۸ دلیل برای سفر به ایپوه در مالزی

ایپوه یکی از شهرهای بسیار زیبا و دیدنی مالزی و از دیگر سرمایه‌های این کشور چندملیتی است. این شهر بی‌نظیر در قرن نوزدهم میلادی به خاطر داشتن معادن قلع بسیار ثروتمند بود. بازدید از ایپوه یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید در تور مالزی انجام دهید. این شهر غنی دارای سبک‌های مختلف معماری چینی و اروپایی بوده و تلفیقی از زندگی قرون گذشته و مدرن را در خود به تصویر کشیده. در این مقاله ما اساسی‌ترین مواردی که سفر به ایپوه را ضروری می‌کند بررسی می‌کنیم.

 

موقعیت مناسب بین کوالالامپور و پنانگ

ایپوه واقع در 160 کیلومتری جنوب جزیره پنانگ و 200 کیلومتری شمال کوالالامپور، مقصدی ایده‌آل برای سفر بین راهی است. از جورج تاون سوار کشتی سریع به Butterworth در سرزمین اصلی پنانگ بروید و با اتوبوس یا قطار به سمت ایپوه حرکت کنید. به علاوه با حمل و نقل عمومی با برنامه منظم می‌توانید از کوالالامپور به ایپوه سفر کنید.

 

 

غار معابد عجیب و غریب در ایپوه

یکی از مهم‌ترین دلایل سفر به ایپوه بازدید از معابد عجیب و غریبی است که در غارها ایجاد شده‌اند. بودایی‌های چینی فضای غارها را در صخره‌های سنگ آهک ایپوه برای ایجاد معبد مناسب می‌دیدند، به همین دلیل در آن‌ها معابدی را ایجاد کردند. در سفر به ایپوه از Perak Tong، Sam Poh Tong، و Kek Lok Tong دیدن کنید. نمای بیرونی آن‌ها مانند هر معبد بودایی دیگر به نظر می‌رسد، اما در داخل حال و هوای عرفانی وجود دارد و مجسمه‌های برنز و تزئینات مذهبی استالاگمیت‌ها و استالاکتیت‌ها را احاطه کرده است.

 

بخوانید: بهترین رستوران‌های حلال پنانگ

 

 

حالا زمان خوبی برای سفر توریستی به ایپوه است

در این سال‌ها سراسر ایالت پراک زیرساخت‌های گردشگری گسترده‌ای را داشته و سرمایه‌گذاری‌های کلانی را شاهد بوده است. آنچه در گذشته به عنوان مرکز پیاده‌روی تاریخی شناخته می‌شد حالا به عنوان یکی از نقاط دیدنی جذاب در مالزی شناخته می‌شود و دارای امکان مدرن گردشگری است. به علاوه بسیاری از بناها و ساختمان‌ها مورد بازسازی و زیباسازی‌های گسترده قرار گرفته‌اند. تا جایی که طی یکی دو سال گذشته، به شهری با محوریت گردشگری تبدیل شده است. آیا این دلیلی کافی برای بازدید از ایپوه نیست؟

 

 

جذابیت استعماری ایپوه

در اوج دوره صنعت قلع در پراک انگلیسی‌ها تاثیر زیادی بر ایپوه گذاشتند. شما می‌توانید از میراث استعماری شهر و ساختارهای زیبایی مانند ایستگاه راه‌آهن، برج ساعت، تالار شهر ایپوه و دفتر قدیمی پست دیدن کرده و لذت ببرید. اگرچه معماری استعماری مانند پنانگ قوی نیست، اما بینشی از گذشته مرفه شهر نشان می‌دهد. به پیاده‌روی میراث تاریخی شهر بروید که حدود 6.5 کیلومتر در اطراف شهر گسترده شده و جذابیتی ستودنی دارد.

 

بخوانید: بهترین رستوران‌های جورج تاون، پنانگ

 

 

بعد از پنانگ بهترین صحنه غذایی کشور است

تنها تعداد کمی از خارجی‌ها می‌دانند صحنه غذا در ایپوه تا چه اندازه قوی و جذاب است. حتی خیلی‌ها از ایپوه به عنوان "پایتخت غذای ناشناخته مالزی" یاد می‌کنند. با وجود فود کورت‌ها، رستوران‌های محلی و غرفه هاوکر که غذاهایی با چندین دهه قدمت و همان دستور العمل‌های قدیمی را سرو می‌کنند، مطمئنا هر غذایی تجربه خاصی از مزه  را در پی خواهد داشت. gai si hor fun (نودل مرغ خرد شده) و قهوه سفید را حتما امتحان کنید.

 

 

انواع موزه‌های عجیب و غریب و مقرون به صرفه

به عنوان گردشگر شما در ایپوه انواع موزه‌های عجیب و غریب را پیدا خواهید کرد. موزه زمین شناسی یکی از نقاط ارزشمند و دیدنی شهر است که تقریبا در کل مالزی جامع‌ترین موزه محسوب می‌شود. بعضی‌ها به دیدن فیلم‌های تهیه کننده مالزیایی یاسمین احمان می‌روند و بعضی دیگر برای ترسیم صحنه‌هایی از چین باستان به دیدن مجسمه‌های قدیمی می‌روند. در اینجا چندین انتخاب وجود دارد که می‌توانید برحسب سلیقه‌تان آن‌ها دنبال کنید.

 

بخوانید: کارهایی که در سفر به مالزی نباید انجام دهید

 

 

هنر خیابانی ایپوه

دیوارهای امتداد یافته Mural’s Art Lane یک کوچه کوچک در ضلع شرقی رودخانه کینتا، با نقاشی‌های دیواری رنگارنگ تزئین شده و به شدت زیبا و دیدنی است. این تصاویر صحنه‌های زندگی خانوادگی محلی، آداب و رسوم منطقه‌ای، و برخی دیگر صحنه‌های جالب گذشته‌های شهر نشان می‌دهند و شباهت زیادی با هنر خیابانی معروف پنانگ دارند. پله‌های داخل Wisma Chye Hin نیز با هنرهای خیابانی گرافیکی پوشیده شده است.

 

 

ایپوه دروازه‌ای به ارتفاعات کامرون

ارتفاعات کامرون که در ایالت پاهانگ واقع شده است از دوره استعماری همیشه ییلاقی محبوب برای انزوا و تمدد قوا بوده است. انگلیسی‌ها در بالاترین ارتفاعات کامرون اقامتگاه ایجاد کردند و زمین‌هایش را به کشت چای اختصاص دادند. بازدیدکنندگان می‌توانند جدا از اینکه از آب و هوای خنک‌تر لذت می‌برند، در مزارع گشت و گذار کنند، به پیاده‌روی بروند و از گرمای سخت مناطق پایین‌تر فرار کنند.

 

بخوانید: نکات مهم گردشگری برای سفر به کوالالامپور

 

مطالب مرتبط