معرفی مدرن‌ترین رستوران‌ها در سراسر آسیا، قسمت اول

شکم گردی یا خوشگذرانی و ماجراجویی در رستوران‌ها و بارهای غذا، بخشی جدا نشدنی از فرهنگ گردشگری مردم سراسر جهان است، به طوریکه گردشگری غذا در سال‌های اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده است. از آن‌جایی که آسیا، ملت‌های مختلفی را در خود جای داده است، تنوع غذایی در کشورهای مختلف آن بسیار فراوان است.

در این مطلب با رستوران‌های آسیایی که با خلاقیت‌های ویژه خود، غذاهای مدرنی را به شما عرضه خواهند کرد، آشنا خواهیم شد:

 

بخوانید: پیشنهاد سفر برای عاشقان غذا و سرآشپز‌ها

 

رستوران Mume در تایپه، تایوان

سبک غذا: غذاهای ترکیبی آسیایی و اروپایی مدرن

رستوران Mume در سال ۲۰۱۴ میلادی با مدیریت سه سرآشپز آسیایی معروف یعنی سرآشپز ریچی لین، لانگ ژیانگ و کای وارد راه‌اندازی شد. نام این رستوران شیک آسیایی از گل ملی تایلند یا همان شکوفه آلو گرفته شده است و به تمام آیین سنتی این کشور احترام می‌گذارد. این رستوران تنوع غذایی بسیار زیادی دارد.

مواد اولیه غذاهای این رستوران، کاملا محلی هستند و هرچند ممکن است برای گردشگران خارجی بسیار لوکس به نظر برسند، برای مردم این کشور کاملا ساده و در دسترس هستند. با این حال، سرآشپزهای خلاق این رستوران، با استفاده از تکنیک‌های مدرن اروپایی، ترکیب‌های جذاب غذایی را به مشتریان خود عرضه می‌کنند.

 

 

معروفترین غذای این رستوران، خوراک خرچنگ تایوانی است که با دورچین گیاهان دریایی سرو می‌شود. هر روز در منوی این رستوران، یک پیشنهاد ویژه سرآشپز خواهید دید که با توجه به فصل و مناسبت‌ها متفاوت است. اما میتوان گفت این رستوران از بهترین‌ نقاط دنیا برای عاشقان غذاهای دریایی است.

علاوه بر غذاهای عجیب و غریب و جذاب، رستوران Mume سس‌های معروفی دارد که حاصل ترکیب‌های جدید و خارق‌العاده‌ای از گیاهان و حتی موجودات دریایی هستند. سس مخصوص گوجه فرنگی، سس نخود فرنگی، سس خرچنگ و بامبوب بهاری و سس سرکه اسمانتوس، برخی از محبوب‌ترین سس‌های این رستوران هستند.

 

بخوانید: شهر‌هایی با غذاهای خیابانی مشهور و لذیذ

 

 

رستوران Burnt Ends در سنگاپور

سبک غذا: باربیکیو

همان‌طور که می‌توان از نام این رستوران حدس زد، Burnt Ends یک رستوران باربیکیو یا به اصطلاح غذاهای کبابی است که در سنگاپور توجه زیادی را به خود جلب کرده است. سرآشپز این رستوران یعنی دیو پینت که از مشهورترین سرآشپزهای دنیا است، دو کوره آجری ۲ تنی و ۴ تنی برای این رستوران طراحی کرده است که به خاطر همین خلاقیت در سال ۲۰۱۷ جایزه سرآشپز برتر آسیا را به دست آورد.

 

 

تقریبا می‌توان گفت همه غذاهای اصلی منوی این رستوران دودی و باربیکیو شده هستند. اما واقعیت این است که شیوه طعم‌دار کردن گوشت‌های کبابی در این رستوران کاملا منحصر به فرد است و شما می‌توانید بهترین استیک‌ گوشت، ماهی کبابی، مرغ باربیکیو شده و حتی سبزیجات کبابی زندگی‌تان را در این‌جا نوش جان کنید.

این رستوران یک منوی مناسب برای گیاه‌خوارها هم دارد، پس اگر رژیم گیاه‌خواری دارید و به سنگاپور سفر کرده‌اید، می‌توانید گفت یکی از بهترین رستوران‌های غذای گیاهی در جنوب شرقی آسیا را میتوانید انتخاب کنید.

 

 

رستوران Otto e Mezzo Bombana در هنگ کنگ، چین

سبک غذا: ایتالیایی معاصر

برای تجربه مهمان‌نوازی ایتالیایی در قلب آسیا می‌توانید روی این رستوران حساب ویژه‌ای باز کنید. سرآشپز این رستوران برنده جایزه بین المللی Umberto Bombana است که نشان می‌دهد با یک سرآشپز و منوی کاملا حرفه‌ای مواجه خواهید شد.

به خاطر داشته باشید که برای اینکه بتوانید بدون انتظار در این رستوران یک وعده غذایی عالی نوش جان کنید، باید از پیش میز خود را رزرو کرده باشید. در منوی این رستوران علاوه بر غذاهای ویژه ایتالیایی می‌توانید غذاهای دریایی مانند خرچنگ مخصوص را هم ببینید.

 

بخوانید: جذاب‌ترین کامیون‌های غذا فروشی در دنیا


 

 

هم‌چنین دسرهای این رستوران مانند دسر شکلات و توت فرنگی وحشی این رستوران بسیار محبوب هستند. نوشیدنی‌های متنوع رستوران Otto e Mezzo Bombana  سبب می‌شود که شما با یک بار امتحان کردن این رستوران، به مشتری پر و پا قرص آن تبدیل شوید و هر وقت گذرتان به هنگ کنگ افتاد، سری هم به این رستوران بزنید.

 

 

رستوران Indian Accent در دهلی، هندوستان

سبک غذا: هندی مدرن

در این رستوران مهمان یکی از برترین سرآشپزهای هند خواهید بود. سرآشپزی که آوازه غذاهایش از مرزهای هندوستان هم گذشته است و در اروپا هم طرفدارهای زیادی دارد. منوی رستوران Indian Accent دهلی بسیار متنوع است و به جای دیدن غذاهای تکراری هندی، با طیف وسیعی از غذاهای سنتی و مدرن در کنار هم مواجه خواهید شد.

 

بخوانید: ۸ رستوران‌ زیبا و عجیب در دنیا


 

 

اگر به دهلی رفتید و گذرتان به این رستوران ویژه افتاد، حتما خوراک اردک چرخان آن را که از خوش خوراک‌ترین غذاهای سراسر دنیا است را امتحان کنید. یک خوراک مخصوص که با دورچین سبزیجات برای شما سرو خواهد شد. اگر اهل گوشت قرمز هستید، می‌توانید گوشت کبابی گوسفند سفارش بدهید، گوشتی که به شیوه هندی طعم‌دار شده است و طعم منحصر به فردی دارد.

نکته دیگر درباره این رستوران این است که شما می‌توانید از میان حدود ده نوع نان، نمونه مورد علاقه خود را انتخاب کنید. نان‌هایی که هم در طعم و هم در ظاهر تفاوت‌های زیادی با هم دارند.

 

 

رستوران Le Du در بانکوک تایلند

سبک غذا: تایلندی مدرن

رستوران Le Du نام خود را از واژه‌ای به معنی فصلی یا متناسب با فصل گرفته است. پس همان‌طور که انتظار دارید ترکیب‌های غذایی این رستوران به تنوع فصل و وضعیت آب و هوایی تغییر می‌کند.

برای امتحان کردن غذاهای مدرن تایلندی می‌توانید صدف‌های سبوس‌دار با طعم انبه تند یا برنج تایلندی و خمیر فلفل دلمه‌ای سفارش بدهید. خوراک میگوی این رستوران هم طرفدارهای زیادی دارد اما پیش از سفارش دادن غذاهای دریایی، به یاد داشته باشید که شیوه طبخ آن‌ها با آنچه که در عادت‌های غذایی ایرانی‌ها رایج است، تفاوت زیادی دارد.

 

 

اگر به بانکوک سفر کردید و سری هم به این رستوران زدید، حتما به بخش بوفه نوشیدنی هم بروید و خودتان را به یک نوشیدنی با کیفیت تایلندی مهمان کنید.

 

مطالب مرتبط