۵ شهر عالی در جهان؛ برای تنها سفر کردن

شهرها و کشورهای زیادی هستند که به عنوان مقاصد گردشگری هر ساله مسافران زیادی به خود می‌بینند. از هر کسی که اهل سفر باشد در رابطه با بهترین مقاصد گردشگری بپرسید، لیست منحصر به خود را برایتان تهیه می‌کند، اما در این بین کسی از تنها سفر کردن چیزی نمی‌گوید. اینکه اگر بخواهید تنها سفر کنید، بهتر است به کجا بروید، خود نکته‌ی بسیار مهمی است و ما در مقاله‌ی امروز قصد داریم این سوال را برایتان پاسخ بگوییم.

با ما همراه باشید با لیستی از ۵ شهر عالی در جهان، برای تنها سفر کردن.

 

 

۱- توکیو، ژاپن

 

 

توکیو

 

 

تنها سفر کردن به توکیو، یک حس فوق‌العاده‌ای دارد که شاید در کم‌تر شهری از جهان آن را تجربه کنید. شما در این شهر می‌توانید ساعت‌های زیادی را برای دیدن معابد فوق‌العاده‌ای سر کنید که از جاذبه‌های شهر به حساب می‌آیند و محیط آرام و دل‌گرم‌کننده‌ای دارند. بعضی از این معابد در نقاط خاصی هستند که گویی از دید بقیه پنهان شده‌اند. این شهر شرایطی دارد که غذا خوردن در رستوران‌هایش، حتی اگر تنها باشید هم لذت‌بخش است. میزهای تنها در سوشی‌بارها یا رستوران‌ها زیادند و نه تنها شما را در کنار دیگر کسانی که تنها در حال غذا خوردن هستند قرار می‌دهد، بلکه با توجه به شلوغی شهر، عموما میزهای تک نفره خیلی راحت‌تر گیر می‌آید و شما را از ماندن در صف راحت می‌کند.

از طرفی توکیو شهر بازی و ادبیات مصور است. چه خانم باشید و چه آقا، همیشه تفریحات جالب و جذابی در این شهر پیدا خواهید کرد و اگر تنها به این نقطه از ژاپن سفر کرده‌اید، می‌توانید به سلیقه خود در هر جایی که می‌خواهید مشغول تفریح و خرید شوید. فراموش نکنید که این شهر مملو از مراکز خرید و نقاط عالی برای گرفتن اجناس متفاوت است.

 

 

۲- نیویورک، آمریکا

 

 

newyork

 

 

نیویورک شهری شلوغ و سریع است، اما برای مسافران این شهر جایی متفاوت از هر جای دنیاست که در سلیقه هر کس نمی‌گنجد. شما در نیویورک به عنوان کسی که تنها به شهر سفر کرده می‌توانید به سینماهای مستقلی که فیلم‌های جذاب پخش می‌کنند بروید، از برج‌های شهر دیدن کنید، در رستوران‌های بسیار زیاد غذا بخورید و در بوتیک‌هتل‌های محبوب شهر که اتاق‌های یک نفره زیادی دارند، اقامت کنید.

به طور کلی نیویورک برای تنها سفر کردن به مراتب جای بهتری است تا اینکه بخواهید به صورت جمعی سفر کنید، مگر اینکه در ایام تعطیلات بخواهید در این شهر باشید. فراموش نکنید به موزه‌های این شهر همچون موزه هنر مدرن بروید یا اینکه حداقل ساعتی را در "پارک مرکزی" معروفش سر کنید.

 

 

۱۲ ساحل برتر دنیا از نگاه نشنال جئوگرافی

 

 

۳- سانتیاگو، شیلی

 

 

santiago

 

 

پایتخت شیلی نقاط مختلفی دارد که کسی که تنها به این شهر سفر کرده، امکان گردش در آن‌ها را خواهد داشت. جاهایی مثل پالازا دِ آرماس در بخش تاریخی شهر تا تپه‌ی سن کریستوبال که منظره‌ای زیبا از شهر را برایتان به تصویر می‌کشد. برای کسانی که اهل شعر و هنر هستند، این شهر شبیه به بهشتی جذاب است. جایی که با داشتن چندین گالری هنری و موزه و همچنین نقاطی همچون لا چاسکونا که در واقع خانه‌ی قدیمی شاعر معروف، پابلو نرودا بوده است، فضایی ایده‌آل برای چنین مسافرانی است.

اگر اهل تفریح یا رستوران گردی هم باشید، سانتیاگو نقاط مختلفی برایتان خواهد داشت و در آخر هم می‌توانید از انواع صنایع دستی که در همه‌ جای آن فروخته می‌شود، خرید کرده با خود به عنوان سوغات به ایران برگردانید.

 

 

۴- بانکوک، تایلند

 

 

bangkok

 

 

بر کسی پوشیده نیست که بانکوک یکی از بهترین شهرها برای سفر تنها به حساب می‌آید. هم زنان و هم مردان به راحتی در طول سفر با تور تایلند می‌توانند تنها به تفریح و خرید مشغول شوند. اگر اهل خرید باشید که هر چیزی که بخواهید در این زمینه برایتان فراهم است. از بازارهای کوچک و بزرگ تا مراکز خریدی که مملو از فروشگاه‌های معتبر جهانی و همچنین بخش‌های تفریحی از جمله سینماهای مدرن هستند.

برای گشت و گذار نیز می‌توانید کمی از شهر دور شده و با قایق به دل بازارهای شناور یا کانال‌های آبی بزنید یا اینکه در خود شهر به سراغ معابد زیبا همچون "کاخ بزرگ" رفته و از تندیس‌های جذاب بودا دیدن نمایید.

 

 

شهرهای برتر دنیا برای سفر‌های بوم گردی در سال ۲۰۱۹ از نگاه کالچرتریپ

 

 

۵- پاریس، فرانسه

 

 

۵- پاریس، فرانسه

 

 

اگر چه پاریس را شهر عشاق می‌دانند، اما یکی از مهم‌ترین شهرهای گردشگرپذیر دنیا برای سفر تنها نیز کاملا ایده‌آل است. اگر در این شهر به دنبال گشت و گذار در میان هنر و فرهنگ باشید، تنها که سفر کرده باشید راحت می‌توانید به گالری‌ها وموزه‌ها رفته و از آن‌ها بهره ببرید. می‌توانید در خیابان‌ها قدم زده و از برج ایفل لذت ببرید و یا در پارک‌های شهر کمی وقت گذرانی کنید.

فراموش نکنید که پاریس شهر کافه‌ها و رستوران‌ها است، پس حتما در تور اروپا به سراغ آن‌ها رفته و در آرامش، تنها سفارش یک غذای فرانسوی دهید یا در کافه‌ای قهوه‌ی خود را به همراه شیرینی‌های معروف فرانسوی میل کنید.

مطالب مرتبط