بهترین بانجی جامپینگ‌های دنیا براساس مقاله‌ای از سی‌ان‌ان

با پیشرفت زندگی و در نوردیدن مرزهای هیجان انسان مرتبا به دنبال کسب تجارب جدید، چالش‌ برانگیز و حتی خطرناک بوده است. مخصوصا با ورود تکنولوژی جسارت انسان با به کارگیری ابزارهای ایمنی بیشتر و بیشتر شد تا این که برخی تفریحات دیوانه‌وار به مقاصد توریستی و علایق مردم اضافه گردید. ارتفاع همیشه برای بشر چالش برانگیز بود. در حالی که عده کثیری از مردم از ارتفاع واهمه دارند اما برخی دیگر آن را راهی برای تخلیه انرژی می‌دانند. یکی از فعالیت‌های هیجانی این روزها بانجی جامپینگ است. بیایید نگاهی به بهترین بانجی جامپینگ‌های دنیا از نگاه سی‌ان‌ان بیاندازیم.

 

 

چین؛ ماکائو، برج ماکائو، 233 متر

 

 

worlds-best-bungee-jumping-sites

 

 

وقتی اسم ماکائو به میان می‌آید احتمالا به یاد کافه‌ها و کازینوهایش بیافتید. اما تمام چیزهایی که در مورد ماکائو وجود دارد در مراکز خرید و رستوران‌هایش خلاصه نمی‌شود. در این شهر کارآفرین نیوزلندی، آلن جان بلندترین بانجی جامپینگ دنیا به ارتفاع 233 متر را ایجاد کرد که در سال 2007 در کتاب رکورد جهانی گینس به ثبت رسید. اینجا جایی‌ست که شما می‌توانید تحمل ارتفاع‌تان را به چالش بکشید و در بلندترین بانجی جامپینگ دنیا شرکت کنید و تجربه‌ای دیوانه‌وار را کسب کنید. این بانجی جامپینگ در برج ماکائو واقع شده است.

 

 

نیوزلند؛ تیکینو، سد Verzasca، 220 متر

 

 

نیوزلند؛ تیکینو

 

 

سد ورزاسکا یکی از نقاط برجسته دنیاست که می‌توانید از آن پایین بپرید و هیجان به مراتب دیوانه‌وارتری را نسبت به برج ماکائو تجربه کنید. با وجود این که بانجی جامپینگ ماکائو بلندتر است به نظر می‌رسد منظره پایین سد به مراتب هراس‌انگیزتر باشد. البته برای افرادی که از اتفاع واهمه دارند چه 220 متر، چه 20 متر امری نشدنی است. شما می‌توانید با پریدن از این بانجی جامپینگ قدرت اعصاب‌تان را محک بزنید. اما اگر ترس از ارتفاع دارید ابدا این کار را نکنید.

 

 

آفریقای جنوبی؛ کیپ غربی، پل بلوکرانز، 216 متر

 

 

آفریقای جنوبی؛ کیپ غربی، پل بلوکرانز، 216 متر

 

 

درست در قلب آفریقای جنوبی، پل بلوکرانز بزرگ‌ترین بانجی جامپینگ تجاری طبیعی دنیا را در دسترس شما قرار می‌دهد. پریدن از این نقطه هم امکان پیاده‌روی در دل طبیعت را فراهم می‌آورد و هم به شما اجازه تجربه دوز بالایی از هیجان را می‌دهد.

 

 

پربازدیدترین قصرهای جهان برای گردشگران

 

 

نیومکزیکو؛ تائوس، پل ریو گرند، 206 متر

 

 

نیومکزیکو؛ تائوس، پل ریو گرند، 206 متر

 

 

یکی دیگر از پل‌های طبیعی که شما را در معرض مناظر زیبای طبیعت قرار می‌دهد پل ریو گرند است که در ارتفاع 206 متری از سطح طمین قرار گرفته است. پریدن از این پل هیجان زیادی به شما هدیه می‌دهد که هرگز فراموشش نخواهید کرد. زیرا در این بانجی جامپینگ شما می‌توانید همینطور که از منظره طبیعت لذت می‌برید به رودخانه ریو گرند سقوط کنید.

 

 

اتریش؛ اینسبروک، پل Europabrücke، 192 متر

 

 

اتریش؛ اینسبروک، پل Europabrücke، 192 متر

 

 

یکی از منحصر به فردترین و شگفت‌انگیزترین بانجی جامپینگ‌های دنیا را می‌توانید بر روی پل Europabrücke تجربه کنید که بین ایتالیا و اتریش واقع شده است. شما می‌توانید در حالی که سقوط می‌کند از منظره آلپ عکس‌های جالبی بگیرید و به یادگار نگه دارید. اگر جسارت پریدن دارید می‌توانید آدرنالین بیشتری را با پریدن از بالن هوای داغ به پایین تجربه کنید.

 

 

سوییس؛ Val d'Anniviers، پل Niouc، 190 متر

 

 

niouc

 

 

اولین چیزی که با آمدن اسم سوییس به ذهن می‌رسد چیست؟ درست است ساعت و شکلات تبلرون. اما خوب است بدانید که سوییس میزبان بلندترین بانجی جامپینگ اروپا از پل Niouc است. بگذارید روراست باشیم این پل معلق که در ارتفاع 190 متری از زمین واقع شده خود به اندازه کافی آدرنالین را به حد می‌رساند حالا تصورش را بکنید از چنین جایی به پایین هم بپرید. البته پل با مناظر زیبایی محاصره شده و بازدیدکنندگان را وسوسه می‌کند تا تماشای این مناظر زیبا را از زاویه‌ای دیگر تجربه کنند.

 

 

بهترین هتل‌های ۷ ستاره دنیا را بشناسید

 

 

ایتالیا؛ ویسنزا، Altopiano di Asiago، 175 متر

 

 

ایتالیا؛ ویسنزا، Altopiano di Asiago، 175 متر

 

 

این منطقه زیبا با دشت‌های سرسبز و گل‌های زرد وحشی‌اش یکی از نقاط بسیار محبوب بین زوج‌های جوان شناخته می‌شود. بنابراین اگر اهل طبیعت و ماجراجویی هستید خوب است چمدان ببندید و عازم این آلتوپیانو شوید. در این مقصد بانجی جامپینگی 175 متری وجود دارد که پریدن از آن به خاطر طبیعت فوق‌العاده‌اش تجربه‌ای بسیار جذاب و دلخواه بین ماجراجویان برشمرده می‌شود.

 

 

اتریش؛ کارینتیا، سد Kolnbrein، 169 متر

 

 

اتریش؛ کارینتیا، سد Kolnbrein، 169 متر

 

 

خب اتریش به دلیل داشتن دو نقطه برتر بانجی جامپینگ در دنیا بین مردم شهرت زیادی دارد. مخصوصا افراد ماجراجویی که هر بار در حال کشف نقطه‌ای جدید برای سفر هستند اتریش مقصدی دلخواه شناخته می‌شود. اگر پل Europabrücke بتواند شما را برای تجربه پریدن مجاب کند شاید سد Kolnbrein را بتوان جایگزین بهتری در نظر گرفت. خودتان را آماده کنید و بدون در نظر گرفتن محدودیت‌های ذهنی پایین بپرید. چه چیزی هیجان‌انگیزتر از پریدن از جرثقیلی که بالای سد نصب شده است؟

مطالب مرتبط