مشهورترین عمارت‌های دولتی در دنیا

عمارت دولت در حقیقت به اقامتگاهی گفته می‌شود که در آن رییس دولت، ارشد و یا هر عنوان رسمی برجسته دیگر به طور کاملا رسمی در آن اقامت دارند. در بیشتر مواقع این عمارت‌ها بخش مهمی از تاریخ کشور را با خود نگه می‌دارند، قصر یا قلعه‌ای که سال‌ها محل سکونت پادشاهان و امپراطوران بوده‌ است. از آنجایی این ساختمان‌ها در حال استفاده هستند نمی‌توان از داخشان بازدید کرد اما هنوز هم دیدن نمای بیرونی‌شان می‌تواند عالی باشد. ما در اینجا مشهورترین عمارت‌های دولتی در دنیا را جمع آوری کرده‌ایم.

 

 

پرتوریکو؛ قلعه لا فورتالزا

 

 

پرتوریکو، قلعه لا فورتالزا

 

 

قلعه لا فورتالزا در حال محل اقامت فرماندار پرتوریکو است. این قلعه به عنوان قدیمی‌ترین عمارت دولتی در دنیای جدید شناخته می‌شود. این قلعه بین سال‌های ۱۵۳۳ و ۱۵۴۰ ساخته شد تا از بندر سن جوآن، اولین سری از سازه‌های نظامی ساخته شده برای حفاظت از شهر، دفاع کند. امروزه اما، این قلعه که در نزدیک حاشیه صخره ساخته شده نمایی بی‌نظیر و دیدنی برای بازدید گردشگران به وجود آورده است. مردم به دیدن این قلعه تاریخی بزرگ می‌روند و بعد به تماشای افق دریایی آن می‌پردازند.

 

 

 

هنلد- آمستردام؛ کنینکلینجک پالیس

 

 

هنلد، آمستردام، کنینکلینجک پالیس

 

 

کنینکلینجک پالیس با همان کاخ سلطنتی یکی از ۴ کاخ هلند است که در اختیار ملکه بئاتریس قرار دارد. این کاخ بزرگ و دیدنی در سمت چپ میدان دام که از میادین اصلی شهر محسوب می‌شود قرار گرفته است. این کاخ در ابتدا به عنوان سالن شهر در عصر طلایی هلند، قرن ۱۷ام ساخته شد. سپس این بنا به کاخ سلطنتی شاه لویس ناپلئون و بعد از آن به خانه شهنشاهی هلند تبدیل شد.

 

 

تایلند- بانکوک؛ گرند پلیس

 

 

تایلند- بانکوک؛ گرند پلیس

 

 

این قصر جذاب و بزرگ که از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشی بانکوک در تور تایلند محسوب می‌شود در سال ۱۷۸۲ درست زمانی که پایتخت سیام از تانبوری به بانکوک انتقال یافت. این کاخ به عنوان محل اصلی اقامت پادشاهان تایلند تا زمان مرگ مرموز پادشاه آناندا ماهیدل در سال ۱۹۴۶ مورد استفاده قرار گرفت. با این همه گرند پلیس هنوز به عنوان اقامتگاه اصلی شناخته می‌شود و برای مراسم‌های رسمی سلطنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. امروزه گردشگران سراسر دنیا در بانکوک بازدید از این کاخ زیبا و طلایی را در صدر فهرست فعالیت‌های خود قرار می‌دهند.

 

 

غذاهای لذیذ در بازار Pratunam بانکوک؛ تایلند

 

 

اتریش- وین، کاخ شهنشاهی هافبورگ

 

 

اتریش- وین، کاخ شهنشاهی هافبورگ

 

 

کاخ بزرگ و کاملا مجلل هافبورگ در وین امروزه محل اقامت رییس جمهور اتریش است. این کاخ در واقع محل اصلی اقامت زمستانی سلطنت هابسبورگ بود در حالی که برای اقامت تابستانی ترجیحا از کاخ Schönbrunn استفاده می‌شد. هافبورگ بین سال‌های ۱۴۳۸ تا ۱۵۸۳ و از ۱۶۱۲ تا ۱۸۰۶ محل اقامت پادشاهان و امپراطوران روم مقدس بود و بعد از آن نیز تا سال ۱۹۱۸ به عنوان محل اقامت امپراطور اتریش مورد استفاده قرار گرفت.

 

 

ژاپن- توکیو؛ کاخ سلطنتی توکیو

 

 

ژاپن- توکیو؛ کاخ سلطنتی توکیو

 

 

کاخ سلطنتی توکیو در مساحتی بزرگ و باغ مانند قرار گرفته و محل اقامت پادشاه ژاپن است. در طول اوج ارزش دارایی ژاپن در دهه ۱۹۸۰، ارزش زمین این کاخ کمی بیشتر از ارزش املاک و مستغلات در ایالت کالیفرنیای آمریکا بود. باغ‌های داخلی این کاخ به جز ۲ ژانویه و ۲۳ دسامبر که به روی عموم باز می‌شوند، در باقی سال از دسترس بازدیدکنندگان به دور است.

 

 

روشی عجیب برای آغاز زندگی، ازدواج در زیر آب

 

 

 اسپانیا- مادرید؛ پالاسیو رئال

 

 

اسپانیا، مادرید، پالاسیو رئال

 

 

پالاسیو رئال یا کاخ سلطنتی در مادرید، محل اقامت رسمی پادشاه اسپانیا است. اگرچه شاه جان کارلوس در کاخی کوچک‌تر در حاشیه مادرید ساکن است. ریشه اولیه این کاخ به قرن ۱۰ام باز می‌گردد که مورس برای دفاع از آن قلعه‌ای نیز بنا نهاد. اما آنچه که ما امروزه شاهد آن هستیم بین سال‌های ۱۷۳۸ تا ۱۷۵۵ ساخته شد و پادشاه کارلوس سوم تا سال ۱۷۶۴ در آن زندگی کرد.

 

 

انگلیس- لندن؛ کاخ باکینگهام

 

 

انگلیس- لندن؛ کاخ باکینگهام

 

 

یکی دیگر از کاخ‌های مشهور دولتی در دنیا که احتمالا اسم آن را به کرات شنیده‌اید کاخ باکینگهام در لندن است. این کاخ زیبا که حتی به عنوان جاذبه توریستی از آن استفاده می‌شود محل سکونت ملکه الیزابت دوم است. البته ملک این کاخ در اصل متعلق به دولت انگلیس است و جزو دارایی‌های پادشاهی نیست. محوطه فضای باز کاخ برای تغییر گارد، مراسم‌های بزرگ و جاذبه‌ توریستی مورد استفاده قرار می‌گیرد. بین ماه‌های می و جولای، گارد هر صبح در ساعت ۱۱:۳۰ تغییر می‌کند. اما در باقی سال بسته به شرایط آب و هوایی در طول روز و به صورت متناوب گارد کاخ عوض می‌شود.

 

 

 

آمریکا- واشنگتن؛ کاخ سفید

 

 

آمریکا، واشنگتن، کاخ سفید

 

 

تقریبا هیچکس در دنیا نیست که کاخ سفید را نشناسد. این کاخ که در واشنگتن قرار گرفته محل اقامت و دفتر رسمی رئیس جمهور ایالات متحده است. کاخ سفید بین سال‌های ۱۷۹۲ تا ۱۸۰۰ ساخته شد و جان آدامز به عنوان اولین رییس جمهور در آن ساکن شد. البته پس از حملات ۱۱ سپتامبر بازدید از آن کمی دشوارتر شد اما هنوز هم تورهای یک روزه گردشگران را به داخل آن هدایت می‌کنند. این تورها اسامی اعضا را از ۶ ماه قبل برای بررسی به کنگره آمریکا می‌فرستند تا افراد بتوانند اجازه بازدید داشته باشند.

 

 

روسیه- مسکو؛ کرملین

 

 

روسیه، مسکو، کرملین

 

 

کرملین مسکو محل زندگی رییس جمهور روسیه بوده و شامل مجموعه‌ای از ساختمان‌های مختلف مثل چهار کاخ، چهار کلیسا و برج‌های کرملین می‌شود. گرچه دو سوم این مساحت بر بازدید عموم بسته است اما همان بخشی که در دسترس شما قرار دارد جاذبه‌های دیدنی ارزشمندی را ارائه می‌دهد. که با تور روسیه می‌توانید از ان قسمت دیدن کنید. 

 

دیدنی‌های جذاب روسی که شما را مشتاق سفر به مسکو می‌کند!

مطالب مرتبط