معرفی ۱۵ جزیره زیبای مالزی، بخش دوم

کشور مالزی بیشتر از 800 جزیره دارد که حدود یک میلیون نفر در آن‌ها سکونت دارند. برخی از این جزیره‌ها به کوچکی یک پارک یا یک زمین فوتبال هستند اما برخی دیگر، جزایر بزرگی هستند که زندگی شهری در آن‌ها جریان دارد. در قسمت نخست این مطلب با هشت جزیره توریستی مالزی آشنا شدیم. برخی از این جزایر مانند جزیره لنکاوی، جزیره پنانگ، جزیره پرهنتیان و جزیره مانوکان سابقه گردشگری مشهوری دارند و هر سال میزبان تعداد زیادی از گردشگران هستند. در مقابل، برخی دیگر مانند جزیره پنکور، جزیره سیپادان، جزیره مانتانانی و جزیره ردانگ به نسبت بکر و دست نخورده هستند.

با آویسا همراه شوید و در قسمت دوم این مطلب، با هفت جزیره زیبای مالزی که مقاصد گردشگری خوبی برای مسافران تور مالزی هستند، آشنا شوید:

 

جزیره راوا، جزیره‌ای اختصاصی برای سلطان (Rawa Island)

سلطان جوهور (Sultan of Johor) صاحب جزیره راوا در ایالت جنوبی مالزی است و سالانه تعداد اندکی از گردشگران شانس بازدید از آن را پیدا می‌کنند. این جزیره، دو استراحتگاه انحصاری بزرگ دارد. بخشی از این استراحت‌گاه‌ها را شن و ماسه‌های ساحلی سفید خیره‌کننده تشکیل می‌دهند که محل خوبی برای استراحت، آفتاب گرفتن و یا آماده شدن برای آب تنی هستند. در نزدیکی ساحل نیز، تعدادی درخت نخل خواهید دید که زیبایی این ساحل صخره‌ای را دو چندان کرده‌اند. راوا، یکی از بهترین جاذبه‌های توریستی مالزی و عاشقانه‌ترین مقاصد برای کسانی است که می‌خواهند ماه عسل خود را جشن بگیرند. البته باید خیلی زودتر از زمان مورد نظر خود یعنی حدود سه ماه زودتر، برای سفر به این جزیره، رزرو هتل را انجام دهید.

 

بخوانید: ۷ ساحل اختصاصی در لنکاوی

 

 

جزیره تیومان، زیباترین جزیره جهان به انتخاب مجله تایم (Tioman Island)

در سال 1970 میلادی، مجله تایم عنوان زیباترین جزیره جهان را به جزیره تیومان مالزی تقدیم کرد. با اینکه سال‌های زیادی از آن روز می‌گذرد، این جزیره هنوز هم شایسته این است که به عنوان زیباترین جزیره جهان مورد ستایش قرار بگیرد. جزیره تیومان مالزی، یک بهشت ​​گرمسیری تمام عیار است. از درخت‌های نخل بلند و ساحل‌های شن و ماسه‌اس سفید گرفته تا آب‌های شفاف و زلال و ماهی‌های رنگارنگ، همه در یک مکان دور هم جمع شده‌اند، تا روز به روز گردشگران بیشتری از تور مالزی را به این جزیره دعوت کنند.

 

 

جزیره پولائو تیگا، مجمع‌الجزایر مشهور آتشفشانی (Pulau Tiga)

بسیاری از افراد عشق فیلم و سینما احتمالا جزیره پولائو تیگا را به خاطر سریال مشهور بازمانده (Survivor) به خاطر بیاورند. این جزیره، محل اصلی فیلمبرداری فصل نخست این سریال بود. اما این جزیره یک ویژگی جالب دیگر هم دارد و آن اینکه شما می‌توانید علاوه بر استراحت در سواحل بکر و آرام آن، خودتان را برای یک کوه‌پیمایی ماجراجویانه در اطراف آتش‌فشان‌ها آماده کنید و یا یک شب هیجان‌انگیز را در مناطق مخصوص کمپ کوهستانی به صبح برسانید.

 

بخوانید: ۵ ساحل زیبا برای شنا و خوش‌گذرانی در پنانگ

 

 

جزیره پوم پوم، تصویری از بهشت ​​در مشرق زمین (Pom Pom Island)

جزیره پوم پوم، در واقع مجموعه‌ای از جزیره‌های کوچک است که در نزدیکی هم قرار دارند. در این مجموعه از جزایر، استراحت‌گاه‌ها، اقامتگاه‌ها و هتل‌های جذابی ساخته شده است که می‌توانید برای اقامت در آن‌جا برنامه‌ریزی کنید. آب‌های فیروزه‌ای، سواحل مرجانی پر جنب و جوش و تصویری از شنای هزاران ماهی گرمسیری در این جزیره به شما سلام خواهد کرد. اینجا یکی از زیباترین جزیره‌های آسیایی است. علاوه بر این، در برخی از فصول سال، در این بهشت گرمسیری می‌توانید لاک پشت‌های سبز مالزی را ببینید که در حال گذران زندگی هستند. البته تعداد گردشگرانی که به این جزیره سفر می‌کنند، به خاطر دوری آن از مراکز گردشگری دیگر، هنوز هم بسیار اندک است.

 

 

غواصی و استراحت درجه یک در خانه‌های ییلاقی جزیره لنکایان (Lankayan Island)

جزیره لنکایان مالزی در دریای سولو واقع شده است که بسیاری از علاقه‌مندان به غواصی و تعطیلات ساحلی، برای یک استراحت درجه یک به آن‌جا سفر می‌کنند. خانه‌های ییلاقی جذاب و کلبه‌های چوبی ساحلی بخشی از زیبایی بی‌پایان این جزیره هستند. شما برای اقامت در این جزیره، می‌توانید روی این کلبه‌ها و خانه‌ها حساب باز کنید. علاوه بر خانواده‌ها و غواص‌ها، این جزیره یک مقصد بی‌نظیر برای زوج‌هایی است که در جستجوی یک مقصد گردشگری عاشقانه در مالزی هستند.

 

بخوانید: بهترین هتل‌های خانوادگی کوالالامپور

 

 

زیر سایه نخل، در جزیره کاپاس مالزی (Kapas Island)

یکی دیگر از مکان‌های گردشگری کمتر شناخته شده مالزی، جزیره کاپاس نام دارد. این جزیره مناظر گرمسیری جذابی دارد که هنوز عده اندکی از گردشگران شانس بازدید از آن را داشته‌اند. این جزیره، هم‌چنان دنج و آرام است و همین موضوع آن را به یک مقصد گردشگری، برای کسانی که به دنبال تعطیلات نسبتا طولانی برای کسب آرامش و دوری از استرس هستند، تبدیل کرده است. استراحت‌گاه‌های اندکی در این جزیره ساخته شده اند اما در صورت سفر به این جزیره، شانس این را خواهید داشت که از غذاهای ساحلی مالزیایی لذت ببرید و شب‌هایی آرام و پر ستاره را در رمانتیک‌ترین هتل‌های ساحلی مالزی نظار‌ه‌گر باشید.

 

 

تجربه تعطیلات لاکچری در جزیره تنگول مالزی (Tenggol Island)

و سرانجام جزیره تنگول مالزی، یکی از زیباترین جزایر این کشور برای کسانی است که به دنبال تعطیلات آرام و لاکچری به دور از هیاهوی گردشگران هستند. جزیره تنگول، در انتهای جنوبی ایالت ترنجگانو واقع شده است. امکانات رفاهی و گردشگری خوبی در این جزیره تدارک دیده شده است که از آن میان می‌توان به غواصی، تورهای جنگلی، تورهای شنا با ماهی‌های منطقه، قایق سواری و حتی دوره‌های آموزش زبان انگلیسی نام برد.

 

بخوانید: بهترین بوتیک هتل‌های لنکاوی برای اقامتی راحت

 

مطالب مرتبط