۱۲ ساحل برتر دنیا از نگاه نشنال جئوگرافی

از هر کسی که اهل ورزش‌های آبی باشد، بپرسید که کدام سواحل دنیا را به دیگر ترجیح می‌دهد، به اندازه هر نفر جوابی متفاوت پیدا خواهید کرد. خوشبختانه سیاره‌ی زیبای ما مملو از چندین و چند ساحل زیباست. از سواحلی خفته در دل نقاط غیرقابل دسترس تا نقاط شلوغ با آبزیان رنگارنگ. لیست امروز ما مربوط به ۱۲ ساحل برتر دنیاست که نشریه نشنال جئوگرافی آن‌ها را انتخاب کرده است.

 

 

سواحل صخره‌ای

 

 

پلایا دل آمور، جزایر ماریتا، مکزیک

 

 

playa-del-amor

 

 

ساحل شگفت‌انگیزی که در میان صخره‌هایی زیبا تقریبا ناپیداست و به همین خاطر محلی‌ها به آن "ساحل پنهان" می‌گویند. تنها ۶ نفر در آن واحد می‌توانند توسط تورهای مخصوص به این مکان بروند و از زیبایی‌های آن بهره ببرند.

 

 

ساحل کلیساها، ریبادئو، اسپانیا

 

 

catherdal

 

 

اگر می‌خواهید ساحلی ببینید که با هر جای دیگری متفاوت باشد، باید به این مکان زیبا بروید، جایی که موج‌ها صخره‌های زیاد و بزرگی را فرم داده و به شکل کلیساهای گوتیگ در آورده‌اند. بازدید از این مکان تنها در زمان مناسب جزر و مد ممکن است، در غیر این صورت موج‌ها امکان لذت بردن از این مکان را از شما می‌گیرند.

 

 

چند مورد از عجیب‌ترین مناطق جهان را بشناسید

 

 

سواحل زیبا و عاشقانه

 

 

جزیره یک فوتی، آیتوتاکی، مجمع الجزایر کوک

 

 

جزیره یک فوتی، آیتوتاکی، مجمع الجزایر کوک

 

 

ساحل زیبای این جزیره با آبزیان حیرت‌انگیزش، آنقدر جذابیت داشته است تا یکی از فصول سریال مسابقه‌ای Survivor را در آن فیلم‌برداری کرده‌اند. سوالح شنی با آب‌ درخشان، درخت‌های نخل زیبا و محیطی آرام دوست‌داشتنی باعث شده تا این جزیره در لیست ما قرار بگیرد.

 

 

ساحل غروب، جزایر برونسویک، کارولینال شمالی

 

 

ساحل غروب، جزایر برونسویک، کارولینال شمالی

 

 

این ساحل که به راحتی در دسترس قرار دارد، جایی فوق‌العاده رویایی با غروب‌هایی کم‌نظیر است. بر همین اساس آن را با نام ساحل غروب صدا می‌زنند، زیرا جذابیت‌های آن در این موقع از روز به اوج خودش می‌رسد.

 

 

عجیب‌ترین پارک‌های دنیا؛ از پارک تایرها در توکیو تا پارک تکنولوژی دبی

 

 

ساحل تنبل، جزیره کو رونگ ساملوئم، کامبوج

 

 

lazy-beach

 

 

اگر پوشش جنگلی که سایه‌ای دل‌انگیز بر روی شن‌ها می‌اندازند، آب کریستالی و پوشش ابریشم مانند شن‌های ساحل دلایلی کافی برای بودن در این ساحل برای شما نیست، قایق‌های سنتی که در آب هستند و شما را به گردش در آب می‌برند می‌تواند بیشتر به رفتن به این مکان جذاب جلبتان کنند.

 

 

سواحل پوشیده از صدف

 

 

ساحل بومن، جزیره سانیبل، فلوریدا

 

 

ساحل بومن، جزیره سانیبل، فلوریدا

 

 

در میان سواحل پوشیده از صدفی که در دنیا وجود دارند، ساحل بومن به خاطر تنوع عجیبی که در میان صدف‌های به شن نشسته‌اش دارد، زبانزد است. زیبایی محیطی آن به کنار، شما تا کیلومترها ساحلی را خواهید دید که مملو از صدف‌های مختلف است.

 

 

ساحل شل، خلیج کوسه، غرب استرالیا

 

 

ساحل شل، خلیج کوسه، غرب استرالیا

 

 

خلیج کوسه یکی از میراث جهانی یونسکو شناخته می‌شود که خود نشان از جاذبه‌های این منطقه دارد. اما این ساحل زیبا که در وسعتی چشم‌گیر، سراسر پوشیده از صدف‌های سفید رنگ است، جلوه‌ای متفاوت داشته و مهم‌ترین بخش خلیج محسوب می‌شود.

 

 

۸ شهر ایده‌آل در آسیا برای گیاه‌خواران

 

 

سواحل رنگی

 

 

 ساحل پاپا کولئا، هاوایی

 

 

 ساحل پاپا کولئا، هاوایی

 

 

 

چیزی که باعث شده ساحل این منطقه به رنگ سبز خاصی که حالا می‌بیند تبدیل شده باشد، وجود کریستال‌های کوچکی در صخره‌های اطرافش به نام الیوین است. برای رسیدن به این ساحل باید مسیری دو مایلی را طی کنید، اما حقیقتا رسیدن و پا گذاشتن به یکی از معدود سواحل دنیا با شن‌های سبز رنگ، ارزش این پیاده‌روی نسبتا طولانی را دارد.

 

 

ساحل Reynisfjara، ایسلند

 

 

ساحل Reynisfjara، ایسلند

 

 

یکی از معروف‌ترین سواحل دنیا که در روزهای آفتابی، شن سیاه و آب دریایی به رنگ بازالت، آن را به منظره‌ای بی‌همتا بدل می‌کند. یکی از منحصر به فردترین و زیباترین سواحل دنیا که یا باید در روزهای آرام دریا از آن دیدن کرد، یا به حد کافی از آب فاصله داشت، چون موج‌های سنگینی در این منطقه به سمت ساحل حرکت می‌کنند.

 

 

بهترین مقاصد گردشگری دنیا برای سفر پایان سال

 

 

ساحل صورتی، جزیر سانتا کروز، زامبوانگا، فیلیپین

 

 

ساحل صورتی، جزیر سانتا کروز، زامبوانگا، فیلیپین

 

 

فیلیپین ساحل زیبا کم ندارد، اما این ساحل صورتی با هر جای دیگری در این کشور متفاوت است. شن‌های این ساحل شنی سفید رنگ به واسه مرجان‌های صورتی رنگی که در آن مخلوط شده‌اند، به این رنگ و جلوه‌ی زیبا در آمده است. تعداد کسانی که در آن واحد می‌توانند به این جزیره بیایند، کنترل شده‌ است، تا زیبایی‌های طبیعی آن دست نخورده باقی بماند.

 

 

برای غواص‌ها

 

 

سواحل فی‌فی، تایلند

 

 

سواحل فی‌فی، تایلند

 

 

در تور تایلند یکی از نقاط خاص جهان، که هم امکان بودن در ساحلی زیبا را برای شما فراهم می‌کند و هم به راحتی می‌توانید در عمق کم آب، مجموعه‌ای بسیار جذاب از انواع موجودات آبزی را ببینید، سواحل جزیره‌ی فی‌فی است. یکی از معروف‌ترین نقاط تایلند که به واسطه‌ی غواصی در کنار کوسه‌ها، فرصتی استثنایی را پیش پای شما می‌گذارد.

 

 

بهترین مقاصد گردشگری دنیا برای سفر پایان سال

 

 

ساحل پلیکان، بلیز

 

 

ساحل پلیکان، بلیز

 

 

تنها ساحل بلیز که شما می‌توانید به راحتی بدون اینکه نگران موج‌های معروفش باشید، در میان آبزیان رنگارنگ و زیبایش به شنا بپردازید و از موجوداتی که ممکن است در هیچ جای دیگر دنیا نبینید دیدن نمایید. تنها کافی است ۲۰ فوت در آب پایین بروید تا بهترین مناظر زیر آب ممکن را به تماشا بنشینید.

مطالب مرتبط