آشنایی با ویژگی‌های فرودگاه باتومی

فرقی نمی‌کند به عنوان مسافری که مجبور است شب را در فرودگاه سر کند در فرودگاه باتومی حضور دارید و یا مسافری در حال گذر، این فرودگاه دارای امکانات و ویژگی‌هایی است، که بهتر است قبل از رفتن به آن درباره‌شان بدانید تا بتوانید به خوبی و در آرامش زمان را مدیریت کنید. باتومی به عنوان دومین مقصد مهم گرجستان بعد از تفلیس و یکی از زیباترین شهرهای گرجستان از اهمیت بالایی برخوردار بوده و سطح کیفی خدمات فرودگاهش هم به تایید سازمان هوانوردی آمریکا رسیده است. ما در این مقاله سعی کرده‌ایم به اساسی‌ترین سوالات شما درباره خدمات و امکانات این فرودگاه پاسخ دهیم.

 

در فرودگاه باتومی چه چیزی انتظار شما را می‌کشد؟

فرودگاه باتومی دارای ترمینال کوچکی است که پروازهای آن در سراسر اروپا، شرق میانه و آسیای میانه انجام می‌شود و یکی از بهترین فرودگاه‌های بین‌المللی گرجستان است. بنابراین شما در همان سالن کوچک می‌توانید ملیت‌های مختلفی را از نزدیک ببینید. در داخل فرودگاه چند فروشگاه و مغازه وجود دارد، که برخی از آن‌ها به صورت 24 ساعته فعالیت می‌کنند تا مسافران داخل فرودگاه با هر پروازی بتوانند احتیاجاتشان را برطرف کنند. به علاوه در سالن فرودگاه، اینترنت بی‌سیم هم در دسترس قرار دارد، که تنها مسافران کلاس اقتصادی به آن دسترسی دارند. البته به این معنا نیست اینترنت رایگان در اختیار کسی قرار می‌گیرد، بلکه باید برای ورود به آن هزینه‌ای پرداخت.

 

بخوانید: معرفی هتل‌های نزدیک ساحل در باتومی

 

 

خوابیدن در فرودگاه و شرایط آن

در شبکه‌های اجتماعی مسافران نظراتی مبنی بر امکان خوابیدن در فرودگاه و اطلاعات تکمیلی به اشتراک نگذاشته‌اند؛ اما آن‌طور که به نظر می‌رسد به علت فضای سالن و تعداد زیاد مسافران و همچنین محدودیت صندلی‌ها اصلا امکان خوابیدن وجود ندارد. بنابراین اگر مجبورید به هر دلیلی در فرودگاه مدتی بمانید، بهتر است برای استراحت خواب به یکی از هتل‌های نزدیک فرودگاه باتومی بروید.

 

 

لژهای فرودگاه

صرف نظر از این که از مسافر چه کلاس پروازی هستید، یک سالن وجود دارد که می‌توانید با پرداخت در ورودی آن مانند حق عضویت وارد آن شوید. اگر مسافر کلاس اکونومیک هستید، می‌توانید به راحتی اتاق Primeclass در فرودگاه باتومی را استفاده کنید، تا زمانی که وقت پروازتان برسد. این لژ 24 ساعته در دسترس است و از خدمات زیر استفاده کنید.

  • تهویه هوا
  • نوشیدنی‌های اسلامی و غیراسلامی
  • نمابر
  • مانیتور اطلاعات پرواز
  • اینترنت / WiFi
  • روزنامه‌ها / مجلات
  • چاپگرها و دستگاه‌های کپی
  • منطقه سیگار کشیدن
  • تنقلات، خوراک مختصر
  • تلفن
  • تلویزیون

 

 

نحوه پرداخت و ورودی به لژ

برای ورود به این لژ باید دم در هزینه پرداخت کنید، که مبلغ آن به ازای هر نفر 30 یورو است.

 

بخوانید: بهترین هتل‌های باتومی برای اقامت خانوادگی

 

 

هتل‌های نزدیک هتل

اگر نیاز دارید مدتی را در فرودگاه بمانید تا وقت پروازتان برسد، بهترین کار این است که در هتل‌های حوالی فرودگاه باتومی بمانید:

  • Best Western Plus Batumi: در فاصله تقریبی 1.5 کیلومتری فرودگاه واقع شده که خوشبختانه با سرویس رایگان شاتل فرودگاه شرایط رفت و آمد را برای شما به راحت‌ترین حالت ممکن در آورده است. شاتل این هتل از ساعت 8 صبح تا 12 بامداد آماده ارائه سرویس به شما است.
  • Grand Georgian Palace: این هتل هم در همان حوالی و در فاصله 1.5 کیلومتری از فرودگاه واقع شده است. ولی برخلاف مورد بالا این هتل هیچ سرویس شاتلی ارائه نمی‌دهد و برای رسیدن به آن باید خودتان هزینه کنید.
  • Realm Hotel Batumi: پالم هتلی در نزدیکی فرودگاه و در فاصله 1.5 کیلومتری از فرودگاه است که در ساختمانی سفید رنگ بزرگی قرار گرفته و امکانات متنوعی را ارائه می‌دهد. شما می‌توانید در این هتل اقامتی کوتاه و راحت را تجربه کنید.

 

 

دیگر ویژگی‌های فرودگاه

دستگاه‌های خودپرداز و دستگاه‌های نقدی: با این که در فرودگاه دستگاه‌های خودپرداز وجود دارد، اما بهتر است به جای استفاده از آن‌ها به دو بانک موجود در سالن مراجعه کنید. اگر مسافر بین‌المللی هستید شاید مجبور شوید عوارض پرداخت کنید، بنابراین از قبل محدودیت‌های پرداخت روزانه‌تان را بررسی کنید.

 

بخوانید: در سفر به باتومی از دیدن موزه‌های آن غافل نشوید

 

 

چرخ دستی چمدان: اگر چمدان‌ها سنگین هستند، می‌توانید از چرخ‌های رایگان که در قسمت ورودی قرار دارند استفاده کنید.

 

 

صرافی: خدمات صرافی در دو بانک Bank Republic و Bank of Georgia که بالاتر اشاره کردیم ارائه داده می‌شود.

 

 

غذا و نوشیدنی: در فرودگاه باتومی دو گزینه 24 ساعته وجود دارد که در صورت گرسنگی می‌توانید هر ساعتی که باشد به آن‌ها مراجعه کنید. کافه باتومی و کافه استانبول، هر دو در سالن عزیمت هستند.

 

بخوانید: حال و هوای کافه‌های پرطرفدار باتومی

 

 

منطقه آزاد و خرید: خرید در فرودگاه بدون عوارض گمرکی است. شما می‌توانید به فروشگاه هدیه و سوغاتی واقع در سالن فرودگاه بروید و برای برگشت چیزهایی که لازم را تهیه کنید. این فروشگاه نیز در سالن خروجی قرار دارد که 24 ساعته فعالیت می‌کند.

 

مطالب مرتبط