بهترین نقاط گردشگری دنیا برای سفر در آخرین ماه پاییز

برای بسیاری از افراد، آخر پاییز تنها یک ماه معمولی نیست، بلکه آخرین تلاش‌ها برای سفر نقاط مختلف دنیا قبل از شروع زمستان است. قبل از هزینه‌های سنگین کریسمس،برف و سرما و البته نزدیک شدن به آخر سال و احتمالا برنامه‌ریزی برای سفر‌های نوروزی، اما برای چنین زمان خاصی با توجه به آب و هوای نقاط مختلف دنیا، چه شهرهایی برای سفر پیشنهاد می‌شود؟ با هم به جواب‌های این سوال نگاهی بندازیم:

 

 

۱- لنکاوی؛ مالزی

 

 

لنکاوی، مالزی

 

 

با توجه به اینکه ماه دسامبر که اواخر پاییز ما می‌شود به عنوان آخرین ماه میلادی، برای بسیاری کشورهای اروپایی پیک سفر محسوب می‌شود، جاهایی مثل لنکاوی که معروفیت ویژه‌ای دارند، مملو از خیل گردشگران می‌شوند. در چنین مواقعی بهترین کار این است لنکاوی را برای سفر خود با تور مالزی انتخاب کنید، جایی با سواحل زیبا و رویایی که آن را به مالدیو مالزی معروف کرده، چندین برکه و آبشار زیبا و مراکز تفریحی و تاریخی بسیار. یک جزیره زیبا، آرام و با امکانات حداکثری که روزهایی فوق‌العاده‌ای را در سفر برایتان مهیا می‌کند.

 

 

بهترین بوتیک هتل‌های لنکاوی برای اقامتی راحت

 

 

۲- دانانگ؛ ویتنام

 

 

 دانانگ، ویتنام

 

 

سومین شهر بزرگ ویتنام که در ساحل شرقی این کشور قرار دارد، به واسطه هوای گرم و آفتابی‌اش در این زمان از سال، گردشگران زیادی به خودش می‌بیند. جدا از مباحث مربوط به ارزان بودن سفر به ویتنام، در سفر به دانانگ می‌توانید پل طلایی معروف این شهر که به تازگی گشایش پیدا کرده را نیز از نزدیک تماشا کنید، همان پلی که دو دست طلایی بزرگ آن را در آسمان نگه داشته‌اند. این شهر مناظر و سواحل زیبایی دارد و می‌تواند یک آلبوم عکس کامل از زیبایی‌هایش برایتان به یادگار بگذارد.

 

 

۳- هند- کوچی؛ کرالا 

 

 

کوچی، کرالا، هند

 

 

بسیاری از کسانی که به کرالا سفر می‌کنند، هدف خود را تنها به سواری برای کروزهای چوبی معروف در رودخانه‌های این منطقه معطوف می‌سازند در صورتی که کوچی (پایتخت اقتصادی کرالا) چیزهای بسیار بیشتری برای عرضه دارد. در این ایام، هوای کوچی خنک‌تر و بسیار مطبوع است و زمان مناسبی برای سفر با تور هند آمده است؛ به همین خاطر دیدن زیبایی‌هایش نیز لذت‌بخش‌تر خواهد بود. نکته مهم دیگر اینکه بزرگ‌ترین نمایشگاه هنر مدرن هند با نام "کوچی موزیریس بیناله" در همین ایام در کوچی برگزار می‌شود.

 

 

زیباترین آثار باستانی یونسکو در هند

 

 

۴- لوانگ پرابانگ؛ لائوس

 

 

لوانگ پرابانگ، لائوس

 

 

رودخانه مکونگ یه شریان اصلی زندگی در لائوس محسوب می‌شود از دیدنی‌ترین نقاط این کشور نیز هست و برای تماشای زیباترین بخش از آن باید به لوانگ پرابانگ رفت که نه تنها یک بلکه دو رودخانه در خودش می‌بیند. قایق سواری در آب‌های رودخانه و بهره بردن از زیبایی‌های طبیعت این نقطه از لائوس در ماه‌های آذر و دی که هوا در بهترین شرایط خودش است، لذتی دو چندان دارد.

 

 

۵- پراگ، جمهوری چک

 

 

۵- پراگ، جمهوری چک

 

 

به جای سفر به سواحل آفتابی، تا به حال به مناظر شهری مملو از برف، کلیساهای سفید پوش و زیبایی‌های شهری همچون پرا گ در اوایل زمستان فکر کرده‌اید. سرما و برف در این ماه از سال در پراگ آغاز شده و قلعه‌ها و کلیساهای آن منظره‌ای بسیار زیبا درست می‌کنند و شما می‌توانید قدم زنان در خیابان‌های سنگ‌فرش این شهر زیبای اروپایی به دیدن بخش‌های مختلف پراگ بروید.

 

 

۶- سین ریپ؛ کامبوج

 

 

سیم ریپ، کامبوج

 

 

اگر از آن دسته کسانی هستید که عاشق رفتن به مناطق باستانی و دیدن از سازه‌های قدیمی هستید، این شهر از کامبوج جذاب‌ترین نقطه‌ی دنیا در این ماه برای شما خواهد بود. سیم ریپ تنها ۱۵ دقیقه از ویرانه‌های شهر باستانی آنگکور وات فاصله دارد و شما را دعوت به بخشی جذاب و منحصر به فرد در جنوب شرق آسیا می‌کند. این شهر جز این منطقه‌ی باستانی دیدنی‌های بسیاری دارد و غذاهای خاص دریایی آن نیز در دنیا زبانزد هستند.

 

 

روشی عجیب برای آغاز زندگی، ازدواج در زیر آب

 

 

۷- تاسمانی؛ استرالیا

 

 

 تاسمانی؛ استرالیا

 

 

اگر قصد سفر به استرالیا دارید، سیدنی را فراموش کرده و به سراغ جنوب شرق این کشور و تاسمانی بروید. جایی که در آن ۳.۴ میلیون هکتار ارازی محافظت شده قرار دارد تا حیات وحش آن به همان زیبایی که بوده، به زندگی ادامه دهد و مردم بتوانند از تماشای آن‌ها در ۱۹ پارک ملی لذت ببرند. اواخر پاییز، آرام آرام آغاز تابستان در استرالیا است و بهترین فرصت برای رفتن به این منطقه ازاین کشور تا بتوانید به تماشای حیوانات بنشینید و از طبیعت بکر تاسمانی بهره ببرید.

 

 

۸- نیویورک؛ آمریکا

 

 

۸- نیویورک، آمریکا

 

 

اواخر پاییز و نزدیک به جشن‌های سال نو، احتمالا همه شما را از سفر به کلان‌شهرهایی همچون نیویورک بازدارند. اما واقعیت این است که این شهر شلوغ و پرهیاهو، با چراغانی‌های بسیار، انواع برنامه‌های تفریحی و فروشگاه‌هایی که برای فروش کریسمس آماده می‌شوند، نورانی‌تر و درخشان‌تر از هر موقعی از سال است. نیویورک اگر چه شبیه به هیچ شهر گردشگرپذیر دیگری نیست، اما ویژگی‌های خاص خود را دارد، از محله چینی‌ها تا شلوغی مراکز خرید تا دیدن از بروکلین یا سر زدن به برج‌های عظیمش، همگی چیزهایی هستند که بسیاری مسافران جهان آرزوی دیدنش را دارند.

مطالب مرتبط