زیباترین دره‌های جهان را بشناسید

دره‌ها و یا گلوگاه‌ها یکی از طبیعی‌ترین شگفتی‌های طبیعت هستند که معمولا در دهانه رودخانه‌های خروشان به وجود آمده‌اند. بیشتر این تنگه‌ها در طول زمان به دلیل فرسایش به وجود آمده‌اند، بخش‌های سست‌تر آن‌ها فرسایش یافته و قسمت‌های سنگی و مقاوم‌شان باقی مانده‌اند. بعضی از این تنگه‌ها نه تنها از زیباترین شگفتی‌های زمین بلکه کل منظومه شمسی هستند که حتما باید مابین سفرهایتان از آن‌ها نیز دیدن کنید.

 

 

چین، دره Tiger Leaping

 

 

Tiger Leaping

 

 

این دره در رودخانه یانگ تسه در جنوب غربی چین واقع شده است. این دره حدود ۱۵ کیلومتر طول داشته و از بین یک سری رشته کوه‌های به هم گره خورده عبور می‌کند. وسط این دره رودخانه‌ای در جریان است و دو طرف آن را کوه‌هایی که ارتفاعشان تا ۳ هزار متر می‌رسند پوشانده‌اند. بسیاری از زمین‌شناسان معتقدند که تایگر لپینگ عمیق‌ترین دره بر روی زمین است که در باریک‌ترین نقطه عرض آن تنها به ۳۰ متر می‌رسد. که به همراه تور چین می توانید به اینجا سفر کنید. 

 

 

۶ تم‌پارک عجیب در چین که گردشگران عاشق آنها هستند

 

فرانسه، دره وردون

 

 

فرانسه، دره وردون

 

 

وردون یکی از دره‌های رودخانه‌‌ای در شمال شرقی فرانسه است که قریب به اتفاق اروپاییان آن را زیباترین می‌شناسند. این دره سر سبز و زیبا ۲۵ کیلومتر طول دارد که با رودخانه سبز زمردی پرطرفدارش به یکی از نقاط جذب گردشگر و ورزشکار از سراسر اروپا و بلکه دنیا تبدیل شده است. اگر برای گردش به این منطقه بروید مردم پیاده، صخره‌نورد، عاشقان ورزش‌های آبی، همچون قایق‌سواری در آب‌های خروشان، کایاک سواری، قایق بادبانی و اسکی سواری را می‌بینید که در گوشه و کنار منطقه مشغول تفریح و فعالیت خودشان هستند.

 

 

آمریکا، دره آنتلوپ

 

 

آمریکا، دره آنتلوپ

 

 

این دره که در جنوب غربی آمریکا قرار گرفته یکی از جذاب‌ترین دره‌های رنگی و تو در توی دنیاست که از شکاف‌های سنگ ماسه‌ای دنیا به رنگ‌های پرتقالی و بنفش به وجود آمده است. دره آنتلوپ شامل دو بخش مختلف جداگانه فوق‌العاده زیبای آنتلوپ بالایی و پایینی می‌شود. هر دوی این بخش را دره‌های باریکی تشکیل داده‌اند که در حین عبور از پیچ‌های آن می‌توانید دست خود را باز کرده و دو طرف دیواره را لمس کنید. گرچه این تنگ‌راه بسیار جذاب و دوست‌داشتنی و به شدت کارت پستالی است اما گاهی اوقات هم می‌تواند خطر آفرین باشد. برای نمونه در سال ۱۹۹۷ سیلابی میان مار پیچ پایینی به راه افتاد که در طی آن ۱۱ گردشگر کشته شدند. با این همه هیچ چیزی جلوی گردشگران کنجکاو و عکاسان ماجراجو را برای دیدن این پدیده زیبا نمی‌گیرد.

 

 

هاوایی، جزیره کاوایی، وا ایمئا

 

 

هاوایی، جزیره کاوایی، وا ایمئا

 

 

این دره که در قسمت غربی جزیره کاوایی واقع شده، بزرگ‌ترین و رنگی‌ترین دره اقیانوس آرام است. این دره رنگی ۱۶ کیلومتر طول، ۱٫۶ کیلومتر عرض و ۱۱۰۰ متر عمق دارد. این دره در طی هزاران سال به واسطه رودخانه‌هایی که در این منطقه جریان داشته به وجود آمده است.

 

 

یونان، جزیره کرت، دره ساماریا

 

 

یونان، جزیره کرت، دره ساماریا

 

 

این دره ۱۶ کیلومتری در قسمت جنوب غربی کرت واقع شده است و یکی از نقاط گردشی یونان شناخته می‌شود. یک مسیر پیاده‌روی ساحلی وجود دارد که سالانه صدها نفر به آن سفر می‌کنند. این مسیر پیاده‌روی بین ۴ تا ۷ ساعت طول می‌کشد و به سمت جنگل‌های کاج و انبوه ادامه می‌یابد و در دره‌های عمیق فرو می‌رود. در این منطقه گردشگران مسیر را به سمت روستای Hora Sfakion پیش می‌گیرند و برای استراحت در آن اطراق می‌کنند. زیبایی بی‌حد منطقه مسافران را بیشتر به سکوت و تماشا وا می‌دارد و معمولا عکاسان بیش از هر کس دیگری محو زوایای ظریف آن می‌شوند.

 

 

معرفی شگفت‌انگیزترین آبشارهای دنیا

 

پرو، دره کلکا

 

 

پرو، دره کلکا

 

 

دره کلکا بخشی از رودخانه کلکا است که از دامنه کوه آندس در قسمت جنوبی پرو در جریان است. این دره یکی از عمیق‌ترین گلوگاه‌های شناخته شده در دنیاست که از مقاصد گردشی دسته زیادی از مردم مخصوصا اروپاییان شناخته می‌شود. جدا از عمق دره و وجود رودخانه، دامنه کوه و شیب پوشیده از درخت آن مناظر زیبا و دیدنی‌ای را پدید آورده که هر چشمی را به خود خیره می‌کند. گرچه در برخی از قسمت‌ها سیب دامنه زیاد می‌شود اما در بیشتر نقاط این دره عمیق شیب زیادی نداشته و موقعیت‌های خوبی برای علاقه‌مندان به ورزش‌های همچون صخره‌نوردی و کوهنوردی پدید می‌آورد. جدا از این شما به عنوان یک فرد عادی می‌توانید از مسیر پیاده‌روی سنگ‌فرش شده استفاده کنید.

 

 

مکزیکو، دره کوپر

 

 

مکزیکو، دره کوپر

 

 

این دره در حقیقت بخشی از چند دره متصل به هم است که دره‌ای عظیم را به وجود می‌آورند. از آن جایی که این دره در فهرست معروف‌ترین گلوگاه‌های دنیا قرار دارد سالانه افراد زیادی مخصوصا ورزشکاران را به خود جذب می‌کنند. این دره عظیم مسیرهای گشت و گذار زیادی دارد اما یکی از محبوب‌ترین‌های آن‌ها برای جستجو و پیاده‌روی مسیر راه آهن Chihuahua al Pacifico است. این مسیر بیش از ۳۷ پل و ۸۶ تونل عبور می‌کند و تا ارتفاع ۲۴۰۰ متری از سطح دریا بالا می‌رود. این ابر دره با مسیرهای درهمش از ارتفاع بالا بسیار دیدنی و مرموز بوده و شاید کمی ترسناک به نظرتان برسد. اما اگر قصد دارید از شگفتی‌های دنیا دیدن کنید بی‌شک یکی از آن‌ها همین دره است.

مطالب مرتبط