راهنمای سفر به مالزی در ماه رمضان

ما در این پست به تجربه سفر در ماه رمضان با تور مالزی می‌پردازیم. چگونگی جشن گرفتن ماه رمضان، بوفه‌های ماه رمضان، بازارهای ماه رمضان، غذاهای محلی، تقریبا همه آنچه شما باید قبل از بازدید از مالزی در ماه رمضان بدانید را بازگو خواهیم کرد تا در سفر به این کشور چند فرهنگی که مسلمانان درصد بالایی در آن دارند دچار کم‌ترین مشکل هم نشوید.

 

مالزی در دوره رمضان

ماه رمضان از مهم‌ترین وقایع مسلمانان و از موارد مشترک بین فرقه‌های اسلامی است. شاید فکر کنید سفر به جایی اسلامی در طول رمضان سخت باشد در حالی که شما روزه نیستید. برعکس، مالزی در ماه رمضان بیش از هر زمان دیگری زیباست زیرا موج همدلی و مهربانی در مردم به غایت خود می‌رسد و با این که یک ماه روزه‌داری اصلا راحت نیست، اما آن‌ها در کنار هم و با صبوری و مهربانی این ماه را می‌گذرانند. حتی برخلاف تصور شما، بوفه‌ها و بازارها با وفور غذاهای رنگی از هر زمان دیگری وسوسه‌انگیزتر است. پس با خیال راحت در این ماه از جذاب‌ترین مقاصد گردشی مالزی دیدن کنید.

 

 

سفر در ماه رمضان و تاثیر آن بر کیفیت تعطیلات

لازم نیست نگران چیزی باشید زیرا اکثر جاذبه‌های گردشگری مالزی به قوت سابق خود در این فعالیت می‌کنند. اما چیزی که باید به آن دقت کنید تاریخ عید فطر است، زیرا بلیط‌های اتوبوس، قطار و پروازها به سرعت فروخته می‌شوند. افراد زیادی شهرهای بزرگ مانند کوالالامپور را ترک می‌کنند، تا به تعطیلات بروند و عید را با خانواده خود در شهرهای کوچک‌تر، روستاها و حومه جشن بگیرند. بنابراین بهتر است از قبل برای اسکان، حمل و نقل و موارد دیگر فکری بکنید، تا برنامه‌تان به هم نخورد. شما می‌توانید از قبل سفر بروید و یا در کوالالامپور بمانید و از این مزیت که این شهر همیشه شلوغ، در خلوت‌ترین حالت در اختیار شما قرار گرفته لذت ببرید. البته باید ساعت رستوران‌ها را هم بررسی کنید برخی از آن‌ها در طول روز تعطیل هستند و قبل از غروب برای بوفه افطار آماده می‌شوند.

 

بخوانید: در سفر با کودکان به این پارک‌های مالزی بروید

 

 

بوفه‌های ماه رمضان

همچون ایران، هنگام غروب رستوران‌های بیشتری را می‌بینید که فعالیت می‌کنند و میزبان گردشگران و مردم بومی می‌شوند. توصیه می‌کنیم به جای سفارش از منوی عادی رستوران از بوفه رمضان غذا بخورید. حتی با وجود برخی از شباهت‌ها اما همچنان تفاوت‌هایی وجود دارد که می‌تواند جنبه فرهنگی منحصر به فردی به شرح زیر داشته باشد.

  1. غذاهای محلی را امتحان کنید
  2. هرچه می خواهید بخورید
  3. غذاهای مخصوص مالایی (غذا، نوشیدنی و دسر) را که فقط در ماه رمضان در مالزی تهیه می‌کنند، امتحان کنید

از بهترین بوفه‌های امتحان شده و محبوب می‌توانید به رستوران اسنس کنار هتل شرایتون امپریال بروید، هتل Westin KL نیز بوفه مخصوصی برای ماه رمضان ارائه می‌دهد و یا بوفه ویژه خاورمیانه در یکی از رستوران‌های رستوران القصر در Cyberjaya را امتحان کنید. صاحبان این رستوران‌ها، یمنی هستند به همین دلیل نیز غذاها اصیل و لذیذ هستند.

 

بخوانید: بهترین سفرهای روزانه از کوالالامپور

 

 

بازار رمضان، بازار غذای محلی‌ها

در حالی که مالزی دارای بازارهای شگفت انگیز سالانه، غذاهای خیابانی و بازارهای محلی است، در طول این ماه بازارهای ویژه ماه رمضان در کوالالامپور با بهترین غذاهای محلی مالایا و خوراکی‌های خوشمزه و مزه‌ها برپا می‌شوند. با وجود این بازارها هیچکس با احساس گرسنگی به خانه خود باز نمی‌گردد. بازارها مخصوصا در کوالالامپور فوق‌العاده و پر از غذاهای عالی هستند به طوری که می‌خواهید همه آن‌ها بعد از بازگشت به خانه درست کنید. به علاوه می‌توانید با بازدید از کامپونگ بارو (یک روستای سنتی مالایی در مرکز شهر کوالالامپور) تجربه‌ای منحصر به فرد و بی‌تکرار را به دست بیاورید.

 

 

جشن عید فطر در مالزی

این جشن که در پایان ماه رمضان گرفته می‌شود در تمامی کشورهای مسلمان به سبک خودشان تعطیل رسمی است. همچون عید نوروز در این تعطیلات مردم لباس نو می‌پوشند و به مسجد، و دید و بازدید از خانواده‌ها و دوستان خود می‌روند. این عید نیز مانند تمام طول ماه رمضان با غرق شدن در غذاهای مالایی انجام می‌شود. مردم پا را فراتر می‌گذارند و حتی با چراغانی حیاط و در منزل‌شان سعی می‌کنند این جشن را هرچه باشکوه‌تر برگزار کنند.

 

بخوانید: بهترین استخرهای بی‌نهایت برای شنا در سنگاپور

 

 

در کل بازدید از مالزی در طول رمضان را به شما توصیه می‌کنیم. زیرا امکان ندارد به این کشور سفر کنید و عاشق غذا، مردم، تاریخ، نقاط دیدنی و همه کارهای شگفت انگیز دیگری که باید انجام دهید، نشوید. اگر در ماه رمضان به مالزی سفر کنید، از این تجربه کاملا لذت خواهید برد، به خصوص اگر بخواهید آن همه غذای خوشمزه و متنوعی که یک جا در دسترس قرار دارند را امتحان کنید.

 

مطالب مرتبط