نقاط رویایی که در دنیای واقعی هم وجود دارند

زمین پر از شگفتی‌های بسیاری است که گاهی دیدن عکس‌هایشان ما را به تعجب وا می‌دارد که آیا چنین مکان‌هایی اصلا واقعی هستند یا نه. جهانگردی از کشوری و از شهری به شهر دیگر واقعا جذاب بوده و شما را با فرهنگ‌های مختلفی آشنا می‌کند اما گه گاه باید سری هم به زیباترین نقاط دنیا زد و غرق در شگفتی‌های خلقت شد. ما به شما برخی از زیباترین نقاط زمین را معرفی می‌کنیم.

 

 

آمریکای جنوبی، کوه رورایما

 

 

mount-roraima

 

 

کوه زیبا و شگفت‌انگیز رورایما در مرز بین کشورهای ونزوئلا، برزیل و گویانا واقع شده است. کوه رورایما یکی از قدیمی‌ترین ساختارهای موجود روی زمین است و از همین‌رو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. این کوه حدود ۹ کیلومتر طول داشته و از هر طرفش صخره‌های ۴۰۰ متری سر برافراشته است.
هر روز این ارتفاعات باران می‌بارد و آبشارهای بزرگی در بالای این کوه جریان دارد. به همین دلیل هم هست که چشم‌انداز سرسبز این رورایما با گیاهان نادر زینت داده شده است. مناظر زیبا، جنگل های متراکم، گیاهان نادر و مسیرهای صعود نیمه سنگین از این منطقه طبیعی باشکوه مقصدی محبوب بین چهانگردان ساخته است. این کوه بخشی از پارک ملی کانایما بوده و کندن و یا چیدن هرگونه گل و گیاهی در این پارک ملی غیرقانونی است.

 

 

اوکراین، تونل عشق

 

 

اوکراین، تونل عشق

 

 

تونل عشق یکی از مکان‌های بسیار زیبا و هیجان‌انگیز در اوکراین است که عکس‌های پوستری آن کاملا غیر واقعی به نظر می‌رسند. شما می‌توانید با رفتن به این تونل هماهنگی کاملا معماری طبیعت و بشر را در یک قاب تماشا کنید.
این تونل که در شهر کلون واقع شده در اصل خط راه آهنی سه کیلومتری‌ست که با درختان احاطه شده است. در واقع عبور قطارها بر روی ریل باعث شکل‌گیری این تونل شده است. تونل عشق معمولا بیش از هر گروهی عکاسان و نقاشان را به سوی خودش جذب می‌کند. بسیاری از زوج‌ها معتقدند بازدید از این تونل از صمیم قلب، باعث موفقیت زندگی عاشقانه و طول عمر محبت‌ بین‌شان می‌شود. به همین دلیل هست که تونل عشق در فهرست مقاصد عاشقانه دنیا قرار گرفته است.

 

 

بهترین کافی‌شاپ‌های جهان؛ از ونیز تا هنگ کنگ

 

 

چین، کوهستان تیانزی

 

 

چین، کوهستان تیانزی

 

 

در تور چین برای دیدن کوه تیانزی برنامه ریزی کنید این کوهستان که در استان زیبای هونان چین واقع شده است. تیانزی در زبان محلی به معنی پسر بهشت بوده که اشاره به زیبایی بهشت‌گونه این کوهستان دارد. این کوهستان مساحتی به اندازه ۱۶۶۵۰ را به سلطه خود در آورده است.

در مورد کوه تیانزی نیز افسانه‌های فراوانی وجود دارد که بعضی‌هایشان بین مردم محلی شهرت زیادی دارند. هر کدام از قله‌های این کوهستان نمایی شگفت‌انگیز از صخره‌ها و جنگل‌های انبوه اطراف ارائه می‌دهند. مردم کوه تیازی را به عنوان پادشاه جنگل می‌شناسند. بلندترین قله این کوهستان در ارتفاع ۱۲۶۲ متری بالاتر از سطح دریا قرار گرفته است. ابرهای شناور، تابش نور ماه، انعکاس نور آفتاب، و همچنین مناظر پانورامای سرسبز از این کوهستان مقصدی ایده‌آل برای کوه‌نوردان و طبیعت دوستان ساخته است.

 

 

آمریکا؛ تگزاس، برکه همیلتون

 

 

آمریکا؛ تگزاس، برکه همیلتون

 

 

این دریاچه طبیعی که در تگزاس واقع شده در منطقه حفاظت شده طبیعی در مساحتی ۲۳۲ هکتاری گسترده شده است. هامیلتون دارای یک آبشار ۱۵ متری به داخل این دریاچه است که هرگز تاکنون بی‌آب نشده است.
این استخر بزرگ طبیعی با نشست کف رودخانه و پایین رفتن زمین تشکیل شده است. امروزه همیلتون یکی از محبوب‌ترین نقاط گردشی برای مردم آمریکا و خارجی‌ها محسوب می‌شود. یکی از زیبایی‌های همیلتون وجود سقف‌های آهکی و سنکی حکاکی شده است که نمایی دوچندان به دریاچه بخشیده است. لازم به ذکر است هرگونه فعالیت تفریحی همچون دوچرخه سواری، ماهی‌گیری و شنا در این محوطه موکدا ممنوع است. شما می‌توانید در طی گردش خود برخی از پرندگان نادر را هم ببینید.

 

 

نفس‌گیرترین شبه جزیره‌های دنیا

 

 

ژاپن، جنگل بامبوی ساگانو

 

 

ژاپن، جنگل بامبوی ساگانو

 

 

جنگل بامبوی ساگانو در ژاپن یکی از چشمگیرترین و خیال‌انگیزترین نقاط این کشور شناخته می‌شود. این جنگل که در توکیو قرار دارد مساحتی به اندازه ۱۶ کیلومتر مربع را به زیر سلطه خود بیرون آورده است. به غیر از زیبایی‌های طبیعی، یکی از تجارب شگفت‌انگیز در این جنگل صدای وزش باد در میان درختان و نوای وهم‌انگیز آن است. در این جنگل زیبای وسیع مسیرهای پیاده‌روی علامت‌زده شده برای بازدید گردشگران وجود دارد.

 

 

شیلی، غارهای یخی

 

 

شیلی، غارهای یخی

 

 

غارهای یخی شیلی معروف‌ترین شبکه  غارهای یخی سنگ مرمر در جهان است. این غارهای یخی که در پاتاگونیا قرار دارند در طی هزاران فعالیت آب‌ها ایجاد شده‌اند. این غارها به خاطر شکل ظاهری‌شان که شباهت بسیار زیادی به سنگ مرمر دارند به غارهای مرمری نیز شهرت دارند.
سطح روی آب مرتبا در طول سال درون غارها تغییر می‌کند و باعث می‌شود که هر بار چهره این غارها تغییر کند. این تغییرات نمایش نور درون غارها را هم تغییر می‌دهد.

مطالب مرتبط