خارق‌العاده‌ترین تراس‌های کشاورزی دنیا را بشناسید

این سبک از کشاورزی سنتی برای حفظ زمین و قابل برداشت کردن آن و همچنین استفاده بهیه از آب و ذخیره طبیعی به وجود آمد. در غیر این صورت به مرور زمان تپه‌ها به دلیل کشاورزی از بین می‌رفتند. حالا این تراس‌های کاشت برنج نه تنها شغل اصلی مردم زیادی در سراسر دنیا هستند بلکه مناظری به غایت زیبا را هم به وجود می‌آورند. بیایید با بهترین این تراس‌ها آشنا شویم.

 

 

 

پرتغال، دره دورو

 

 

پرتغال، دره دورو

 

 

دورو دره‌ای در شمال پرتغال در نزدیکی شهر پرتو است که دارای تراس‌های پلکانی زیبا و خیره‌کننده است. محصول اصلی این تراس‌ها انگور بوده و مردم محلی در این زمین‌ها به کاشت انواع انگور می‌پردازند. این دره تا تراس‌های انگورش به سمت رودخانه سرازیر می‌شود و منظره‌ای دیدنی پدید می‌آورد. نکته جذاب این جاست که این انگورها در طول فصل تغییر رنگ داده و چهره‌ای متفاوت به آن می‌دهند. مثلا در پاییز این انگورها رنگی طلایی و قرمز به خود می‌گیرند در حالی که بین ماه‌های اسفند و فروردین با شکوفه‌های زیبا و جذاب به کل چهره دره دگرگون می‌شود.

 

 

اندونزی، تراس‌های بالی

 

 

اندونزی، تراس‌های بالی

 

 

در تور بالی می‌بینید که معماری تراس‌های برنج بالی کمی دچار پراکندگی است اما قدمت این سبک از کشاورزی برنج به حدود ۲ هزار پیش در این جزیره بر می‌گردد. تراس‌های برنج بالی با ابزارهای اولیه و به کمک نیروی دست زیر بار کشت برنج رفته و در دور دوران‌ها از نسلی به نسل دیگر رسیدند. اگر می‌خواهید در طی سفر به بالی از این تراس‌ها دیدن کنید می‌توانید به یکی ازمحبوب‌ترین آن‌ها بین گردشگران و عکاسان در منطقه اوباد، در شمال روستای تگالالانگ بروید. البته تراس‌های دیگری نیز در سایان، جاتیلویح، پوپوآن و تابانان نیز وجود دارند. در بالی بر اساس یک نظم اجتماعی سازمان یافته کشت برنج به دیگر محصولات ترجیح داده می‌شود. همچنین Subak مدیریت منابع آب، آبیاری را بر اساس یک برنامه دقیق، به طور مناسبی تنظیم می‌کند تا توزیع آب با انصاف و عدالت بین همه انجام گیرد.

 

 

اقامتگاه‌های مقرون به صرفه یوگا با نمای بی‌نظیر در بالی

 

 

ویتنام، تراس ساپا

 

 

ویتنام، تراس ساپا

 

 

ساپا شهری در قسمت شمال غربی ویتنام است که در فاصله نه چندان دوری از مرز چین واقع شده است. تراس‌های برنج یکی از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری ویتنام هستند. شما می‌توانید در Muong Hoa بین شهر ساپا و کوه فانسیپان، در پس جنگل‌های بامبو پیدا کرده و از زیبایی بی‌حد آن لبریز شوید. مردم کوه‌نشین محلی در این تراس‌ها به کشت انواع محصولات کشاورزی مانند برنج و ذرت همراه با سبزیجات می‌پردازند.

 

 

پرو، تراس ماراس

 

 

پرو، تراس ماراس

 

 

Salineras de Maras یا کابین های نمکی اینکا برای قرن‌هاست که مورد استفاده مردم قرار گرفته است. معدن‌چیان نمک آب‌های بهاری حاوی غلظیت بالای نمک را مستقیما به این تراس‌های مصنوعی که به دست بشر ساخته شده‌اند هدایت می‌کنند. این تراس‌ها که تعداد آن‌ها به حدود ۳ هزارتا می‌رسد توسط آب‌هایی که در بهار از کوه نمک جاری شده و خود به خود شور می‌شوند، پر می‌گردند. سپس آب‌ها توسط نور خورشید تبخیر شده و ذخایر نمک باقی می‌مانند. در نهایت نمک‌ها به صورت قطعات بزرگ استخراج شده و به بازار منتقل می‌شوند. همانطور که برخی از تراس‌های برنج در آسیا از نسلی به نسل دیگر به ارث رسیده‌اند این زمین‌ها کشت نمک نیز برای دوره‌های طولانی نسل به نسل به ارث رسیده‌اند. اگر می‌خواهید از این تراس‌ها دیدن کنید عصر و نزدیکی غروب بروید، در این زمان با انعکاس نور خورشید این تراس‌ها همانند ظرف‌های طلا دیده می‌شوند.

 

 

چین، تراس برنج لنگجی

 

 

چین، تراس برنج لنگجی

 

 

تراس برنج لنگجی حدود ۵۰۰ سال پیش در زمان سلسله مینگ ساخته شد. این تراس‌های برنج در لانگشنگ و در حدود ۲ ساعتی از از Guilin قرار گرفته‌اند. این تراس‌های سرسبز و خیره‌کنند به صورت مارپیچ از بالای کوه تا پایین دره امتداد می‌یابند و تا رودخانه امتداد می‌یابند و زیبایی خاصی به منطقه می‌بخشند. شما می‌توانید برای گشت و گذار در این حوالی با تور چین بین جاده‌ها و روستاها گشت‌زنی کنید و با حیوانات اهلی همچون اسب‌ها، خوک‌ها، مرغ و خروس‌ها و همچنین افراد بومی مشغول کار روبرو شوید. این تراس‌های برنج به منظور مبارزه با کم آبی منطقه و حفظ بیشتر منابع آبی ساخته شدند.

 

 

۶ تم‌پارک عجیب در چین که گردشگران عاشق آنها هستند

 

 

چین، تراس‌های هنی

 

 

چین، تراس‌های هنی

 

 

دشت شالیزار هنی در پایین روستاها در کنار کوه‌های Ailao در یوآنگیانگ قرار گرفته‌اند. این تراس‌ها نیز توسط مردم بومی درست شده‌اند و بیش از هزار سال است که شکل منطقه را شکلی زیبا و سرسبز در آورده‌اند. در این منطقه صدها هزار نفر با کشت برنج و پرورش ماهی در این تراس‌ها فعالیت می‌کنند. آب این تراس‌ها نیز از جنگل‌های تپه‌ای تامین شده و به سمت پایین هدایت می‌شوند. این ترس‌های برنج از آبان و آذر تا فروردین جریانات آبی داشته و منطقه‌ای سرسبز و زیبا پدید می‌آورند و گردشگران را به سمت خود می‌کشانند. این ماه‌ها مخصوصا برای عکاسان و طبیعت‌گردان زمانی مناسب برای گردش و ثبت تصاویر پوستری بوده و اگر برای بازدید بروید، مردم مختلفی را همراه با تورهای مختلف گردشی خواهید دید.

مطالب مرتبط