شهرهای برتر دنیا برای سفر‌های بوم گردی در سال ۲۰۱۹ از نگاه کالچرتریپ

با شروع سال جدید و در پی آن فرا رسیدن فصل زیبای بهار بیشتر گردشگران تمایل دارند تا برای سفرهای فصلی خود آماده شوند. با وجود مقاصد فراوان و تبلیغات رسانه‌ای انتخاب مقصدی دلخواه واقعا سخت است مخصوصا این که بخواهید از لحاظ مقرون به صرفه بودن آن‌ها را با هم مقایسه هم کنید. در این فهرست با در نظر گرفتن شاخص رشد و پیشرفت و ویژگی‌های فرهنگی بهترین شهرهای دنیا برای سفر در ۲۰۱۹ انتخاب شده‌اند.

 

 

مغرب، مراکش

 

 

مغرب، مراکش

 

 

مراکش مدرن به عنوان شهر اول در قسمت شمالی آفریقا برای سال‌هاست که به عنوان مقصدی مناسب بین گردشگران شناخته می‌شود. در این شهر جشنواره‌های موسیقی با حضور هنرمندان داخلی و خارجی برگزار می‌شود و موقعیت‌هایی برای بازدیدهای فرهنگی مثل رفتن به موزه و نواحی باستانی هم وجود دارد.
آب و هوا در بهار و پاییز از دیگر زمان‌ها بهتر بوده و شما می‌توانید خریدهای خوبی را در غرفه‌های سنتی و یا مراکز خرید مدرن تجربه کنید. مرکز تاریخی مراکش یعنی مدینه یک نقطه مراث جهانی یونسکو است که می‌توانید در خیابان‌های رنگی آن کاوش کرده و از زندگی روزمره مردم بومی دیدن کنید و حس بودن در موزه‌ای زنده را داشته باشید.

 

 

استانبول، ترکیه

 

 

استانبول، ترکیه

 

 

در تور استانبول وقتی نگاهی به پیشرفت این شهر ۲۵۰۰ ساله می‌اندازیم می‌بینیم هیچ دلیلی وجود ندارد که استانبول یکی از برترین شهرهای گردشی دنیا نباشد. این شهر پایتخت چهار امپراطوری بزرگ یعنی رومی، بیزانس، لاتین و عثمانی بوده و از لحاظ تاریخی و فرهنگی شاهد بزرگ‌ترین تحولات اتفاقات بوده است.
رویداد برجسته فرهنگی استانبول در سال ۲۰۱۹ نمایشگاه بین‌المللی هنر است که از شهریور تا مهر برگزار می‌شود. یکی از جذاب‌ترین کارهایی که می‌توان در استانبول انجام داد شرکت در کروز بسفور و تماشای شهر از وسط آب‌های آبی است.

 

 

عجیب‌ترین پارک‌های دنیا؛ از پارک تایرها در توکیو تا پارک تکنولوژی دبی

 

 

ژاپن، توکیو

 

 

japan

 

 

توکیو در شهریور ۲۰۱۹ میزبان جام جهانی راگبی و به دنبال آن میزبان المپیک تابستانی ۲۰۲۰ است و این دقیقا زمانیست که باید به این شهر سفر کرد. اگر از عاشقان غذاهای درجه یک و ماجراجویی بین طعم‌های مختلف هستید باید بگوییم در این شهر بیش از ۲۰۰ رستوران ستاره میشلین وجود دارد که با تخصص در زمینه سوشی‌ها، رامن‌ها و انواع سوپ‌ها شما را غافلگیر می‌کند.

این شهر با داشتن ۱۳ مسیر مترو و ۱۰۰ مسیر مختلف یکی از سریع‌ترین جا به جایی‌های شهری را با مدیریتی دقیق و بی‌نقص ارائه می‌دهد. شما می‌توانید عجیب و غریب‌ترین چیزها را در این شهر شاهد باشید.

 

 

پرو، لیما

 

 

پرو، لیما

 

 

پایتخت پرو یکی از نقاط برجسته آشپزی در آمریکای جنوبی است که کم‌تر کسی به آن توجه می‌کند. این در حالی‌ست که تنوع خدایی و خوراکی می‌تواند شما را کاملا شگفت‌زده و شیفته کند. شما در این شهر می‌توانید صبح‌تان را با موج‌سواری بر روی امواج شروع کرده و به دنبال آن قبل از ناهار سری به مراکز هنری شهر بزنید. سپس خودتان را در انواع غذاهای خوشمزه و رستوران‌های چشمگیر غرق کنید.

یکی از چیزهایی که حتما باید در این شهر تجربه کنید غذاهای دریایی به یادماندنی آن است.

 

 

۸ شهر ایده‌آل در آسیا برای گیاه‌خواران

 

 

آفریقای جنوبی، کیپ تاون

 

 

آفریقای جنوبی، کیپ تاون

 

 

کیپ تاون یکی از برجسته‌ترین شهرهای آفریقایی‌ست که رفتن به آن را باید هر گردشگری مد نظر قرار دهد. این شهر نه تنها سابقه تاریخی کهنی دارد بلکه از در هنر نیز حرفایی برای گفتن دارد. شما با رفتن به این شهر می‌توانید اوقات زیادی را در موزه‌ها و گالری‌ها سپری کنید و اطلاعات زیادی راجب شهر و تاریخ منطقه کسب کنید.

به علاوه وقتی در نیم کره شمالی سرما و برف آغاز می‌شود کیپ تاون بهترین روزهای خورشیدی‌اش را تجربه می‌کند. پس چه بهتر این که برای تعطیلاتی زمستانی مستقیما خودتان را به دل تابستان پرتاب کنید.

 

 

نیوزلند، ولینگتون

 

 

نیوزلند، ولینگتون

 

 

ولینگتون یکی از مقاصد مهم سال ۲۰۱۸ بوده و مانند شهرهای ساحلی دنیا آب و هوایی دل‌انگیز و مردمی صمیمی و خونگرم را میزبانی می‌کند. این شهر زیبا و ساحلی محلی عالی برای استراحت و بازپس‌گیری قوای از دست رفته محسوب می‌شود. به علاوه این شهر صحنه پرشوری از غذاهای بسیار خوشمزه و رنگی ارائه می‌دهد که عاشقان غذا به کل وابسته و شیفته آن می‌شوند.
این شهر که در واقع پایتخت نیوزلند است فعالیت‌های گسترده‌ای را ارائه می‌دهد. با این که فاصل‌ها در نیوزلند برعکس هستند اما در تمام طول سال می‌توان به آن سفر کرد. شما می‌توانید در این شهر به قدم‌زنی و صعود و همچنین فعالیت‌های آبی بپردازید.

 

 

۵ مقصد گردشگری و درمانی برای سفر در سال ۲۰۱۹

 

 

ویتنام، هوشی مین

 

 

ویتنام، هوشی مین

 

 

شاید کم‌تر کسی به هوشی مین برای گردش و کاوش توجه کند اما حالا ویتنام با پشت سر گذاشتن سال‌های سخت و پیش گرفتن توسعه به یکی از مقاصد گردشگری جدید و مقرون به صرفه تبدیل شده است.
هوشی مین یکی از شهرهای پرانرژی و پرجاذبه ویتنام است و شما این را می‌توانید به محض پیاده شدن از هواپیما حس کرده و با نوشیدن قهوه اصل ویتنامی کاملا لمس کنید. شما باید در این شهر محله‌ها و حیابان‌ها را کاوش کنید و با فرهنگ بومی مردم آشنا شوید. خوردن غذاهای رنگی لذیذ، دست‌سازهای ارزان برای سوغاتی، ویرانه‌های تاریخی و مذهبی و صد البته زیبایی‌های طبیعی و خیلی چیزهای بیشتر در این شهر انتظار شما را می‌کشند.

مطالب مرتبط