بهترین موزه‌های دریایی در جهان که باید از آن‌ها دیدن کنید

موزه‌های دریایی در حقیقت جایی هستند که می‌توانید اتفاقات و ابزار مهم دریایی را از نزدیک شاهد باشید و اطلاعات بیشتری راجب چیزهایی کسب کنید که قبلا هرگز درباره آن چیزی نشنیده‌اید. به علاوه موزه‌ها همیشه محلی شگفت‌انگیز و بخشی از گردش در سراسر دنیا شناخته می‌شود و وقتی برای بار اول به جایی می‌رویم از موزه‌ها نیز بازدید می‌کنیم. در سراسر دنیا تعدادی موزه دریایی وجود دارد که قصد داریم در این مقاله برخی از برجسته‌ترین‌ها را بررسی کنیم.

 

 

انگلستان، لندن، موزه دریایی سلطنتی

 

 

انگلستان، لندن، موزه دریایی سلطنتی

 

 

یکی از برجسته‌ترین موزه‌های دنیا که همیشه مورد توجه بوده و به عنوان جاذبه‌ای برجسته برای لندن محسوب می‌شود، موزه دریایی سلطنتی است که به موزه گرینویچ نیز شناخته می‌شود. این موزه فهرستی از بهترین مجموعه‌های نمایشگاهی دنیا را در سالن‌های متعدد ارائه می‌دهد. گرچه این موزه به طور رسمی از سال ۱۹۳۰ به بعد آغاز به کار کرد اما مفهوم موزه به یک قرن قبل و به رصدخانه مشاهیر سلطنتی و همچنین ساختمان محل زندگی ملکه ساخته شده به سال ۱۶۰۰ برمی‌گردد. موزه دریایی سلطنتی لندن بزرگ‌ترین موزه دنیا در رده خودش محسوب می‌شود.

 

 

استرالیا، موزه دریایی سیدنی

 

 

استرالیا، موزه دریایی سیدنی

 

 

موزه دریایی سیدنی که به موزه دریایی ملی استرالیا نیز شناخته می‌شود، یکی از موزه‌های تازه تاسیس بخش دریایی بوده که تنها دو دهه از فعالیت آن می‌گذرد. این موزه بخشی مجزا از حوضه دریایی استرالیا بوده که مجموعه‌ای ارزشمند و قابل توجه و همچنین عظیم از آثار هنری دریایی را ارائه می‌دهد. به همین دلیل یکی از نقاط برجسته سیدنی که گردشگران را به سوی خود می‌کشاند و در تورهای گردشی نیز به آن پرداخته می‌شود همین موزه است.

 

 

آمریکا، موزه دریایی سان دیگو

 

 

آمریکا، موزه دریایی سان دیگو

 

 

اگر از عاشقان ماهی‌گیری هستید و گذارتان به سان دیگو نیز می‌افتد رفتن به موزه را از دست ندهید. این موزه از یک کتابخانه وسیع تا موزه‌ایی دریایی در دل یک کشتی را ارائه داده و به علاقه‌مندان امکانات و خدمات بیشتری هم عرضه می‌کند. این موزه نه تنها مجموعه‌های با ارزش دریایی را به نمایش می‌گذارد بلکه در طول سال برنامه‌های آموزشی و تفریح متنوعی برای علاقه‌مندان برپا می‌کند و کسی که راغب باشد می‌تواند در آن‌ها شرکت کند. بنابراین به تنها موزه‌ای برای نمایش است بلکه محلی برای اشائه دانش و مهارت نیز هست.

 

 

ترکیه، موزه دریایی ترکی

 

 

ترکیه، موزه دریایی ترکی

 

 

یکی از موزه‌های برجسته دریایی دنیا، موزه استانبول است که بسیاری از نمایشگاه‌ها و مصنوعات تاریخی امپراتوری عثمانی و جمهوری ترکیه را پوشش می‌دهد. در تور استانبول حتما سری به این موزه بزنید در اینجا می‌توانید بخش‌هایی از زیر دریایی استخراج شده از سواحل دریای سیاه را از نزدیک تماشا کنید. این موزه بخشی با موضوع کتابخانه تخصصی نیروی دریایی و دریایی را هم ارائه می‌دهد که حدود ۲۳ هزار اثر تاریخی دریایی، فرهنگ دریایی و ادبیات، علم و هنر را در خود جمع‌آوری کرده است. به علاوه موزه شامل آرشیوی گسترده به اندازه ۲۵ میلیون اسناد دریایی مربوط به امپراطوری عثمانی از قرن ۱۷ام تا قرن ۲۰ام نیز هست. در مورد قرن حاضر هم فیلم‌ها و عکس‌ها و نقشه‌های اطلس نفیس هم جمع‌آوری و نگه داری شده است. بنابراین شما در این موزه با خیل عظیم اطلاعات و اثرهای باارزش دریایی روبرو هستید که شاید اصلا وقت نکنید همه آن‌ها را به دقت از نظر بگذرانید.

 

 

بهترین مسیرهای ترکیه برای عاشقان پیاده‌روی و گردش

 

 

چین، موزه دریایی ماکائو

 

 

چین، موزه دریایی ماکائو

 

 

موزه دریایی ماکائو در تور چین یکی از جاهایی است که می‌توانید اهمیت روابط و تجارت دریایی و سیاسی کشورهای جنوب شرقی آسیا، جنوب چین، ژاپن، استرالیا و در سراسر جهان را به خوبی مشاهده و لمس کنید. در این قسمت‌ها دریا نه تنها راه اصلی تجارب و ارتباط با دنیا بوده بلکه منبع اصلی افسانه‌ها و رشادت‌ها نیز هست. شما با بازدید از این موزه می‌توانید نقشه‌های قدیمی و با ارزش حکومتی و مسیرهای آبی را تماشا کنید. لوازم قدیمی دریانوردی، یافته‌های کشف شده از زیر آن و مجموعه جذابی از گذشته تاریخی دریانوردی منطقه را شاهد باشید.

 

 

۶ تم‌پارک عجیب در چین که گردشگران عاشق آنها هستند

 

 

چین، موزه دریایی هنگ کنگ

 

 

چین، موزه دریایی هنگ کنگ

 

 

موزه دریایی هنگ کنگ، گذشته، حال و آینده میراث دریایی هنگ کنگ را نمایش می‌گذارد و داستان دریایی شهر را در زمینه‌های محلی، منطقه‌ای و بین‌المللی برای شما روایت می‌کند. به علاوه این موزه با آرشیو کردن اسناد تاریخی دریایی گذشته توضیح می‌دهد که چین، آسیا، و کشورهای غربی، در حوضه دریایی شامل کشتی‌سازی، اکتشاف دریایی، تجارت و جنگ دریایی سهم داشته‌اند. فرقی نمی‌کند در سفری خانوادگی هستید و یا دوستانه و یا این که فرزندی همراه دارید یا خیر، زیرا در این موزه تمام سنین نکات جذاب و دیدنی‌ای پیدا خواهند کرد که توجهشان به آن معطوف شود. به این موزه بروید، ببینید و اطلاعات زیادی به دست بیاورید. این موزه نه تنها با همکاری دولت بلکه هر یک از گالری‌ها با کمک و حمایت سخاوتمندانه افراد و شرکت‌های صنعت دریایی، که به اهمیت حفظ تاریخچه دریایی هنگ کنگ اعتقاد دارند و اهمین بالایی برای این بخش قائلند، راه اندازی شده است.

مطالب مرتبط