گردش در باتومی برای مسلمانان

باتومی پایتخت جمهوری خودمختار آجارا در گرجستان است. این شهر ساحلی، یکی از شهرهای اصلی گرجستان که گردشگران داخلی و خارجی را به خود جلب می‌کند. در طی ماه‌های تابستان، بازدیدکنندگان می‌توانند در کنار ساحل دریای سیاه از اوقات خوبی لذت ببرند و تعطیلاتی عالی و مقرون به صرفه را تجربه کنند. بلوار باتومی نیز جایی مناسبی برای پیاده‌روی مخصوصا هنگام عصر است. بازدید از این شهر در تور گرجستان در هر زمان از سال جذاب است، زیرا هر فصلی جذابیت‌های خاص خود را دارد و بازدیدکنندگان می‌توانند از اقامت در باتومی استفاده کنند.

 

بهترین کارهایی که می‌توان در باتومی انجام داد

باغ گیاه‌شناسی باتومی که میزبان گل و گیاهان زیبا و متنوعی است یکی از جاذبه‌های دیدنی باتومی است که از آن دیدن کند. ویرانه‌های قلعه گونیو در امتداد ساحل دریا واقع شده و منظره‌ای عالی دارد که علاقه‌مندان به تاریخ را جذب می‌کند؛ این در حالی است که عموما خانواده‌های دارای فرزند به سمت دلفیناریوم می‌روند. جدا از این‌ها شما می‌توانید از موزه‌های باتومی در گرجستان دیدن کنید که یکی از مهم‌ترین و برجسته‌ترین آن‌ها موزه هنرهای آجارا است، که مجموعه‌ای فوق‌العاده از هنر گرجستان را جمع‌آوری کرده است. موزه فناوری نوبل نیز از جدیدترین جاذبه‌های شهر شمرده می‌شود و مورد توجه زیادی واقع شده است.

 

 

موقعیت خرید در باتومی

باتومی جایی ایده‌آل برای خرید نیست و جنبه تفریحی و گردشی آن غالب است. اما برخی از مغازه‌های فروش سوغات و هنرهای محلی و صنایع دستی نیز وجود دارد. با تمام این‌ها چند مرکز خرید جدید هم وجود دارد که می‌توانید در آن‌ها مارک‌های شناخته شده پیدا کنید، پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه تجربه خرید خوبی داشته باشید سری به مرکز خرید باتومی مال بزنید. به سینمای سه بعدی بروید و در فود کورت غذا بخورید، اما نباید خیلی توقع بالایی داشته باشید. برای خرید وسایل عتیقه می‌توانید به فروشگاه‌های شهر قدیمی سر بزنید.

 

بخوانید: معرفی ۵ مجسمه معروف در گرجستان

 

 

رستوران‌های حلال در باتومی

در حالی که بیشتر ویژگی‌های شهر برای تمامی گردشگران به یک اندازه مناسب و جذاب است، اما برای مسلمانانی که در خوردن غذاهای حلال وسواس دارند اطمینان از این که باید چه کجا و چه چیزی بخورند همیشه دغدغه است. برای سفر به باتومی تردید نکنید زیرا در اینجا چند رستوران حلال وجود دارد، که می‌‌توانید در آن‌ها غذا بخورید و نگرانی نداشته باشید. شما می‌توانید با رفتن به رستوران‌های هندی و ترکی از خوردن غذاهای شرقی خوشمزه آشنا با ذائقه‌تان لذت ببرید و حس نکنید که در جایی کاملا غیرمسلمان هستید.

 

بخوانید: هاستل‌های محبوب مسافران در باتومی

 

 

مساجد باتومی

در حقیقت باتومی اصلا شهری بزرگ و پرجمعیت نیست. تمام اهالی آن هم غیرمسلمانان تشکیل می‌دهند، پس جای هیچ تعجبی نیست که فقط یک مسجد معروف در باتومی ‌بیینید. مسجد اورتا جام تنها مسجد باتومی است که با نقاشی‌های زیبا و کتیبه‌های قرآنی جلب توجه می‌کند. شما به راحتی می‌توانید این بنای زیبا و سفید را با گنبد طلایی‌اش تشخیص دهید. در داخل دکوراسیون به سادگی بیرون آن نیست. دیوارها با هنر اسلامی و کاشی‌ کاری‌های رنگی تزئین شده‌اند. شما در صورت تمایل می‌توانید از این مسجد دیدن کرده و واردش شوید و نماز بخوانید.

 

 

فرودگاه‌های نزدیک

فرودگاه بین‌المللی باتومی که در فاصله 2 کیلومتری از مرکز شهر باتومی واقع شده، اصلی‌ترین فرودگاه شهر است که در آن منطقه فعالیت می‌کند. از فرودگاه اتوبوس‌ها، مینی بوس‌ها و تاکسی‌هایی وجود دارد که به راحتی می‌توانند بازدیدکنندگان را به شهر برسانند. بنابراین وقتی به فرودگاه می‌رسید می‌توانید به راحتی خودتان را با وسیله مناسب بودجه‌تان به شهر برسانید.

 

بخوانید: حال و هوای کافه‌های پرطرفدار باتومی‌

 

 

مهم‌ترین جاذبه‌های شهر

  • ساحل دریای سیاه: از مهم‌ترین جاذبه‌های شهر که به خاطر آن گردشگران به این شهر سفر می‌کنند ساحل دریای سیاه است. این سواحل پرطرفدار ماسه سیاه هستند که به اعتقاد محلی‌ها به خاطر داشتن خاصیت مغناطیسی، دارای ویژگی درمانی هستند.
  • بلوار باتومی: بلوار باتومی که در امتداد دریا گسترده شده، عصرها مخصوصا میزبان خانواده‌های دارای فرزند و زوج‌های جوان می‌شود. مجسمه متحرک علی و نینو از برجسته‌ترین بمادهای این بلوار است که در غروب آفتاب به شدت دیدنی می‌شود.

 

 

  • ساحل سارپی: این ساحل در نزدیکی مرز ترکیه قرار دارد و از زیبایی و آرامش بالایی برخوردار بود. اما با شهرت یافتن باتومی همه چیز در این ساحل هم تغییر کرد و اقامتگاه‌های ساحلی و تفریحات آبی در آن رواج پیدا کرد. اگر از عاشقان شیرجه در آب هستید پس حتما باید از این ساحل صخره‌ای شگفت‌انگیز دیدن کنید.
  • تله کابین باتومی: این تله کابین 2.5 کیلومتری که به عنوان نماد باتومی شناخته می‌شود در سال 2012 ساخته شده و یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های شهر محسوب می‌شود. این تله‌ کابین دارای اماکاناتی مثل کافه و رستوران بوده و می‌توانید روز شما را به خود اختصاص دهد.

 

بخوانید: پیشنهاد گردش برای روزهای بارانی در باتومی

 

 

در کل برای سفر به باتومی به عنوان یک مسلمان اصلا هیچ مشکل و دشواری نخواهید داشت و امکانات لازم در اختیار شما قرار دارد. با تور باتومی به این سفر بروید و از تعطیلات آفتابی خود لذت ببرید.

مطالب مرتبط