نفس‌گیرترین شبه جزیره‌های دنیا

خشکی‌های زمین اشکال بسیار متنوع و گاها شگفت‌انگیزی دارند. شبه جزیره‌ها یکی از این زیبایی‌ها هستند که از سه طرف در آب محاصره شده و شرایطی کاملا مشابه جزایر دارند منتها با دسترسی بیشتر. در این مناطق معمولا می‌توان سواحل زیبا، نقاط گردشی، حیات وحش منحصر به فرد و فرهنگ فراوان، کمی متفاوت از سرزمین اصلی یافت. این مناطق از لحاظ توریستی نیز شرایط بسیار خوبی فراهم می‌آورند. در اینجا نفسگیرترین شبه جزایر دنیا را معرفی می‌کنیم.

 

 

انگلستان، شبه جزیره لیزارد

 

 

انگلستان، شبه جزیره لیزارد

 

 

شبه جزیره لیزارد، در کورنوال، جنوبی‌ترین منطقه سرزمین اصلی بریتانیا قرار گرفته است. از صخره‌های زیبا و شگفت‌انگیز، تا خانه‌های شیروانی، زمین‌های زراعی و سواحل زیبای سنگی مناظر زیبایی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید. به طوری که به هر سمت این شبه جزیره می‌روید چهره متفاوتی از آن را کشف می‌کنید. شما می‌توانید در این شبه جزیره غذاهای دریایی تازه، خوراک خرچنگ و غذاهای محلی فوق‌العاده خوشمزه‌ای نوش جان کنید. توصیه می‌کنیم در گردش‌هایتان به مزرعه رسکیلی بروید و از نحوه تهیه بستنی‌های باکیفیت و محلی دیدن کنید.

 

 

ایسلند، شبه جزیره Snæfellsnes

 

 

ایسلند، شبه جزیره Snæfellsnes

 

 

ایسلند خود به تنهایی کشوری بسیار زیباست که بارها جای جای آن صحنه فیلمبرداری فیلم‌های مشهور سینما شده است. این سرزمین جادویی با سواحل شن و ماسه سیاه، غارها و آبشارهای دیگر، روستاهای رنگی و همچنین  شبه جزیره چشم‌نواز Snæfellsnes مردم گردشگر بسیاری را به سمت خود می‌کشاند. شبه جزیره Snæfellsnes هر چیزی که مردم را جذب می‌کند در خود جای داده است. از سواحل گرفته تا غروب‌های دل‌انگیز، موهبت‌های دیدنی طبیعی و فرصت‌های صعود و گشت‌زنی شما انتخاب‌های فراوانی دارید.
اما اصلی‌ترین جاذبه این شبه جزیره یخچال طبیعی Snæfellsjökull است که در اصل آتفشنانی خاموش با نمایی رو به اتریش می‌باشد. عکاسی از ارتفاعات چشم‌نوار این شبه جزیره اینستاگرام شما را زیر و رو خواهد کرد.

 

 

شهرهای سراسر دنیا با بهترین اتصال به اینترنت

 

 

استرالیا، شبه جزیره یورکه

 

 

استرالیا، شبه جزیره یورکه

 

 

تنها در فاصله حدود یک ساعت رانندگی از ادلاید، شبه جزیره یورکه مقصدی شگفت‌انگیز و زیباست که ۷۰۰ کیلومتر سواحل دوست داشتنی را ارائه می‌دهد. تابستان‌ها جنوب استرالیا بیش از هر زمان دیگری برای ماهیگیری، قایقرانی، گشت و گذار، شنا، کمپینگ و پیاده‌روی و صعود مناسب است. با تمام این شرایط باز هم شما شلوغی را حس نخواهید کرد. خط ساحلی این شبه جزیره با نقاط تفریحی فراوان و تفریحات آبی پوشیده شده است. به علاوه شما می‌توانید با گشت زنی در اطراف و طبیعت گردی برکه‌های پنهانی را میان درختان و شاخ و برگ‌ها کشف کنید.

 

 

بالی، شبه جزیره بوکیت

 

 

بالی، شبه جزیره بوکیت

 

 

بالی از زیباترین و مجلل‌ترین نقاط زمین است که گردشگران زیادی آرزوی سفر با تور بالی را دارند. پس هیچ جای تعجب نیست که شاهد یکی از نفسگیرترین شبه جزایر دنیا در این منطقه باشیم. شما می‌توانید در این شبه جزیره اقامتی به یادماندنی و پر هرج و مرج را تجربه کنید.
کوتا یکی از شگفت‌انگیزترین جاهایست که می‌توانید در این شبه جزیره به آن بروید. موج سواری در پادانگ پادانگ یکی از بهترین کارهاییست که مردم کنجکاو و ماجراجو را به بوکیت می‌کشاند. این قسمت در بالی به شدت شناخته شده است اما در قایسه بالانگان جواهری نسبتا ناشناخته است که توصیه می‌کنیم حتما به آن سری بزنید.
شما در این منطقه می‌توانید از ماسه‌های طلایی، کلبه‌های ساحلی و رستوران‌های دنج بهره ببرید و در محیطی که گردشگران کمی در آن هستند از آرام و رفاه لذت ببرید. این شبه جزیره به اولوواتو هم شناخته می‌شود که با معبدهای صخره‌ای و خوش‌منظر بهترین تجارب ممکن را ارائه می‌دهد. اگر مشتاق تماشای یکی ازبهترین غروب‌های ممکن هستید پس آدرس را درست آمده‌اید.

 

 

یونان، شبه جزیره هالکیدیکی

 

 

یونان، شبه جزیره هالکیدیکی

 

 

این شبه جزیره زیبا در دریای اژه قرار گرفته و هر چیز جذابی که انتظار دارید را به شما ارائه می‌دهد. کاساندرا ترکیبی از انواع تفریحات جذاب، هتل‌های ارزان و گردش‌های فرهنگی ارائه می‌دهد. اگر به جنگل‌گردی و صعود علاقه دارید سیتونیا مسیرهای پیاده‌روی بسیار زیبایی ارائه می‌دهد که می‌توانید در آن‌ها گشت زنی کرده و پیک‌نیکی به یادماندنی را تجربه کنید. به علاوه آتوس نیز برای خانقاه‌های کوهستانی‌اش شهرت زیادی دارد. با وجود تمام این توصیفات و محبوبیت این شبه جزیره، آب‌های کریستالی و ماسه های مرغوب، باز هم خط ساحلی شلوغ نمی‌شود.

 

 

سفر به زیباترین جنگل‌های بارانی در زیباترین پارک‌های ملی

 

 

کاستاریکا، شبه جزیره نیکویا

 

 

کاستاریکا، شبه جزیره نیکویا

 

 

اگر سواحل، کوه‌های ناهموار و ذخایر طبیعت باورنکردنی را مد نطر دارید، شبه جزیره نیکویا در ساحل شمالی اقیانوس آرام در کاستاریکا مقصدیست که باید به آن بروید. نیکویا فصل گرمایی طولانی را تجربه می‌کند و به همین دلیل در اغلب مواقع مسافران می‌توانند تعطیلاتی گرم و رویایی را تجربه کرده و به سواحل بکری که کم‌تر کسی به آن‌ها می‌رود، بروند.
گرچه تماشای لاک پشت‌ها در کشورهای جنوب شرقی آسیا همچون تایلند بسیار زبان‌زد است اما بهترین نقطه برای تماشای آن‌ها نیکویا است. این لاک پشت‌ها زیر نظر پارک ملی زندگی امنی را تجربه می‌کنند.

مطالب مرتبط