بهترین زمان برای بازدید از کشورهای مختلف جنوب شرق آسیا

کشورهای جنوب شرق آسیا، از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در دنیا محسوب می‌شوند، به همین خاطر تورهای گردشگری زیادی به تایلند، مالزی، ژاپن یا کشورهایی از این دست برپا می‌شود و میلیون‌ها نفر به این سمت از جهان می‌آیند.
اما یکی از مهم‌ترین پارامترهایی که در سفر به این بخش از آسیا باید به آن دقت داشته باشید، وضعیت آب و هوایی است که تعیین می‌کند، چه زمانی برای سفر به کشورهای مختلف بهتر است. به همین دلیل ما لیستی در این زمینه تهیه کرده‌ایم که پیشنهاد می‌کنیم شما نیز آن را مطالعه نمایید.

 

 

بوتان

 

 

بوتان

 

 

برای سفر به بوتان بهار را انتخاب کنید. بین ماه‌های مارس تا مِی شکوفه‌ها و گل‌ها این کشور را می پوشانند و فستیوال‌های مختلفی در این باره در تمام بوتان برگزار می‌شود. از طرفی زمستان نیز زمان خوبی برای رفتن به این کشور است و شما می‌توانید در قسمت‌های جنوبی آن به قایق سواری در رودخانه‌ها بپردازید. دمای هوا در زمستان بسیار خوب است و بین ماه‌های سپتامبر تا نوامبر نیز بد نیست، اما تابستان بدترین با توجه به گرمای زیاد، سفر به این کشور خیلی پیشنهاد نمی‌شود.

 

 

اندونزی

 

 

اندونزی

 

 

اندونزی که از ۱۷ هزار جزیره تشکیل شده، خواه ناخواه آب و هوای کاملا متفاوتی را در بخش‌های زیادی از این کشور شامل می‌شود. به صورت کلی، این کشور در تمام طول سال شاهد بارندگی است اما بین ماه‌های آوریل تا اکتبر که به فصل خشک شهرت دارد، باران‌های بسیار کم‌تر و در موقع باریدن نیز بسیار کوتاه خواهند بود.
از طرفی نوابر تا مارس فصل پر باران این کشور است که سفر به این کشور با تور بالی و لذت بردن از آن را دشوار می‌کند. شید بهترین زمان برای اینکه در جاهایی همچون بالی، جاوا یا لومبوک باشید، بین اواسط آوریل تا اواخر اکتبر باشد.

 

 

ژاپن

 

 

ژاپن

 

 

ژاپن از آن دست کشورهایی است که می‌توانید در تمام طول سال به آن سفر کنید، اما بدون شک بهار بهترین زمان ممکن برای سفر به این کشور است، مخصوصا زمانی که شکوفه‌های گیلاس شکفته شده و کشور را به شکل عجیبی زیبا می‌کند.
غیر از بهار در پاییز بین ماه‌های سپتامبر و نوامبر نیز آب و هوا در این کشور دلپذیر بوده و تجربه‌ای لذت‌بخش برای گردشگران به همراه خواهد داشت.

 

 

بهترین مقاصد آسیایی که باید یک بار در زندگی به آنها سفر کنید

 

 

تایلند

 

 

تایلند

 

 

بهترین زمان برای تور تایلند بین ماه‌اهی نوامبر تا فوریه است که هوا بین ۳۰ تا ۳۵ درجه خواهد بود، باران به ندرت می‌بارد و رطوبت هوا نیز کم است. با این حال ماه‌های مارس تا می هم اگر چه کمی هوا گرم‌تر می‌شود اما هنوز هم برای سفر مناسب خواهد بود. ماه‌های آوریل تا جون و سپتامبر تا اکتبر نیز با توجه به بارندگی‌های نسبتا زیاد، برای سفر خیلی مناسب نیست. البته تایلند کشوری گسترده با جزایر بسیار است و این نکته کلیتی از کشور بوده و آب و هوا در نقاط مختلف ممکن است متفاوت باشد.

 

 

کامبوج

 

 

کامبوج

 

 

دمای هوایِ طول سال در کامبوج، خیلی متغیر نیست و تنها بارندگی‌ها هستند که موقع سفر به این کشور را مشخص می‌کنند. فصل خشک در کامبوج بین ماه‌های نوامبر تا آوریل بوده و بهترین زمان برای سفر نیز همین ماه‌هاست که دمای هوا نیز به طور میانگین ۳۰ درجه‌ی سانتیگراد خواهد بود.

 

 

برترین شهرهای دنیا با جاذبه‌های مختلف غذایی

 

 

مالدیو

 

 

مالدیو

 

 

این بهشت محبوب، آب و هوای گرم‌سیری را در طول سال شاهد است و عموما بارندگی‌ها در آن مداوم و طولانی مدت نخواهد بود. فصل بارانی دو بار در سال به مالدیو سر می‌زند که در همان موقع نیز بارندگی‌ها آنقدر نخواهد بود که سفرها به جزایر لوکس مالدیو را معلق کند. بارندگی و رطوبت به طور میانگین در بین ماه‌های دسامبر تا آوریل کم‌تر خواهد بود و ایده‌آل‌ترین زمان سفر به این کشور نیز در همین مدت است.

 

 

مالزی

 

 

مالزی

 

 

در مالزی نیز آب و هوا در بخش‌های مختلف کشور متفاوت است، با این حال کلیت هوای مالزی در بین ماه‌های جون تا اکتبر بسیار عالی خواهد بود و آب و هوا بین ماه‌های مارس تا مِی و ماه اکتبر نیز مناسب سفر با تور مالزی است. با این حال اگر برنامه سفر به مطقه بورنئو را دارید، بهتر است بین ماه‌های مِی تا سپتامبر را انتخاب کنید.

 

 

سریلانکا

 

 

 سریلانکا

 

 

این جزیره که شبیه به قطه اشک است، در نقاط مختلف آب و هوایی کاملا متغیر دارد به شکلی که همیشه بخشی از این کشور درگیر فصل بارندگی است. در غرب و جنوب، فصل خشک از ماه نوامبر آغاز می‌شود و حداقل تا آخر ماه مارس ادامه پیدا می‌کند. فصل بارندگی هم بین ماه‌های آوریل تا اکتبر است که پیشنهاد می‌شود در آن زمان فکر سفر به این کشور را نکنید.

 

 

بهترین شهرهای جهان برای سفر تابستانی

 

 

ویتنام

 

 

ویتنام

 

 

شما به راحتی می‌توانید در تمام طول سال به ویتنام سفر کنید بدون اینکه نگران وضعیت آب و هوایی باشید. اگر چه بهترین زمان ممکن از نظر آب و هوایی به واسطه خنکی هوا و کم بودن بارش، ماه‌های اکتبر و آوریل است، اما همانطور که گفتیم همیشه برای سفر به ویتنام زمان خوبی است.

مطالب مرتبط