بهترین شهرهای مینیاتوری دنیا در مقاصد گردشگری

شهرهای مینیاتوری در حقیقت مئل کوچک شده‌ای از نقاط برجسته دنیا هستند که می‌توانید با بازدید از آن‌ها نسخه‌های و تقلبی آن‌ها را در ابعاد کوچک‌تر تماشا کنید و حتا بین آن‌ها بگردید. مثلا شما می‌توانید در یک روز کل محوطه برج ایفل و نواحی اطرافش را بگردید، در محیط پارک قدم بزنید و از امکانات رفاهی آن‌ها هم استفاده کنید. جدا از این که به لحاظ زیبایی و ظرافت این سازه‌های مینیاتوری مورد استقبال قرار می‌گیرند، بچه‌ها نیز عاشق گشت و گذار و بازدید از آن می‌شوند.

 

 

 باغ‌های ممنوعه؛ آمریکا- تگزاس

 

 

 باغ‌های ممنوعه؛ آمریکا- تگزاس

 

 

باغ‌های ممنوعه در نزدیکی هوستون، تگزاس، موزه‌ای فضای باز است که بازسازی برخی از بزرگ‌ترین نقاط تاریخی چین را ارائه می‌دهد. اسم این موزه از دو ویژگی اصلی آن است: مدلی از شهر ممنوعه با مقیاس ۱:۲۰ و بازسازی صدها ساختمان، کاخ، مجسمه و باغ‌های کوچک برای پیاده‌روی و مشاهده نمایش‌های اضافی گرفته شده است. به علاوه نمایشی از ارتش معروف سرخ چین که در در آرامگاه امپراتور اول این کشور دفن شده بودند هم در این مجموعه وجود دارد. تمامی ۶ هزار سرباز و ارابه‌های آنان در مقیاس یک سوم طراحی و ساخته شده‌اند.

 

 

مینیاتورک؛ ترکیه- استانبول

 

 

مینیاتورک؛ ترکیه- استانبول

 

 

مینیاتورک که در استانبول واقع شده است بزرگ‌ترین پارک مینیاتوری دنیا است. این پارک ۱۰۵ مدل از آثار تاریخی استانبول، آناتولی و استان‌های سابق عثمانی را در مقیاس ۱:۲۵ در معرض دید گذاشته است. به علاوه شما با تور استانبول در این پارک می‌توانید از دو بنای عجیب دنیا از عجایب هفتگانه، یعنی معبد آرتیمیس در افسوس و مقبره هالیکارناسوس را هم بازدید کنید. گشت و گذار در این پارک تفریحی فضای باز یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های استانبول است که معمولا خانواده‌ها با فرزندانشان برای بازدید و تفریح به آن می‌روند. این پارک از بخش‌های مختلف و امکانات رفاهی دیگر تشکیل شده است.

 

 

دیدنی‌های زیبای ساحل Kumluca در آنتالیا- ترکیه را ببینید

 

 

پنجره جهان؛ چین- شنزن

 

 

پنجره جهان؛ چین- شنزن

 

 

پارک مینیاتوری پنجره جهان که در قسمت غربی شهر شنزن در چین واقع شده است یکی از مناطق مینیاتوری برجسته دنیاست که حتما باید طی سفر با تور چین از آن دیدن کنید. همانطور که از نام این پارک مینیاتوری بر می‌آید برخلاف گزینه‌های اختصاصی مثل مینیاتورک و باغ‌های ممنوعه، مجموعه‌ای از جاهای برجسته دنیا در ابعاد کوچکی دور یکدیگر جمع شده است. پنجره جهان با ۴۸ هکتار وسعت حدود ۱۳۰ نمونه از برخی معروف‌ترین جاذبه‌های دنیا را در خودش جای داده است. برج ایفل، اهرام جیزه و تاج محل از نام‌های آشنا و معروف این پارک هستند. شما‌ می‌توانید در زمانی حدود نصف روز دنیا را زیر پا بگذارید.

 

 

مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری گوانجو

 

 

فرانس مینیاتور؛ فرانسه- الانکورت

 

 

فرانس مینیاتور؛ فرانسه- الانکورت

 

 

فرانس مینیاتور از پارک‌های فانتزی و زیبای فرانسه است که حدود ۱۶۰ مدل از نقاط برجسته فرانسه را در مقیاس ۱:۳۰ به نمایش گذاشته است. بسیاری از این مدل‌ها حتی متحرک هم هستند. مثلا نسخه‌های کوچک شده کشتی‌ها و قایق‌ها حرکت می‌کنند. توجه داشته باشید که این پارک با تمام زیبایی‌ها و جاذبه‌های معماری‌اش در زمستان‌ها تعطیل است. بنابراین سعی کنید در زمانی مناسب با تور فرانسه حتما برای بازدید از آن بروید.

 

 

مرکز نمایشگاه شانگهای؛ چین- شانگهای

 

 

مرکز نمایشگاه شانگهای؛ چین- شانگهای

 

 

نمایشگاه شهری شانگهای که در ساختمانی ۵ طبقه واقع شده است، فرایند رشد شهرسازی شانگهای را به حالتی کاملا ملموس در معرض دید قرار داده است. به علاوه این نمایشگاه مقیاسی فرضی از شانگهای در سال ۲۰۲۰ را هم ساخته و برای بازدید قرار داده است. مدل‌های پلاستیکی زیادی در بین آن‌ها نیز می‌بینید که یعنی هنوز بخش‌هایی از طرح در حال ساخت و ساز است و تغییر خواهد کرد. اگر به این نمایشگاه رفتید، هم می‌توانید در اطراف مدل‌ها قدم بزنید و آن‌ها را تماشا کنید و یا بالا بروید و نمای کلی آن را از فضای بالا نگاه کنید.

 

 

میدان جهانی توبو؛ ژاپن- کینوگاوا اونسن

 

 

میدان جهانی توبو

 

 

میدان جهانی توبو یکی از پارک‌های بسیار برجسته ژاپن است که حدود یکصد مدل از مشهورترین نقاط دنیا را در ابعاد ۱:۲۵ با ۱۴۰ هزار مدل مینیاتوری مردم را در خودش جمع کرده است. کل این مجموعه گسترده حدود ۵ سال طول کشید تا به طول کامل تکمیل شود و به بهره‌برداری برسد. شما در این مجموعه می‌توانید آثار تاریخی مشهوری شامل مجسمه آزادی، اهرام جیزه، کاخ باکینگهام و سنت پیتر باسیلیکا بازدید کنید و دنیا را در مدتی کوتاه دور بزنید.

 

 

معروف‌ترین سالادهای آسیای جنوب شرقی

 

 

Legoland Billund؛ دانمارک- پنهاگ

 

 

 Legoland Billund

 

 

در کنار کارخانه اصلی لگو واقع در کپنهاگ، Legoland Billund به عنوان بزرگ‌ترین جاذبه توریستی دانمارک ساخته شده است. درست در قلب این پارک نیز مینی‌لند، شهر لگویی مینیاتوری با نقاط گردشگری معروف قرار گرفته است. قسمت‌های مختلف این مینی‌لند مانند پل‌ها، کشتی‌ها و قطارها متحرک هستند که حس واقعی‌تری را منتقل می‌کنند.

مطالب مرتبط