

این غذا یک شیش کباب کلاسیک گرجی است. ویژگی اصلی آن عدم وجود ماریناد است که غلظت طعم گوشت، نمک و فلفل را کاهش می‌دهد. این غذای خوشمزه را تقریبا در هر رستورانی در باتومی خواهید یافت، اما کباب‌های رستوران "The White Restaurant" در خیابان 84 Sheriff Khimshiashvili  بی‌نظیر هستند.

 

بخوانید: خوشمزه‌ترین غذای گیاهی گرجستان

 

 

بدون شک، حالا متوجه شده‌اید که غذاهای اصیل گرجی را در کدامیک از رستوران‌های باتومی میل کنید. این شهر زیبا که در کنار دریای سیاه واقع شده، علاوه بر ارائه انبوه جاذبه‌های توریستی قابل توجه، امکانات بسیار باکیفیتی برای خورد و خوراک را فراهم می‌کند که نمونه‌هایی از آنها را می‌توانید در مقاله بهترین رستوران‌های باتومی بیابید. 

مطالب مرتبط