معرفی رستوران‌های حلال باتومی

در سفر با تور گرجستان، باتومی بعد از تفلیس شناخته شده‌ترین شهرهای این کشور است که به خاطر موقعیت ساحلی و امکانات تفریحی‌اش به شدت مورد توجه گردشگران غربی و شرقی واقع شده است. مخصوصا گردشگران کشورهای همسایه به جای رفتن به سفرهای پرهزینه ترجیح می‌دهند، تعطیلاتی با کیفیت و قیمت مناسب را در این شهر تجربه کنند. از قدم زدن در امتداد دریا در غروب، شنا و تفریحات آبی تا تله کابین و موزه‌گردی همه چیزی در دسترس قرار دارد. در کنار تعداد زیادی کافه و رستوران جذابی که در این شهر وجود دارد، چند رستوران حلال هم به چشم می‌خورد که معرفی می‌کنیم.

 

رستوران باراکا

رستوران باراکا یکی از بهترین رستوران‌های باتومی است که فضای آرامشبخش و دلبازش قبل از هر چیزی خودنمایی می‌کند. شما می‌توانید دور میزو صندلی‌های چوبی راحت بنشینید و از نور روز که از پنجره‌های سراسری به داخل می‌آیند لذت ببرید. منوی غذای این رستوران شامل غذاهای خاورمیانه‌ای و ترکی می‌شود. یعنی شما می‌توانید از خوردن کباب‌های خوشمزه، کوفته گوشت، انواع سوپ‌ها و ساندویچ‌ها لذت ببرید. در حالی که رستوران گزینه‌های گوشتی سرو می‌کند، اما وگان‌ها و گیاه‌خوان هم می‌توانند به حسب سبک غذایی‌شان چیزی برای خوردن پیدا کنند. این رستوران از ساعت 7 صبح تا 2 بعد از نیمه شب باز است و همه وعده‌های غذایی را سرو می‌کند.

آدرس: Chavchavadze St., 39/47 | 39/47, Batumi 0179, Georgia

 

بخوانید: جاذبه‌های اصلی باتومی که باید از آن‌ها دیدن کنید

 

 

رستوران ترکی باراباک

این رستوران نسبتا بزرگ با دکوراسیون داخلی روشن یکی از بهترین غذاهای ترکی شهر را سرو می‌کند. با اینکه گرجستان جز کشورهایی که کباب‌هایشان معروف است قرار نمی‌گیرد اما اگر از عاشقان کباب و غذاهای ترکی هستید، این رستوران کاملا رضایت شما را به خود جلب خواهد کرد. منوی این رستوران شامل وعده‌های ناهار و شام با غذاهای ترکی و خاورمیانه‌ای می‌شود. شما با رفتن به باراباک می‌توانید از غذاهای گوشتی لذیذ و کباب‌های واقعا خوشمزه‌ای نوش جان کنید. در کنار غذاها نیز همچون هر غذای ترکی و یا خاورمیانه‌ای ظروفی از انواع مزه‌ها مثل ترشی‌جات و سبزیجات هم گذاشته می‌شود. با مزه این غذاها فراموش خواهید کرد که در باتومی هستید. قیمت غذاها متوسط رو به بالا هستند.

آدرس: Chavchavadze 39 | across the street from TBC Bank headquarters art deco building, Batumi, Georgia

 

 

رستوران هندی چیلی قرمز

اگر از طرفداران غذاهای هندی هستید و از تندی آن‌ها لذت می‌بردید چیلی قرمز روح شما را تسخیر خواهد کرد. شما در این رستوران می‌توانید با خیال راحت از خوردن غذاهای هندی خوشمزه و تند به شیوه حلال لذت ببرید و به راحتی غذاهای گوشتی را امتحان کنید و غرق در طعم اصیل هندی‌شان شوید. این رستوران نه تنها غذاهای با کیفیتی ارائه می‌دهند، در واقع تجربه‌ای فرهنگی هم هست. منوی چیلی قرمز نسبت به موارد بالا از تنوع بیشتری هم برخوردار است. یعنی در کنار غذاهای هندی عالی می‌توانید از غذاهای عربی و آسیایی هم نوش جان کنید و چه چیزی از این بهتر که با خیال راحت بتوانید از غذاهای رنگی و وسوسه‌انگیز آسیای شرقی سفارش دهید و آن‌ها را به شیوه حلال امتحان کنید، حتی غذاهایی که هرگز نخورده‌اید! این رستوران غذاهای متنوعی سرو می‌کند پس اگر گیاه‌خوار هستید تردید نکنید و بروید و از غذاهای گیاهی آن‌ها چیزی بخورید.

آدرس: 31/37 Lermontovi Street | Opposite to Tbilisi State Medical University, Batumi 0186, Georgia

 

بخوانید:‌ بهترین سفرهای یک روزه به باتومی

 

 

رستوران استانبول

اگر به دنبال گزینه‌ای حلال اما مقرون به صرفه می‌گردید، باید به رستوران استانبول بروید. منوی این رستوران گسترده و شامل گزینه‌های متنوعی از غذاهای ترکی، انواع کباب‌ها، غذاهای خاورمیانه‌ای، عربی و گزینه‌های بین‌المللی می‌شود. شما می‌توانید در کنار غذاهای عربی، خاورمیانه و ترکی و یا در کنار انواع کباب‌ها، نوشیدنی‌های سنتی همچون دوغ هم سفارش دهید. نه تنها غذاهای گوشتی بلکه برای گیاه‌خواران سالاد و دلمه‌های گیاهی مثل دلمه برگ مو هم وجود دارد که می‌توانند سفارش دهند. فضای داخلی رستوران مدرن و تمیز اما ساده است و غذاها با قیمت‌های مقرون به صرفه‌ای عرضه می‌شوند.

آدرس: Kutaisi 32, Batumi 0422, Georgia

 

بخوانید: بهترین هتل‌های باتومی برای اقامت خانوادگی

 

 

رستوران هندی اسپیس گاردن باتومی

در مقاله‌ برترین رستوران‌های هندی در تفلیس به یکی از رستوران‌های خوب هندی در گرجستان اشاره کرده‌ایم،‌ اما اینبار رستوران هندی اسپیس گاردن باتومی را معرفی می‌کنیم. این رستوران که از نامش پیداست دارای محیط باز زیبا و نمایی رو به دریا در ساختمانی دو طبقه است. نمای جلویی این رستوران سراسر پنجره است که افق جذابی از دریا را جلوی چشمان شما می‌گستراند. منوی این رستوران شامل طیف وسیعی از غذاهای هندی، آسیایی، خاورمیانه‌ای، پاکستانی و عربی می‌شود. غذاها بسیار خوشمزه و باکیفیت هستند و با وجود قیمت‌های متوسط رو به بالا باز هم مبلغی که پرداخت می‌کنید در ازای غذاهایی که برایتان سرو می‌شود مقرون به صرفه هستند.

آدرس: Sherif Khimshiashvili St., 16 | Sea side sector 7, building 058, Batumi 6015, Georgia

 

مطالب مرتبط