دلایلی جذاب برای سفر به مالزی، قسمت اول

سفر به مالزی به دلایل زیادی باید در لیست تجربیات شما باشد. جامعه‌ای از افراد مختلف از نقاط مختلف جهان و زیبایی‌های زیادی که این کشور برای ارائه دارد، آن را از بقیه مناطق جنوب شرقی آسیا جدا می‌کند. در اینجا 15 دلیل اصلی برای سفر به مالزی را بررسی می‌کنیم تا دلیل کافی برای سفر بعدی‌تان با تور مالزی به شما داده باشیم. تنوع بالای تجاربی که در این کشور انتظار توریست‌ها را می‌کشد باعث شده تا بیشتر سلیقه‌ها راه‌شان را به مالزی پیدا کنند.

 

تنوع فرهنگی

بسیاری از قومیت‌های آسیایی طی قرن‌ها و بر اثر اتفاقات مختلفی که افتاده در مالزی مستقر شده‌اند که باعث شده ترکیبی از چند فرهنگ به وجود بیاید که کاملا ماهیت فرهنگ اصلی‌شان را نداشته باشد. با جهانی شدن روز افزون، ورود افراد جدید به این کشور بیش از پیش سرعت گرفت. هر فرهنگی در این کشور به نرمی و آرامی پذیرفته شده و به خورد بطن جامعه می‌رود. بارزترین نمودهای آن را می‌توان در جشن‌های مختلف قومیت‌های ساکن این کشور دید.

 

بخوانید: راهنمای سفری ماجراجویانه به کوالالامپور

 

 

تنوع مذهبی

وقتی مردم مختلف از جاهای گوناگون دنیا کنار هم جمع می‌شوند به جز فرهنگ همراه خود مذهب‌شان را هم به آن کشور می‌برند. در مالزی ترکیب مذاهب اسلامی، هندو و بودایی در عبادتگاه‌های مختلف منطقه، چشم انداز این کشور را به شدت خاص و دیدنی کرده است. برخی از این عبادتگاه‌ها آنقدر معروف شدند که به یکی از جاذبه‌های توریستی مالزی تبدیل شده‌اند. نمونه بارز آن را می‌توانیم در معابد غار زیبای بات، از زیارتگاه‌های هندو که به لرد مورگان اختصاص داده شده ببینیم.

 

 

غذای قاره‌ای

با فرهنگ‌های بسیاری که خانه‌ای در مالزی پیدا کرده‌اند، نمایش غذاهای خاص و منحصر به فرد بخش مهمی از سفر به اینجا شده است. حتی در زمان‌های قدیم، مالزی یک ایستگاه مشخص در مسیر تجارت ادویه‌های جهان بوده و از همان ابتدا در زمینه آشپزی برجسته و حایز اهمیت قلمداد می‌شد. در نتیجه این گوناگونی فرهنگی، غذاهای محلی طعم‌های مختلف شناخته شده‌ای را از سراسر جهان گرد هم می‌آورند تا عطر و طعم خاصی را ایجاد کنند که فقط در اینجا یافت می‌شود. مالزی مدرن‌ترین رستوران‌های دنیا را در خود جای داده و غذاهای مختلفی از سرتاسر جهان در این نقطه از جهان جریان دارد که شما را غافلگیر می‌کند. بنابراین شما می‌توانید از یک صبحانه هندی لذت ببرید و به دنبال آن ناهار Nyonya را نوش جان کنید و برای شام به دنبال رستوران کره‌ای بگردید. هر چیزی که فکرش را بکنید در اینجا امکان‌پذیر است.

 

بخوانید: بهترین بوتیک هتل‌های لنکاوی

 

 

توسعه مداوم

در حالی که کوالالامپور به عنوان پایتخت و مقصد اول این کشور مورد استقبال قرار گرفته، مناطق اطراف آن هنوز هم بسیار سنتی هستند و منظره‌ای ترکیبی از قدیمی و جدید را ارائه می‌دهند. در سفری جذاب به کوالالامپور خواهید دید که ساختمان‌های جدیدتر و برجسته‌تر آن هنوز طراحی خود را از معماری سنتی مالایی نشان می‌دهند که به شدت دیدنی و چشمگیر هستند. بنابراین بناهایی تاریخی با خصیصه‌های دیدنی و برجسته دل هر بازدیدکننده‌ای را خواهد برد. بخش اعظم چشم انداز مالزی مشابه و نزدیک به هم بوده و در بیشتر جاها حالت قدیمی و جدید در کنار هم دیده می‌شود.

 

 

سنت‌های کهن

در حالی که مردم مالزی کاملا شهرنشین و مدرن هستند، اما هنوز هم به برخی از سنت‌های گذشته در خانواده و اجتماعات خود پایبند هستند. اگر دقت کنید، ممکن است شما هنوز هم در عمل شاهد بعضی از این سنت‌ها باشید، دعا قبل از غذا یا خدمت کردن نسل‌های جوان به بزرگترها قبل از وعده‌های غذایی و یا دعا در عبادتگاه‌ها و پیشکش کردن غذا و گل در معابد از جمله برخی از این سنت‌ها هستند که شامل تمامی سنین شده و ربطی به نسل قدیم و جدید ندارد.

 

بخوانید: بهترین سفرهای روزانه از کوالالامپور

 

 

پیاده روی جنگل‌های باران

باور کنید یا نه، مالزی بخشی از قدیمی‌ترین جنگل‌های گرمسیری زیباترین جنگل‌های جهان را در خود میزبانی می‌کند که حتی باستانی‌تر از جنگل‌های آمازون هستند. جزیره باشکوه بورنئو نیز جزئی از مالزی است که شامل صباح و ساراواک می‌شود. شبه جزیره مالزی همچنین برخی از دنیای طبیعی باستانی را حفظ کرده و مناطقی را برای کسانی که مایل به کاوش در آن هستند، برای پیاده روی در دسترس قرار داده است. بنابراین در سفر به مالزی کفش راحت و کوله مناسب ببرید تا وسایل‌تان را بردارید و به کاوش در طبیعت منحصر به فرد و تماشای حیوانات بومی آن بروید.

 

 

فرهنگ چند زبانه

گوش دادن به مکالمات در مالزی احتمالا یکی از جالب‌ترین کارهایی است که در این کشور می‌توان انجام داد. زیرا اکثر افراد محلی عادت دارند ترکیبی از تمام زبان‌هایی که می‌دانند را صحبت کنند. این اغلب شامل زبان مادری آن‌ها همراه با اصطلاحات انگلیسی و مالایی است. توجه کنید ممکن است کلمات دیگری از گویش‌هایی را پیدا کنید 

 

بخوانید: استخرهای بی‌نهایت برای شنا در سنگاپور

 

مطالب مرتبط