پربازدیدترین قصرهای جهان برای گردشگران

قصرها معمولا ساختمان‌های بسیار بزرگ و عجیبی هستند که در به عنوان محل زندگی سلسله سلطنتی ساخته شده و مورد استفاده قرار می‌گرفتند. اما طول تاریخ چون عامه مردم امکان ورود به این قصرها را نداشتند، همیشه درباره شکوه و ویژگی‌های قصر افسانه‌ها و داستان‌هایی ساخته شده است که تطابق چندانی با واقعیت ندارند.

هرچند سال‌های زیادی از دوران سلطنت بسیاری از پادشاهان جهان می‌گذرد اما این افسانه‌ها در باور عموم جای خود را باز کرده‌اند. پس جای تعجب ندارد که در عصر اطلاعات هنوز هم عده زیادی از مردم دوست دارند از این قصرها دیدن کنند و رویاهای خود را از نزدیک ببینند.
سایت معتبر اطلس جهان، آماری از پرطرفدارترین قصرهایی که توریست‌ها از آن‌ها بازدید کرده‌اند، منتشر کرده که با آن ها آشنا می‌شویم.

 

 

شهر ممنوعه؛ پکن، چین (Forbidden City)

 

 

شهر ممنوعه؛ پکن، چین

 

 

شهر ممنوعه مجموعه‌ای از قصرها در پکن پایتخت کشور چین است که بیشترین میزان بازدید کننده را در جهان در تور چین به خود اختصاص داده‌اند. این قصر بین سال‌های ۱۴۲۰و ۱۹۱۲ محل زندگی و سلطنت خانواده پادشاهی چین بوده است. امروزه این قصر به موزه‌ای تبدیل شده‌است که هزاران اثر هنری ارزشمند را از دوره‌های مختلف سلسله کینگ و مینگ را در خود جای داده است.

این قصر در یک فضای ۷۲ هکتاری بنا شده است و شامل ۹۸۰ ساختمان است. معماری این مجموعه قصرهای چین بسیار تاثیرگذار و مبهوت‌کننده است. نکته دیگر اینکه این مجموعه، میزبان بزرگترین سازه چوبی جهان است.

 

 

قصر موزه لوور، پاریس، فرانسه (Louvre)

 

 

قصر موزه لوور، پاریس، فرانسه

 

 

محال است که نام موزه لوور پاریس به گوش‌تان نخورده باشد یا تصویری از آن ندیده باشید، اما احتمالا این واقعیت را نمی‌دانید که موزه لوور در قصر سلطنتی لوور بنا شده است. قدمت این بنا به اواخر قرن دوازدهم می‌رسد که به دستور فیلیپ دوم ساخته شده بود.

این قصر رویایی، درست در سمت راست رودخانه سن قرار گرفته است. این قصر در قرن‌های بعدی هم میزبان خانواده‌های سلطنتی حاکم بر فرانسه بود تا اینکه در سال ۱۵۴۶ فرانسیس تغییراتی در آن ایجاد کرد و درهای این مجموعه برای نخستین بار در سال ۱۷۹۳ میلادی به روی عموم باز شد؛ البته تنها بازدید از بخشی از آن به عنوان موزه امکان‌پذیر بود. اما امروز، گردشگران جهان فرصت این را دارند که از سراسر این بنای باشکوه بازدید کنند. موزه لوور میزبان ۴۶۰ هزار اثر هنری تاریخی است.

 

 

 

بهترین مقاصد گردشگری جهان که در اعماق زمین هستند- قسمت اول

 

 

قصر بزرگ، بانکوک، تایلند (Grand Palace)

 

 

قصر بزرگ، بانکوک، تایلند (Grand Palace)

 

 

قصر بزرگ یا همان گرند پالس تایلند درست در قلب شهر بانکوک قرار گرفته است و حالا با سالانه حدود هشت میلیون بازدید کننده توسط تور تایلند، به عنوان سومین قصر مورد علاقه گردشگران در جهان شناخته می‌شود.

این قصر از سال ۱۷۸۲ میلادی به عنوان دفتر حکومتی پادشاه وقت به کار گرفته شد. با روی کار آمدن دولت مدرن که حکومت پادشاهی را درهم شکست، این قصر هم در سال ۱۹۳۲ تخلیه شد. این مجموعه ۲۱۸ هزار و ۴۰۰ متر مربعی، ساختمان‌های بزرگ، تالارهای باشکوه، باغ‌های سرسبز و ساختمان‌های بسیار دیگری را در خود جای داده است که در قرن جدید تحسین گردشگران را برانگیخته است.

 

 

 قصر ورسای، ورسای، فرانسه (Versailles)

 

 

 قصر ورسای، ورسای، فرانسه (Versailles)

 

 

قصر ورسای یک سازه تاریخی بسیار باشکوه و خیره‌کننده است. قصر ورسای یک مجموعه ۶۷ هزار متر مربعی است که  از سال ۱۶۸۲ تا ۱۷۸۹ به عنوان محل اصلی اقامت خانواده سلطنتی کاربرد داشت. این قصر امروز به عنوان میراث تاریخی یونسکو به ثبت رسیده است.

چشم‌گیرترین و مشهورترین بخش این مجموعه، قصری است که تالار آینه‌ و اپرای سلطنتی را در خود جای داده است. شکوه این بنا سبب شده است که دو قصر از یک کشور در لیست جذاب‌ترین قصرهای جهان برای گردشگران قرار بگیرند.

 

 

بهترین مقاصد گردشگری جهان که در اعماق زمین هستند- قسمت دوم

 

 

قصر توپکاپی؛ استانبول، ترکیه

 

 

قصر توپکاپی؛ استانبول، ترکیه

 

 

 

وقت آن رسیده است تا سری هم به کشورهای همسایه ایران بزنیم. پنجمین قصر پربازدید جهان، قصر زیبای توپکاپی در استانبول ترکیه است. این قصر در سال ۱۴۹۵ به دستور محمود فاتح ساخته شده و در دوره‌های پس از آن گسترش پیدا کرد. کاربرد اصلی این قصر هم میزبانی از خانواده سلطنتی عثمانی‌ها بود.

عظمت و اهمیت این قصر از قرن هفدهم رو به نزول گذاشت تا آنکه در سال ۱۹۲۳ پس از سقوط امپراتوری عثمانی، دوباره درهای توپکاپی به عنوان یک موزه عمومی به روی عموم گشوده شد. این قصر موزه، اکنون به یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های توریستی تور استانبول تبدیل شده است.

مطالب مرتبط