معرفی ۱۵ جزیره زیبای مالزی، بخش اول

سواحل بکر و دست نخورده، امکان غواصی با استانداردهای جهانی، لذت بردن از جزیره‌های متروک و آرام، قدم زدن در نزدیکی کوه‌های آتشفانی، تماشای آسمانی پر ستاره بخشی از لذت‌هایی هستند که در سفر به جزایر مالزی در انتظار شماست. در این مطلب با پانزده جزیره زیبای مالزی که به خاطر ویژگی‌های منحصر به فردشان در جهان شهرت زیادی کسب کرده‌اند، آشنا خواهیم شد. در تور مالزی با آویسا همراه شوید تا سفری مجازی به این جزایر زیبا داشته باشیم.

 

جزیره لنکاوی، جواهری در مالزی (Langkawi Island)

جزیره لنکاوی، یکی از محبوب‌ترین و پر گردشگرترین جزایر مالزی است. در این جزیره می‌توانید خطوط ساحلی درخشان را در نزدیکی کوه‌ها و جنگل‌های حرا مشاهده کنید. حتی اگر مقصد شما در تور مالزی، محل دیگری به جز لنکاوی است، به شما پیشنهاد می‌کنیم که حداقل برای یک شب هم که شده، راهی لنکاوی شوید و از جاذبه‌های دیدنی لنکاوی لذت ببرید. روز خود را در میدان عقاب آغاز کنید، در ساحل رویایی آفتاب بگیرید و کمی ریلکس کنید.

 

بخوانید: معرفی بهترین مناطق طبیعت‌گردی در سنگاپور

 

 

جزیره پنانگ، در مرکز جورج تاون (Penang Island)

اگرچه جزیره پنانگ به عنوان زیباترین جزیره مالزی و یا بهترین و مطلوب‌ترین جزیره برای غواصی معروف نشده است، اما یک دلیل اصلی برای بازدید از آن وجود دارد؛ و آن هم این است که جزیره پنانگ مالزی در مرکز جورج تاون هنوز هم حال و هوای دوره استعماری خود را حفظ کرده است. این یعنی شما می‌توانید در یک جزیره دنج، در میان ساختمان‌هایی که از یک قرن پیش تا به امروز دست نخورده باقی مانده‌اند، تردد کنید. از معابد رنگارنگ دیدن کنید و یا در خانه‌های سنتی اقامت داشته باشید. در این سفر، سری هم به تپه‌های پنانگ بزنید و از تماشای نمای 360 درجه این جزیره زیبا لذت ببرید. جاذبه‌های گردشگری پنانگ آنقدر جذابیت دارد که شما را برای چند روز بیشتر سفر کردن وسوسه می‌کند.

 

 

سواحل بکر و دست نخورده جزیره پنکور (Pangkor Island)

اگر به دنبال جزیره آرامی هستید که گردشگران زیادی به آن‌جا سفر کنند تا بتوانید خلوت خوبی داشته باشید، به جزیره پنکور مالزی سفر کنید. این جزیره در نزدیکی ساحل پراک قرار دارد و دارای سواحل خلوت و آرام، آب تمیز و جنگل‌های سرسبز و انبوه است. تعداد گردشگران در این جزیره بسیار اندک است و شما بیشتر با بومی‌های منطقه سر و کار خواهید داشت. در این سفر، می‌توانید در ساحل آرام و در زیر سایه نخل‌ها، آفتاب بگیرید. از قلعه استعماری هلند و اسکله چوبی دیدن کنید و یا از نوش جان کردن خوراکی‌های محلی مالزیایی لذت ببرید.

 

بخوانید: ۵ ساحل زیبا برای شنا در پنانگ

 

 

غرق در اعجاب جزیره پرهنتیان (Perhentian Islands)

جزیره پرهنتیان در ساحل ایالت ترنگانو در شمال شرقی مالزی واقع شده است. این جزیره، سایت‌های غواصی زیادی دارد و برای همین هم به بهشتی برای غواصی در مالزی تبدیل شده است. برای رسیدن به این جزیره هیچ راه زمینی وجود ندارد و تنها راه رسیدن از ساحل به ساحل دیگر استفاده از تاکسی‌های آبی یا پیاده‌روی در مسیرهای جنگلی است. علاوه بر سفر، می‌توانید برای گذراندن دوره های غواصی نیز به این جزیره بروید و در مدارس معتبر جزیره پرهنتیان مدرک بین‌المللی غواصی خود را دریافت کنید.

 

 

سواحل، جنگل ها و غواصی در پارک دریایی جزیره مانوکان (Manukan Island)

جزیره مانوکان هر سال میزبان بیش از بیست هزار گردشگر از سراسر جهان است و یکی از پرترددترین مقاصد گردشگری مالزی است. این جزیره در نزدیکی شهر کوتا کینابالو واقع شده است و تنها حدود 15 دقیقه با آن فاصله دارد. جزیره مانوکان یک سرزمین ایده‌آل برای تجربه لذت‌بخش غواصی در مالزی است. سواحل رویایی این جزیره نیز در نزدیکی جنگال‌های سرسبز و انبوه یک فرصت به یاد ماندنی برای تعطیلاتی پر از ماجراجویی را در اختیارتان خواهند گذاشت.

 

 

جزیره سیپادان، بهترین محل برای غواصی در مالزی (Sipadan Island)

جزیره کوچک سیپادان، در نزدیکی سمپورنای مالزی، یکی از مشهورترین و برترین مناطق غواصی در سراسر جهان است. بخش وسیعی از این جزیره، به عنوان یک منطقه حفاظت شده زیست محیطی، قوانین سخت‌گیرانه‌ای دارد که سبب شده است زیبایی منطقه دست نخورده باقی بماند. با این حال خوب است بدانید که در این جزیره، خبر چندانی از امکانات گردشگری لوکس و تفریح‌های آبی مدرن نیست اما اگر عاشق بازدید از ساحل لاک پشت‌ها یا غواصی هستید، حتما سری به این‌جا بزنید.

 

 

جزیره مانتانانی، مهد دریانوردی و کشتی سازی در مالزی (Mantanani Island)

جزایر مانتانانی در نزدیکی منطقه کوتا بلود، مهد دریانوردی سنتی و کشتی‌سازی در مالزی است. البته این جزیره به خاطر سواحل صخره‌ای، جذابیت زیادی برای غواص‌ها نیز دارد. مانتانانی از سه جزیره تشکیل شده است، که به نام‌های جزیره مانتانانی بزرگ، جزیره مانتانانی کوچک و پولائو لونگیسان شناخته می‌شوند. اطراف این جزیره‌ها، پوشیده از صخره‌های مرجانی و قایق‌های غرق‌ شده قدیمی است. با این حال، تعداد بسیار کمی از گردشگران گذرشان به این منطقه می‌افتد و این یعنی اگر به دنبال یک مقصد آرام در مالزی هستید، مانتانانی گزینه بسیار مناسبی برای شما خواهد بود.

 

بخوانید: رمانتیک‌ترین هتل‌های ساحلی مالزی

 

 

استراحت و رهایی از استرس در جزیره ردانگ مالزی (Redang Island)

جزیره ردانگ معروف به بهشت کریستالی مالزی، در منطقه کوالا نروس ترنگانو قرار دارد. این جزیره، یکی از بزرگترین جزایر ساحل شرقی این کشور است که به خاطر آب‌های کریستالی زلال و آبی و هم‌چنین ماهی‌های گرمسیری که در سواحل شنی سفید آن شنا می‌کنند، مشهور شده است. در میان ده‌ها جزیره مالزی، جزیره ردانگ، یکی از مقاصد گردشگری لوکس آسیا به شمار می‌رود که پس از نمایش فیلم هیت کونگ (تعطیلات تابستانی) در سال 2000 میلادی به شهرت زیادی رسید و اکنون استراحت‌گاه‌های مجلل زیادی در آن ساخته شده‌اند.

 

 

مطالب مرتبط