معروف‌ترین سالادهای آسیای جنوب شرقی

آسیا پر از تجارب ناب غذایی است. فرهنگ‌های دیرینه مختلف با سبک و سلیقه خاص خودشان همچون پارچه‌ای چهل تکه در سراسر قاره و در کنار یکدیگر گسترده شده‌اند. با این همه جنوب شرقی آسیا از بهترین تجارب غذایی را در اختیار شما قرار می‌دهد. طیف زیاد غذاها، شیرینی‌ها و دسرها، و همین‌طور پیش غذاها شما را وارد دنیایی پر از طعم و رنگ می‌کنند. اگر از علاقه‌مندان به سالاد هستید و همیشه مبنای انتخاب بهترین رستوران برای شما منوی سالاد است، این دسرهای خوشمزه را در جنوب شرق آسیا امتحان کنید.

 

 

 

میانمار، سالاد برگ چای

 

 

میانمار، سالاد برگ چای

 

 

همانطور که می‌دانید انواع چای در جنوب شرقی آسیا رواج زیادی دارند و به طور خاص برخی از چای‌ها از احترام و منزلت بالایی برخوردار هستند. حالا میانمار این کشور جنوب شرقی آسیا ارائه دهنده سالاد عجیب و غریب است که به زبان محلی آن را laphet thoke می‌نامند. این سالاد اعتیادآور از برگ چای آسام که ایالتی در شمال هند است ساخته می‌شود. این سالاد در واقع مخمر برگ چای است که در ظرف‌های بتنی برای ماه‌ها و سال‌ها نگه‌داری می‌شود. این سالاد را به طور معمول برای میان وعده‌ها و یا بعد از شام سرو می‌کنند. این سالاد از موادی مثل لیمو و سس ماهی، همراه با نخود فرنگی، بادام زمینی، سیر سرخ شده و دانه‌های آفتابگردان درست شده و برای پایان بخشیدن به غذایی لذیذ در میانمار سرو می‌شود. با توجه به خاصیت‌های درمانی زیادی که این سالاد دارد، بین مردم میانمار از محبوبیت بالایی برخوردار است. بنابراین اگر به حسب اتفاق جایی با این سالاد عجیب روبرو شدید شعی کنید کمی از آن را تست کنید.

 

 

بهترین شهرهای دنیا برای عاشقان شیرینی و شکلات

 

 

اندونزی، سالاد گادو گادو

 

 

اندونزی، سالاد گادو گادو

 

 

گادو گادو یکی از سالادهای بسیار سالم و خوشمزه اندونزیایی است که از سبزیجات دم پخت شده با حرارت بسیار ملایم در یک نوع سس بادام زمینی غنی درست می‌شود. شما این سالاد را همراه با کوفته برنج، تخم مرغ آب پز نف شده و شیرینی اندونزیایی مرسوم به اسم کروپوک در اغلب غرفه‌های غذای خیابانی، رستوران‌های بی تکلف و غذاخوری‌ها پیدا خواهید کرد. در نقاط مختلف از سبزیجات متفاوتی استفاده می‌شد در صورتی که کلید مهم در اینجا سس است. سس مخصوص این سالاد را از ساخته شده از بادام زمینی تازه خرد شده، مخلوط با شیره خرما، نمک، سیر، چیلی، تمبر هندی و لیمو درست می‌کنند. اگر این سالاد را در تور بالی با برنج بخورید تبدیل به غذایی کامل می‌شود نه فقط سالاد در کنار غذای شما.

 

 

 

مالزی، کرابو

 

 

مالزی، کرابو

 

 

این سالاد به عنوان غذایی سبک، پرطراوت و پیش‌غذایی تند و خوشمزه شناخته می‌شود. یکی از معروف‌ترین دستورالعمل‌های آن با خیار و لوبیا سبز خرد شده، در یک سس تند از آب لیمو، شکر و فلفل چیلی تهیه می‌شود. مقداری میگو می‌تواند این سالاد تند و آتشین را به میان وعده‌ای سبک و ملایم با انواع طعم‌های خوشمزه تبدیل کند. کرابو یکی از گزینه‌های به شدت مشهوری است که امتحان آن به هر گردشگر در تور مالزی واجب است.

 

 

جذاب‌ترین مقاصد گردشگری در غرب مالزی

 

 

کامبوج، سالاد خون اردک

 

 

کامبوج، سالاد خون اردک   

 

 

البته لازم نیست به خاطر اسم این سالاد احساس بدی به شما دست دهد چون محتویات مقوی و متنوع آن هیچ ربطی به اسمش ندارند. سالاد خون اردک و یا به زبان محلی kahnh که در لائوس به شدت محبوب است، نه میان وعده‌ای سنگین بلکه سالادی بسیار خاص و منحصر به فرد با مواد مقوی گوناگون است. این سالاد را با میگوی سرخ شده و سبزیجات درست می‌کنند و بعد گوشت اردک محلی را به آن اضافه می‌کنند. اردک محلی به علاوه سس ماهی، لوبیا سبز و سیر، نخود فرنگی، موسیر و سس خرما مواد تشکیل دهنده این سالاد مقوی هستند. گرچه اردکی نیمه خونی برای خیلی‌ها خوشایند نیست اما بی‌شک برای شکم پرستان ماجراجو این سالاد مقوی تجربه‌ای فراموش نشدنی خواهد بود.

 

 

فیلیپین، سالاد ماهی کولی سرخ شده

 

 

فیلیپین، سالاد ماهی کولی سرخ شده

 

 

شاید این سالاد با سبک و سیاقی که دارد به سلیقه ما نزدیک‌تر باشد. این ماهی کوچک کم کم در سراسر غرب برای روی پیتزا روایج بالایی پیدا کرد. اما در فیلیپین از مدت‌ها قبل همراه با آناناس استفاده می‌شد تا این که بعدها ماهی کولی شور به عنوان غذایی انگلیسی رواج پیدا کرد. دستورالعمل‌های متفاوتی برای استفاد از ماهی کولی در سالاد وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها، از ماهی کولی برشته با گوجه فرنگی گیلاسی، زیتون سیاه و کاهو درست می‌شود. این سالاد محبوب یادگاری از تاریخ استعماری اسپانیا در این کشور است. سالاد ماهی کولی ترکیبی از طعم‌های شور و شیرین می‌دهد که روح شما را تازه کرده و برای دورهمی‌ با دوستان گزینه‌ای فوق‌العاده شمرده می‌شود.

مطالب مرتبط