با عظیم‌ترین مجسمه‌های بودا در دنیا آشنا شوید

در بودیسم استفاده از رنگ‌های تند و همچنین طلایی رواج زیادی داشته و همیشه سعی شده تا مجسمه‌های بودا را پر زرق و برق بسازند. در اغلب معابد شرقی می‌بینیم که بودا به صورت نشسته یا ایستاده در حال تماشای مردم از بالاترین نقطه است. همانطور که معابد مجلل زیادی در سراسر قاره ساخته شدند، مجسمه‌های بودا هم با اندازه‌ها و هزینه‌های مختلفی خلق شدند. ما در این مقاله به معرفی بزرگ‌ترین مجسمه‌های بودا در دنیا می‌پردازیم.

 

 

بوتان؛ تیمفو، مجسمه بودای دردمِنما

 

 

bhutan

 

 

مجسمه بودای دردمِنما در بالای تپه‌ای در پارک ملی Kuenselphodrang از جنس طلا و نقره ساخته شده است. این مجسمه بالای تپه و رو به دره تیمفو قرار داشته و منظره‌ی بسیار زیبایی را ایجاد کرده است. این مجسمه بر اساس یک پیشگویی که می‌گفت با ساختن مجسمه بودا بر بالای این تپه صلح و دوستی در دنیا پراکنده می‌شود، ساخته شد. گرچه این اتفاق هنوز نیافتاده است اما شما می‌توانید ۱۲۰ هزار مجسمه بودای موجود در داخل آن را بازدید کنید.

 

 

چین؛ لشان، بودای عظیم

 

 

چین؛ لشان، بودای عظیم

 

 

ایالت لشان میزبان سه رودخانه دادو، مینجیانگ و ژینگ‌یی بوده و از گردشی‌ترین نقاط تور چین شمرده می‌شود. یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری لشان مجسمه بودای عظیم است که بین دو صخره نشسته است. این مجسمه در حقیقیت با یک راهب بودایی به اسم هایتونگ ۷۱۳ سال قبل از میلاد مسیح کنار بین صخره‌ها کنده شد تا راهنمای قایقرانان و ملوانانی باشد که در جریانات خشن رودخانه گرفتار می‌شوند. البته به دلیل کسری بودجه به مدت ۹۰ سال جسمه نیمه کاره رها شد.

 

 

۵ شهر عالی در جهان؛ برای تنها سفر کردن

 

 

تایوان؛ کائوهسیونگ، فو گوآنگ شان

 

 

تایوان؛ کائوهسیونگ، فو گوآنگ شان

 

 

صومعه فو گوآنگ شان بزرگ‌ترین صومعه بودایی در تایوان شناخته می‌شود که در تا شوی شهر کائوهسیونگ واقع شده است. جاذبه اصلی این صومعه مجسمه ۳۶ متری آمیتابها بودا است. این صومعه در بیش از ۳۰ هکتار زمین گسترده شده و بخش‌های متنوعی مثل دانشگاه و عبادتگاه‌های مختلف را ارائه می‌دهد. ساختمان‌های بسیار زیبا و تمیز، بلواربندی سرامیک شده و گل‌کاری‌های زیبا از این مجموعه جاذبه‌ای دیدنی ساخته است.

 

 

چین؛ ماشان، بودای عظیم لینگ شان

 

 

چین؛ ماشان، بودای عظیم لینگ شان

 

 

بودای عظیمی که در لینگ شان، بالای تپه قرار گرفته مجسمه بودای آمیتابها و از جنس است. ساخت این مجسمه با وزنی بالای ۷۰۰ تن در اواخر سال ۱۹۹۶ به پایان رسید. شما می‌توانید بعد از پیمودن ۹۹ پله به پایین این مجسمه برسید. این مجسمه که در اعماق کوه لُنگشان قرار گرفته در حقیقت بخشی از تم‌پارک بودایی است که بخش‌های مختلفی همچون شامل کاخ برهما، پنج مودارا ماندالا، نه آب‌نمای اژدها، و معبد ژیانگفو می‌شود.
بهترین زمان بازدید از این مجسمه در تور چین پاییز است که کوه و پارک به رنگ‌های مختلفی از اخرایی در می‌آیند.

 

 

۱۲ ساحل برتر دنیا از نگاه نشنال جئوگرافی

 

 

ژاپن؛ مجسمه دایبوتسو از کاماکورا

 

 

japan

 

 

این مجسمه غول پیکر که با برفی از شکوفه‌های گیلاس پوشیده می‌شود در جنوب ژاپن واقع شده است. این مجسمه عظیم و شگفت‌آور پلک‌هایش را بر روی دنیا بسته و به چشمانی بسته نشسته است. از آن‌جایی که این مجسمه در سال ۱۲۵۲ از جنس برنز ساخته شده و توانسته در برابر بلایای طبیعی متعدد و حتی سونامی قرن ۱۵ام هم جان سالم به در ببرد که او را در خود فرو برده بود.

 

 

سریلانکا؛ پولونارووا، گال گال ویهارایا

 

 

سریلانکا؛ پولونارووا، گال گال ویهارایا

 

 

گال گال ویهارایا در تخته سنگی سفید تراشیده شده و به عنوان یکی از زیباترین تصاویر بودا در جهان شناخته می‌شود. در شمال مرکزی سریلانکا، در پولونارووا، این مجسمه را در معبدی سنگی و افسانه‌ای پیدا خواهید کرد. این معبد و مجسمه بودا نیز جزوی از یک باغ‌شهر است که توسط پاراکراماباهوی بزرگ در قرن ۱۲ام ساخته شده است.

 

 

تایلند؛ بانکوک، معبد وات فو، بودای خوابیده

 

 

تایلند؛ بانکوک، معبد وات فو، بودای خوابیده

 

 

وات فو یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های بانکوک در تور تایلند است که هر مسافری در اولین سفر خود به این شهر از آن بازدید می‌کند. این معبد که از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین معابد بانکوک شناخته می‌شود بیشترین دارای بیشترین تعداد تصاویر بودا و همچنین بزرگ‌ترین مجسمه بودای خوابیده در کل تایلند است.
این بودای خوابیده که با طلا روکش شده است ۴۶ متر طول و ۱۵ متر ارتفاع دارد. پاهای این مجسمه نشانگر ۱۰۸ ویژگی بیداری واقعی بودا است. به علاوه چشم‌ها و پاهای این مجسمه با صدف حکاکی شده است.

 

 

بهترین نقاط دنیا برای سفر در آستانه فصل بهار

 

 

کره جنوبی؛ سئول، معبد بونگئونسا

 

 

south-korea

 

 

از دلایلی که باعث می‌شود این معبد به یادماندنی و قابل توجه باشد وجود بودای ایستاده عظیم آنست. در میان زندگی مدرن و پر سر و صدای سئول این معبد توانسته محیطی آرام و صلح‌آمیز ایجاد کند. این معبد که در سال ۷۹۴ بنا نهاده شده، توانسته از خطرات  بلایی همچون آتش، جنگ و فروپاشی جان سالم به در برد. نه تنها این معبد به خاطر مجسمه بودا شهرت دارد بلکه بازدیدکنندگان می‌توانند در آن اقامت کرده و زندگی یک بودا را تجربه کنند.

مطالب مرتبط