کارهایی که در سفر به مالزی نباید انجام دهید

مالزی از کشورهای زیبا و گرمسیری آسیاست که زیبایی‌های آن شهره دنیاست. چند فرهنگی، ویژگی بارز آن باعث شده تا بازدید از این کشور به مزاج همه خوش بیاید. سواحل زیبا، غذاهای ملل مختلف، ارزانی، مذاهب گوناگون و معابد افسانه‌ای همگی زیر پرچم این کشور گرد هم آمده‌اند. با این همه هر جایی قوانین و بایدها و نبایدهایی دارد که باید رعایت شوند. شاید انجام برخی از کارها ناپسند باشد اما برخی دیگر ممکن است شما را به دردسر بیاندازد. بنابراین اگر قصد سفر با تور مالزی را دارید این مطلب را مطالعه کنید.

 

با خود هیچ نوع مواد و دارویی حمل نکنید

همه جای دنیا در مرزهای بین‌المللی با حمل مواد مخدر و اعتیادآور به شکل سفت و سختی برخورد می‌شود. اما قوانین مالزی به شدت بی‌رحمانه و شدید است. به طوری که ممکن است برای حمل حتی یک نخ سیگار دستساز هم محکوم به اعدام شوید و با شرایطی غیرقابل مذاکره روبرو شوید. با چنین قوانینی دیگر قرص‌های اعتیادآور را که باید فراموش کنید.

 

بخوانید:‌ معروف‌ترین کافه‌های کوالالامپور؛ مالزی

 

 

هنگام رانندگی در جاده هوشیار باشید

حقیقت اینست که مالزیایی‌ها اصلا رانندگان خوبی نیستند و اصلا توجهی به قوانین راهنمایی و رانندگی ندارند. در واقع هر کسی قوانین خودش را اجرا می‌کند. اما مساله اینست که هر چقدر محتاط و منضبط هم باشید آن‌ها همچنان رانندگان خوبی نیستند. وقتی به مشکل بر بخورید هیچکس قصور خودش را در مقابل شما که خارجی هستید قبول نمی‌کند. بنابراین هوشیاری خود را برای رانندگی در جاده‌های این کشور به کار بگیرید.

 

 

با خودتان چتر نیاورید

خیلی از محلی‌ها اصلا با خودشان چتر بیرون نمی‌برند. زیرا بیشتر آن‌ها یا زیر سقف ساختمان‌ها هستند و یا در ماشین‌های شخصی پناه دارند. به کلی خیلی بعید است که باران‌های گرمسیری شما را غافلگیر کند. به علاوه بارش باران در این کشور شدید و طولانی است به طوری که معابر و گذرها را آب می‌گیرد و عملا سیل راه می‌افتد. به همین دلیل چتر بردن اصلا نمی‌تواند تضمینی برای محافظت از شما باشد.

 

بخوانید: از کارهای رایگان در سفر به کوالالامپور؛ مالزی

 

 

شب‌ها تنها در مسیر اقامتگاه‌تان قدم نزنید

البته قدم زدن شبانه بسیار لذتبخش و دلچسب است. اما این کار شما را به دست طعمه‌ای برای دزدها و افراد ناخوشایند می‌دهد. بنابراین اگر دوست داشتید شب بیرون از محل اقامت‌تان پیاده‌روی کنید از مسیرهای روشن حرکت کنید و همراه خود دوست و یا شخص قابل اعتمادی را ببرید. در غیر این صورت بهتر است مسیر بازگشت را از وسایل نقلیه استفاده کنید. نه در مالزی، به هر کشوری که می‌روید بهتر است تمام جوانب احتیاط را رعایت کنید تا کم‌ترین دردسرها را تجربه کنید.

 

 

به غذاهای محلی توهین نکنید

اگر یک چیز وجود داشته باشد که همه مالزیایی‌ها در آن توافق داشته باشند این است که غذاهایشان بهترین هستند. نه این که خوب باشد، بلکه بهترین و عالی هستند. بنابراین هنگام اظهار نظر درباره آن‌ها مراقب انتخاب کلمات خود باشید زیرا این موضوعی از افتخارات ملی محسوب می‌شود. اکثر غذاها با لیمو و برنج شیرنارگیل، مرغ سرخ شده سوخاری، نودل تند با کمی ترشی و تکه‌های ماهی و چیزهایی از این دست درست می‌شوند. برای ذائقه‌های متفاوت ممکن است این غذاها چالش برانگیز و جدید باشد بنابراین توصیه می‌کنیم در واکنش نشان دادن مراقب باشید.

 

بخوانید:‌ بهترین رستوران‌های لنکاوی

 

 

از ایجاد تنش‌های نژادی پرهیز کنید

جامعه چندنژاد و چندفرهنگی مالزی ظعف‌ها و کاستی‌های خودش را دارد که منتظر تنها تلنگری کوچک است. در سال 1957 جامعه مالزی با مردم و اقوام مختلف اعلام استقلال کرد اما متاسفانه شورش‌های نژادی در سال 1969 آن‌ها را از هم جدا کرد. زیر پوست زندگی روزمره مالزی هنوز همان تنش‌ها احساس می‌شود. با این که با گذشت دهه‌ها اوضاع تا حد بسیار زیادی آرام شده اما هنوز هم حساسیت‌ها وجود دارد.

 

 

سوار تاکسی‌های بدون کیلومترشمار نشوید

تاکسی‌های فاقد کیلومترشمار یکی از بهترین راه‌های کلاهبرداری هستند. اصلا یکی از دلیل‌های اصلی محبوبیت برنامه‌هایی مثل اوبر و گرب به خاطر بی‌اعتمادی به این رانندگان تاکسی و گرفتن نرخ بالای مسیر است. بنابراین مطمئن شوید که سوار تاکسی کیلومترشمار شده‌اید.

 

 

با کفش وارد خانه نشوید

مالزیایی‌ها همچون ما به ورود با کفش به خانه حساس هستند و آن را اوج بی‌ملاحظگی می‌دانند. ورود گرد و خاک به جایی که تازه تمیز و مرتب شده برایشان بسیار ناراحت کننده است. بنابراین اگر سوییت و یا آپارتمانی مستقل کرایه کرده بودید قبل از اقدام با صاحب آن هماهنگ کنید تا موجب به وجود آوردن دلخوری نشوید.

 

بخوانید: معرفی ۸ پارک جادویی و زیبا در سنگاپور

 

 

دوریان را به هتل‌ها نبرید

دوریان چنان عطر و بویی قوی دارد که روی هر چیزی رد آن باقی می‌ماند. پس بی‌دلیل نیست که خیلی از مکان‌های عمومی، هتل‌ها و فرودگاه‌ها حمل این میوه را منع می‌کنند. غذاهایی که با این میوه درست می‌شوند مثل پنکیک طعم و مزه بدی ندارند اما بوی آن‌ها همچنان تند است.

 

مطالب مرتبط