آنچه باید درباره جزایر تایلند بدانید/ قسمت دوم

وقت‌گذرانی در جزایر تایلند بهترین و جذاب‌ترین بخش سفر با تور تایلند به شمار می‌آید. سواحل استوایی که در پس زمینه خودشان جنگل‌های گرمسیری آن‌ها را احاطه کرده است، جای بسیار مناسبی برای کسب آرامش و یک تعطیلات رویایی هستند. اما با وجود صدها جزیره‌ گردشگری که در تایلند میزبان ما هستند، بالاخره کجا برویم؟

در قسمت نخست این مطلب، با جزایری که در خلیج تایلند واقع شده‌اند، آشنا شدیم. جزایری که در بخش جنوب شرقی این کشور واقع شده‌اند و به خاطر مجموعه جزیره‌های سامویی معروف شده‌اند. فصل خشک این بخش از تایلند، از ماه ژانویه تا ماه اپریل اتفاق می‌افتد و این بهترین زمان برای مسافرت خلیج تایلند است، چرا که باران کمی می‌بارد و آب و هوای مطبوعی در انتظار شماست. در این بخش با جزایری که در محدوده دریای آندامان واقع شده‌اند، اطلاعات کاملی به دست می‌آوریم؛ از بهترین زمان برای سفر به این جزایر تا ویژگی‌هایی که ممکن است نظر شما را به خود جلب کند.

 

جزایر دریای آندامان

جزایر اصلی: پوکت، کرابی، کو فی فی

فصل‌های گرم و خشک: ماه دسامبر تا ماه آپریل

فصل‌های بارانی: ماه می تا نوامبر

اوج شلوغی گردشگران: کریسمس و آغاز سال نوی میلادی

نا مناسب‌ترین زمان آب و هوایی: سپتامبر

 

بخوانید: جذاب‌ترین تفریح‌ها در جزایر فی فی و کرابی؛ پوکت

 

 

بهترین زمان برای مسافرت به مقصد جزایر ساحل آندامان

معمولا، بهترین زمان برای مسافرت به سواحل غربی بین ماه‌های دسامبر تا مارچ است. در ماه دسامبر بالاترین دما معادل ۲۸ درجه سانتی گراد و در ماه مارچ حدود ۳۰ درجه سانتی گراد است.

طبیعی است که در فصل‌های پر طرفدار هم قیمت تورها و خدمات بالاتر باشد و هم جمعیت گردشگران بیشتر شود. در طول ماه‌های اپریل، می و جون، آب و هوا می‌تواند گرم باشد و انتظار می‌رود که دما به ۳۵ درجه هم برسد. رطوبت بالا باعث به وجود آمدن طوفان‌ها و باران‌های سنگین می‌شود اما این باران‌ها خیلی کوتاه هستند و بیشتر از یک ساعت طول نخواهند کشید.

 این ماه‌ها، زمان خوبی برای مسافرت به این ناحیه از تایلند هستند، چرا که جمعیت کمتری به این جزیره‌ها سفر می‌کنند. فصل باران و بادهای زیاد بین ماه‌های جولای و نوامبر است. در این ماه‌ها، قیمت‌ها به پایین ترین حد ممکن می‌رسند و جمعیت هم تا پنجاه درصد کمتر می‌شود.

با این حال اگر در این ماه‌های سال، با تور تایلند راهی جزایر آندامان می‌شوید، باید خودتان را برای یک آب و هوای نه چندان مطلوب آماده کنید. یک خبر خوب هم برای مسافرانی که در این ماه به تایلند سفر می‌کنند، وجود دارد و آن هم این است که همین روزها، بهترین زمان برای بازدید و وقت‌گذرانی در پارک ملی خائو سوک (Khao Sok) است.

 

بخوانید: 9 فعالیت هیجان‌انگیز در سفر به تایلند

 

 

 دریای آندامان

ساحل دریای آندامان در جنوب غربی تایلند قرار دارد که حدود ۴۵۰ کیلومتر طول دارد و بخشی از جاذبه‌های کرابی در تایلند است. اگرچه دریای آندامان بین گردشگران بیشتر معروف است و جزایری که در اینجا قرار دارد در ناحیه دریایی بزرگتری واقع شده است اما سفر به این بخش‌ها، احساس دنج تر و خلوت تری به شما خواهد داد.

 

 

جزایر فی فی

جزایر فی فی در واقع گروهی از چند جزیره است که فی فی دان و فی فی لی (درست همان جایی که خلیج معروف مایا قرار دارد) بزرگترین آن‌ها هستند. این جزیره در ۵۰ کیلومتری شرق شهر پوکت قرار گرفته است که بخشی از پارک ملی فی فی است. در این بخش از جزایر فی فی، می‌توانید صخره‌های سنگ آهک، غارها و سواحل شنی سفید زیبایی را ببینید و در بهترین هتل‌های فی فی اقامت داشته باشید.

 

 

کوه لانتا (Koh Lanta)

کوه لانتا از چندین جزیره تشکیل شده است که معروفترین آن‌ها، جزیره Koh Lanta Yai نام دارد. کارهای جالب زیادی در این جزیره در انتظار گردشگران هستند، مانند غواصی. بزرگترین ساحل این جزیره ساحل محبوب و معروف لانگ بیچ (Long Beach) است که یک مکان عالی برای آفتاب گرفتن، استراحت کردن و حتی به پایان رساندن یک پروژه کاری یا درسی نا تمام است.

 

بخوانید: راهنمای ماه عسلی عاشقانه در پوکت


 

 

ریلی (Railay)

شبه جزیر ریلی (Railay) قطعا جای مناسبی برای کسانی که می‌خواهند در فضای آرامی باشند. این جزیره جمعیت اندکی دارد اما دلایل دیگری هم وجود دارند که سبب علاقه گردشگران به این منطقه شده‌اند. به عنوان مثال، ساحل Phra Nang با آب تمیز و شفاف و قایق هایی که غذاهای خوشمزه می‌فروشند، برای گردشگران جذابیت فراوانی دارند.

 

 

کوه لیپه (Koh Lipe)

بهترین چیزی که در توصیف این جزیره می‌توان گفت، این است که در تمام مدت اقامت خود در آن، درست مانند این است که در یک رویای زیبا یا فیلم هالیوودی به یاد ماندنی به سر می‌برید.

ساحل‌های شنی سفید و نرم، آب‌های آرام، لبخند زیبای مردم و غذاهای فوق‌العاده خوشمزه این جزیره همه و همه دست به دست هم داده‌اند تا ما بیشتر در رویا به سر ببریم. حتی محل‌هایی که با قیمت بسیار مناسبی خدمات ماساژ ارایه می‌دهند، جذابیت این جزیره را بیشتر می‌کنند.

 

بخوانید: ارزان‌ترین کارها در بانکوک ، تور تایلند

 

 

پوکت (Phuket)

پوکت، بزرگترین و بدون شک یکی از بهترین جزایر تایلند است. آب شفاف، سواحل شنی، غذاهای عالی و غواصی، همه از جاذبه‌های توریستی جزیره پوکت هستند. جزیره پوکت به عنوان یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری این کشور زیبا شناخته می‌شود. در بیشتر ماه‌های سال، مسافران زیادی از تمام نقاط دنیا برای کسب آرامش و یا ماجراجویی در اینجا جمع می‌شوند.

بخشی از جذابیت پوکت آب و هوای استثنایی آن است. موسم بارندگی زودتر از نقاط دیگر به این جزیره می‌رسد و در طول فصل بارندگی یک تا دو بار در روز باران می‌بارد.

 

 

مطالب مرتبط