دلایلی جذاب برای سفر به مالزی، قسمت دوم

مالزی کشوری فوق‌العاده زیبا و رنگارنگ است که تجارب مختلف زیادی را به گردشگران خود در سفر با  تور مالزی ارائه می‌دهد. با توجه به گفته‌های قسمت قبل دلایل زیادی برای سفر به این کشور وجود دارد که باقی مواردش را در اینجا به نقد و بررسی گذاشته‌ایم.

 

کالاهای ارزان قیمت

یکی از جاذبه‌های مالزی ارزان بودن کالاها، خوراکی‌ها و پوشاک است، که می‌توانید طیف گسترده و جذابی از آن‌ها در همه جا پیدا کنید. بازارهای متمایز روزانه و شبانه، که همه بدون توجه به درآمد و سطح کلاس از آن‌ها بازدید می‌کنند، بینش خوبی در مورد زندگی روزمره افراد محلی جنوب شرقی آسیا فراهم می‌آورند. همه چیز را با قیمتی ارزان کشف کنید، اما مراقب کیف‌تان هم باشید. توصیه می‌کنیم قبل از رفتن اهداف خریدتان را مشخص کنید تا در هنگام بازگشت با جیب‌های خالی به اقامتگاه‌تان برنگردید.

 

بخوانید: بهترین هتل‌های ارزان در کوالالامپور

 

 

آب و هوای استوایی

هوای مالزی واقعا یک تجربه ی جالب است. از آنجا که درست در خط استوا قرار دارد، رطوبت گرمسیری آن ترکیبی از گرمای زیاد و باران‌های ناگهانی را ارائه می‌دهد که مانند هیچ جای دیگر نیست. در حالی که این الگوی تقریبا غیرقابل پیش بینی هوا ممکن است برای بعضی‌ها دلهره آور به نظر برسد، اما این همه بخشی از جذابیت سفر به آن است. برای رفتن به جذاب‌ترین مقاصد گردشی مالزی از قبل آب و هوای آن‌جا را جستجو کنید: از گرمای شدید در جنگل‌های شهری گرفته تا آب و هوای عالی برای پرورش توت فرنگی در کوه‌های کامرون و یا دمای هوا برای لم دادن در ساحل.

 

 

کوه‌های معروف در دنیا

برخی از جذاب‌ترین مجسمه‌های طبیعی جهان مانند کوه کینابالو در صباح و کوارتز ریج در کلنگ در مرزهای مالزی یافت می‌شوند. هر دوی آن‌ها از کوه‌های محبوب برای کوهنوردان در آسیا هستند. بنابراین آماده شوید تا با پای پیاده از شگفت انگیزترین صخره‌های آهکی دنیا فهرست تجربیات زندگی‌تان را گسترش دهید.

 

 

حیوانات وحشی منحصر بفرد

جنگل‌های مالزی محل زندگی برخی از عجیب‌ترین و جالب‌ترین حیوانات وحشی است که در هیچ کجای دیگر یافت نمی‌شوند. با گشت و گذار در جنگل‌های بارانی و دنبال کردن حیوانات عجیب و غریب که تا کنون تنها در تلویزیون دیده‌اید، یک بعد از ظهر را به تماشای مستندهای طبیعت مجموعه برنئو اختصاص دهید. به عنوان جایگزینی ساده‌تر، به باغ وحش ملی یا قسمت‌هایی از ذخایر حیوانات سر بزنید تا در مورد گیاهان و جانوران محلی از متخصصان و محافظان منابع طبیعی اطلاعات بیشتر کسب کنید. گشتن در جنگل‌ها و دیدن حیوانات دید شما را به زندگی و آفرینش عمیق هم می‌کند.

 

بخوانید: دلایلی وسوسه کننده برای دیدن پنانگ در مالزی

 

 

اماکن میراث یونسکو

از آنجا که بخش اعظم مالزی از دهه 1800 به بعد میزبان بازرگانان و مهاجران جویای کار از سراسر دنیا بوده، جای تعجب نیست که بسیاری از شهرها هنوز در معماری خود بار بقایای فرهنگی را به دوش می‌کشند. به ویژه ایالت‌هایی مانند پنانگ و مالاکا به دلیل میزبانی از این بناهای تاریخی به شهرت رسیده‌اند. این مناطق به منظور محافظت از یادگارهای دوران گذشته برای نسل‌های آینده، به عنوان میراث جهانی یونسکو اعلام شده‌ و بر بار معنایی سفر به این قسمت‌ها افزوده‌اند.

 

 

هنر چند فرهنگی

تنوع جمعیت مالزی شیوه‌ها و فنون هنری بسیاری را از سراسر آسیا گرد هم آورده است و در معماری، مد و غذا طراحی متفاوتی ایجاد کرده است. بهترین این ترکیب‌ها در سنت Peranakan یا Baba-Nyonyan دیده می‌شود که الگوهای چاپ طراحی روی پارچه اندونزیایی و بالیایی را با گلدوزی و منجوق دوزی‌های شرقی ترکیب کرده و یکی از زیباترین سبک‌های جنوب شرقی آسیا را ایجاد می‌کند. در این رابطه در مقاله آشنایی با فرهنگ لباس پوشیدن در آسیا مطالب جالبی را می‌توانید مطالعه فرمایید. همچنین در رشته معماری شما شاهد تفلیق بی‌نظیر چینی با طراحی‌های چشمگیر مالایی در اینجا هستید.

 

 

جشنواره‌های فصلی

بسیاری از نژادهای مالزی گرد هم می‌آیند تا جشن‌های یکدیگر را با هماهنگی زیبایی برگزار کنند. بازار غروب ماه رمضان مملو از نمایندگانی از همه نژادهاست که مشتاق جشن افطاری با بسیاری از خوراک‌های لذیذ مسلمانان مالایی هستند. سال نو چینی با دیدار دوستان هندی و مالایی از خانه‌های همسایه چینی خود برای خوردن انواع شیرینی‌ها و غذاهای خوشمزه انجام می‌گیرد. دیدن این جشن‌های فرهنگی متنوع واقعا جذاب است. اما نگران نباشید آنقدر تنوع در این کشور بالاست که هر زمانی بروید چیزی برای تماشا و شرکت کردن وجود دارد.

 

بخوانید: راهنمای سفری ماجراجویانه به کوالالامپور

 

 

جزایر منحصر به فرد

مجمع‌الجزایر زیبایی که در تمام جنوب شرقی آسیا گسترده است به خودی خود یک مقصد ماجراجویی محسوب می‌شوند. اما مالزی جزایر خاص خود را دارد که ارزش سفر به سمت شمال را دارند. جزایر ساحل غربی پنانگ و لنکاوی به دلیل اینکه جز مناطق دیدنی برتر در آسیا هستند، شهرتی استثنایی دارند. جزایر سواحل شرقی مانند ردانگ و پرهنتیان به دلیل سواحل زیبا و آب‌های شفاف و تپه‌های جنگلی‌اش، در بین مسافران کوله‌گرد و غواصان محبوب هستند. شما در این جزایر می‌توانید از زیبایی‌های گرمسیری لذت ببرید و به دور از هیاهوی زندگی ماشینی اوقات منحصر به فردی را در کنار عزیزان خود تجربه کنید.

 

مطالب مرتبط