بهترین نقاط دنیا برای سافاری خرس

به طور کلی ۸ گونه خرس در مناطق مختلف دنیا در قاره آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی، اروپا و آسیا زندگی می‌کنند که بعضی از آن‌ها برای انسان خطرناک هستند مخصوصا در مناطقی که نواحی زندگی انسانی و آن‌ها بهم نزدیک‌اند. با این که همه خرس‌ها از نظر فیزیکی قوی هستند و قدرت حمله به انسان را دارند اما تا جای ممکن تمایل به دور شدن و فرار کردن دارند. ممکن است شما در گشت و گذارهایتان بتوانید به طور تصادفی با آن‌ها روبرو شوید اما بهترین راه تماشای آن‌ها به وسیله ماشین‌های مخصوص سافاری و با محافظ قابل اطمینان است.

 

 

رومانی، کوه‌های Piatra Craiului

 

 

رومانی، کوه‌های Piatra Craiului

 

 

در رومانی با میزبانی از ۴۵۰۰ خرس، در صدر کشورهای اروپایی زیستگاه خرس‌ها نشسته است. با این که بیشتر برگزارکنندگان تورهای تماشای خرس، ثبت نام در تورهای رومانی را تبلیغ می‌کنند اما حقیقت اینست که دیدن حیوانات وحشی مثل خرس‌ها واقعا کار دشواری است. یکی از بهترین مکان‌ها برای تماشای خرس‌ها کوه پیاترا در جنوب رشته کوه‌های کارپاسیان است. کل این محدوده در پارک ملی قرار گرفته و Zărneşti مهم‌ترین شهر برای بازدید از پارک است.

 

 

آلاسکا، جزیره آدمیرالتی

 

 

آلاسکا، جزیره آدمیرالتی

 

 

جزیره آدمیرالتی که در نوار ساحلی آلاسکا قرار گرفته بزرگ‌ترین زیستگاه خرس‌های قهوه‌ای در شمال آمریکاست. در حدود ۱۶۰۰ خرس قهوه‌ای در سراسر منطقه زندگی می‌کنند و تقریبا جمعیت انسانی نسبت به جمعیت خرس‌ها ۳ به ۱ است. به همین خاطر هم بیشتر قسمت‌های جزیره  به عنوان منطقه حیات وحش حفاظت می‌شود. پوشش گیاهی انبوه و باران‌های مداوم زمینه بسیار مناسبی برای زندگی خرس‌های سیاه و قهوه‌ای و دیگر حیوانات مانند گوزن و عقاب فراهم کرده است.

 

 

روسیه، جزیره ورانگل

 

 

روسیه، جزیره ورانگل

 

 

ورانگل جزیره‌ای کوهستانی است که در قسمت قطبی روسیه قرار گرفته است. آخرین جمعیت شناخته شده ماموت‌ها تا ۱۷۰۰ سال قبل از میلاد در این منطقه زندگی می‌کردند. در حقیقت اهمیت ورانگل از آن‌جاست که در بین مناطق قطبی بیشترین تنوع زیستی بر روی زمین را داراست و بزرگ‌ترین زیستگاه شیرماهی‌ها و همچنین بیشترین جمعیت خرس‌های قطبی را در خود میزبانی می‌کند. شما می‌توانید با ثبت نام در تورهای تماشای خرس در روسیه به قطب سفر کنید و ماجراجویی هیجان‌انگیزی را در تور روسیه تجربه کنید.

 

 

چین، پارک ملی طبیعی وولانگ

 

 

چین، پارک ملی طبیعی وولانگ

 

 

منابع طبیعی وولانگ در منطقه حفاظت شده، در وسط چین قرار دارد. در این جنگل طبیعی چند گونه در معرض خطر انقراض از جمله پانداهای قرمز، میمون‌های طلایی و گوزن‌های سفید زندگی می‌کنند. معروف‌ترین موجودات این پارک ۱۵۰ پاندای غول‌پیکر بسیار خطرناک هستند. پانداهای غول‌پیکر در حقیقت گونه‌ای از خرس‌ها هستند که تنها ۱۵۰۰ عدد از آن‌ها در سراسر دنیا باقی مانده و در معرض خطر انقراض قرار گرفته‌اند. از بعد زلزله سال ۲۰۰۸ مرکز نگه‌داری پانداهای وولانگ به روی عموم مردم بسته شد. بیشتر این پانداها نیز به مرکز Bifengxia در خارج شهر یان منتقل شده‌اند.

 

 

زیباترین پارک‌های ملی چین که باید ببینید

 

 

روسیه، منطقه حفاظت شده کرونوتسکای

 

 

روسیه، منطقه حفاظت شده کرونوتسکای

 

 

منطقه حفاظت شده کرونوتسکای در ساحل شبه جزیره کامچاتکا قرار گرفته است. تورهای تماشای خرس در این منطقه بین گردشگران بسیار محبوب بوده و سالانه افراد زیادی برای شرکت در این تورها به کرونوتسکای سفر می‌کنند. کرونوتسکای را اغلب به سرزمین یخ و آتش و تلفیق کوه‌های آتش‌نشانی و چشمه‌های آب گرم می‌شناسند. این منطقه زیستگاه حدود ۷۰۰ خرس قهوه‌ای است که برخی از آن‌ها با داشتن بیش از ۵۴۰ کیلوگرم وزن در زمره بزرگ‌ترین خرس‌های دنیا قرار دارند. این خرس‌ها معمولا در جریان رودخانه پارک حفاظت شده، در کنار یکدیگر ماهی قزل‌آلا شکار می‌کنند و صحنه‌های دیدنی به وجود می‌آورند.

 

 

زیباترین شهرهای روسیه برای تماشای طبیعت باورنکردنی آن

 

 

آلاسکا، پارک طبیعی دنالی

 

 

آلاسکا، پارک طبیعی دنالی

 

 

پارک ملی دنالی در آلاسکا، در منطقه کوه McKinley در شمال آمریکا واقع شده است. دنالی در زبان محلی به معنی بلند بوده و به کوه McKinley اشاره می‌کند. در حقیقت دنالی یکی از مناطق اصلی زندگی خرس‌های گیریزلی و خرس‌هاس سیاه است. در این منطقه انواع تمشک‌ها و توت‌های وحشی می‌روید و خرس‌ها رژیم غذایی خودشان را از این توت‌ها تامین می‌کنند. به خاطر جمعیت بالای خرس‌ها در دنالی، تورها سعی کرده‌اند با رعایت نکات ایمنی و آموزش گردشگران، وقوع حوادث پیش‌بینی نشده را به حداقل برسانند.

 

 

نروژ، سوالبارد

 

 

Svalbard

 

 

سوالبارد مجمع‌الجرایزی بین نروژ و قطب شمال است که خرس‌های سفید آن یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری منطقه محسوب می‌شوند. سواابارد و فرانز ژورف که مجمع‌الجزایری روسی در شرق است، مجموعا ۳ هزار خرس قطبی را میزبانی می‌کنند. همچنین جزایر کنگ کارلس لند دارای بزرگترین تجمعیت خرس قطبی در اسوالبارد است که متاسفانه به روی بازدید عموم بسته شده‌اند. خرس‌های قطبی واقعا غیر قابل پیش‌بینی هستند و به مراتب می‌توانند خطرناک‌تر از خرس‌های قهوه‌ای اروپایی باشند. بنابراین شما می‌توانید در این منطقه یکی از بهترین سافاری‌های خرس را انجام دهید و طی یک ماجراجویی شگفت‌انگیز به تماشای آن‌ها بنشینید.

 

 

آلاسکا، پارک طبیعی کاتمائی

 

 

آلاسکا، پارک طبیعی کاتمائی

 

 

پارک ملی کاتمائی تقریبا به اندازه یک نهنگ در جنوب آلاسکا است. این منطقه تقریبا از برجسته‌ترین نقاط سافاری خرس در کل دنیاست و طبق آخرین بررسی‌ها ۲۰۰۰ خرس قهوه‌ای در کاتمائی به ثبت رسیده‌اند. این خرس‌ها بسیار علاقه‌مندند تا در جریانات آبشارها به صید ماهی قزل‌آلا بپردازند. همچنین تکاورهایی در این منطقه حضور دارند تا اجازه ندهند خرس‌ها غذاهای گردشگران را تصاحب کنند و حتی با آن‌ها روبرو بشوند. به همین خاطر خرس‌ها کلا تمایلی ندارند به انسان‌ها نزدیک شوند و نسبت به آن‌ها بی‌علاقه هستند و حتی با بی‌تفاوتی اجازه می‌دهند در فاصله نزدیک از آن‌ها عکس هم بگیرند.

مطالب مرتبط