۵ مقصد جذاب آسیایی برای تعطیلات تابستان

تابستان یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به گوشه و کنار آسیا است. نه از فشار هوای سرد ارتفاعات خبری هست و نه در ماقصد گرمسیری خبری از باران‌های موسومی است. این مناطق به طور کلی برای گروه‌های خانوادگی بسیار مناسب بوده و تقریبا تمام سلایق را هم پوشش می‌دهند. گرچه مردم ما مقاصد نزدیکی چون ترکیه، دبی و باکو را ترجیح می‌دهند اما گزینه‌های دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها نیز لذت برده و اوقات خانوادگی خوشی را سپری کنید. ما با در نظر گرفتن ویژگی‌هایی چون آب و هوا و زیبایی‌های طبیعی، پیشنهاداتی به شما ارائه خواهیم کرد.

 

 

۱- اندونزی، جزایر سومبا

 

 

 اندونزی، جزایر سومبا

 

 

اندونزی معمولا تابستان‌های ملایمی به خود می‌بیند و میانگین درجه حرارت آن در ۲۸ درجه سانتیگراد می‌ماند. اغلب مسافران به مقاصد محبوب و مشهور همیشگی مانند تور بالی سفر می‌کنند و از دیگر مقاصد جذابی که می‌توانند به آن‌ها سفر کنند غافل می‌شوند. اما ما به شما می‌گوییم، در قسمت شرقی اندونزی جزیره‌ای منحصر به فرد و بسیار زیبا قرار گرفته که اگر تنها با یک جستجو عکس‌هایش را در اینترنت بببینید هرگز برای جایی جز آن برنامه ریزی نخواهید کرد. جزیره سومبا با داشتن مناظر خیره‌کننده و حفظ حریم شخصی، مقصدی بسیار عاشقانه برای ماه عسل و همچنین زوج‌های جوان شناخته می‌شود. مناظر جذاب، جنگل‌های گرمسیری انبوه، سواحل چشمگیر و خیره‌کننده، و مردم بومی که هنوز به شیوه سنتی زندگی می‌کنند، مقصدی باورنکردی و دنج به شما ارائه خواهد داد. جزیره نیهی سومبا در این منطقه، همگام با زندگی قبیله‌ای افراد بومی، دارای اقامتگاه‌های لوکس و امکانات تفریحی ساحلی بوده و شما می‌توانید به فعالیت‌های جذابی همچون غواصی، شنای کم عمق و ماهیگیری بپردازید.

 

 

۲- هند، لداخ

 

 

لداخ

 

 

لداخ در شمالی‌ترین نقطه هند یکی دیگر از مقاصد تور هند است. کوه‌های هیمالیا در اواخر تابستان زیر آفتاب درخشان و آسمان آبی خودنمایی می‌کنند و معابد بودایی در ارتفاعات خودی نشان می‌دهند. همچنین رودخانه و آبراه‌ها از بین دره‌ها عبور می‌کنند و منظره‌ای شبیه به تبت را پدید می‌آورند. در امتداد رودخانه‌ها نیز به صورت پراکنده، باغ‌های رنگارنگ سیب و زردآلو نیز وجود دارد که زیبایی کوه‌های پس زمینه را دو چندان می‌کنند. شما نه تنها می‌توانید از محیط زیبای طبیعی استفاده کنید بلکه با گشت و گذار در این نقاط از حس طراوت پر خواهید شد. در طول تابستان شما می‌توانید در اقامتگاه‌های لاکچری که به سبک زندگی عشایری در دامان طبیعت برپا شده‌اند اقامت کنید و تجربه‌ای بی‌نظیر در دفتر زندگی‌تان به ثبت برسانید. در صورت تمایل می‌توانید به روستای شاکتی بروید و یک تعطیلات محلی در منطقه‌ای منحصر به فرد را تجربه کنید.

 

 

۷ جاذبه‌‌ی گردشگری هند که دنیای شما را تغییر می‌دهد

 

 

۳- سریلانکا، سواحل مرکزی و شرقی

 

 

سریلانکا، سواحل مرکزی و شرقی

 

 

به همراه تور سریلانکا سفر کنید. از آنجایی که آب و هوای کلی جهان رو به تغییر است نمی‌توان با قاطعیت درباره بازه تابستانی مناطق نظر داد اما با این همه آب و هوای سریلانکا دو فصل بارندگی موسومی دارد که یکی از خرداد تا شهریور در قسمت غرب و جنوب غربی، و دومین فصل بارندگی در شرقی و شمال شرقی از ماه‌های مهر تا اسفند خواهد بود. در این میان سواحل مرکزی و شرقی در تابستان‌ها آب و هوایی گرم و آفتابی به خود می‌بیند که همین موقعیت بسیار مناسبی برای تعطیلاتی شگفت‌انگیز پدید می‌آورد. در این منطقه تعدادی هتل لوکس با امکانات رفاهی و تفریحی بسیار خوبی در سال‌های اخیر تاسیس شده‌اند که برای داشتن یک تعطیلات طلایی به شما کمک می‌کنند. سال شرقی در این ایام سال مکانی مناسب برای تماشای شنای نهنگ‌ها بوده و سواحل جنوبی هم از اواسط مرداد بسیار جذاب و دلنشین خواهد شد.

 

 

معابد بودایی سریلانکا که یک‌بار در عمرتان باید ببینید

 

۴- اندونزی، بالی

 

 

اندونزی، بالی

 

 

وقتی صحبت از مقاصد گردشی پرطرفدار به میان می‌آید هیچ جایی شبیه به بالی محبوب نیست. بالی یکی از مناطق اندونزی است که مسافران می‌توانند یک سفر کاملا لاکچری را در این منطقه تجربه کنند. وجود سواحل ماسه سفید درخشان، آب‌های آبی و شفاف و همچنین وجود جنگل‌های انبوه گرمسیری از بالی مقصدی عالی برای گردشگران ماجراجو و سرمایه‌گذاران هتل‌ساز ساخته است. شما با اقامت در این جزیره می‌توانید از امکانات دریایی فوق‌العاده‌ای همچون شنای کم عمق، غواصی، قایق سواری، پاراسل، فلای برد و انواع تفریحات دیگر لذت ببرید. جدا از چنین امکانات جذاب و منحصر به فرد، معابد جذاب بودایی نیز وجود دارد که می‌توانید برای بازدیدشان به دل جنگل انبوه بزنید و با میمون‌های جسور و آشنا با انسان‌ها روبرو شوید.

 

 

رستوران‌های خانوادگی بالی؛ بهشت کودکان خلاق

 

۵- ویتنام مرکزی

 

 

ویتنام مرکزی

 

 

یکی از مناطق عالی که توصیه می‌کنیم حتما یک بار سفر به آنجا را در طول زندگی خود تجربه کنید، ویتنام است. در حالی که در روزای گرم تابستانی و در مرداد سواحل جنوبی در باران موسمی به سر می‌برد، بخش مرکزی آب و هوایی گرم و آفتاب سوزان را تجربه می‌کند. دو ساحل برجسته آمانویی و سیکس سنس در نین وان واقع شده که موقعیت‌های تفریحی عالی به شما ارائه می‌دهند. از پارک ملی Nui Chua در آمانویی دیدن کنید و به ساحل فوق‌العاده زیبای سیکس سنس بروید و شاهد زیباترین تشکیلات سنگی، آب‌های محسور در صخره‌ها، جنگل‌های سرسبز و انبوه گرمسیری و سواحل ماسه سفید بسیار زیبا باشید.

مطالب مرتبط