عجیب‌ترین سایت‌های غواصی در دنیا برای دیدن دنیای زیر آب

سال ۲۰۱۶ بودن که یک جت A۳۰۰ در آب‌های ترکیه سقوط کرد و چند ماه بعد شرکت‌های غواصی آن را به سایتی زیر آبی تبدیل کردند و امیدوار بودند که حداقل سالانه ۲۵۰ نفر از آن استفاده کنند که تقریبا به این حد نصاب رسیدند. اما اگر فکر می‌کنید تنها ترکیه است که دوست دارد با چنین سایت‌های غواصی عجیبی گردشگران را به سمت خود بکشاند، کاملا در اشتباه هستید. در ادامه‌ی این مطلب همراه ما باشید تا نمونه‌های بسیار بیشتری را به شما معرفی کنیم.

 

 

مجسمه‌های زیر آب؛ گرانادا

 

 

مجسمه‌های زیر آب، گرانادا

 

 

تنها ده دقیقه قایق سواری از سواحل غربی گرانادا کافی است تا به این سایت معروف رسیده و فرصت این را داشته باشید تا در میان مجسمه‌هایی که در زیر آب گذاشته شده‌اند غواصی کنید. این مجسمه‌ها را یک هنرمند انگلیسی در این بخش کار گذاشته و نام آن را پارک زیر آبی مجسمه‌های مولینیر نام نهاده است. مجسمه‌ها شامل یک تندیس از مسیح، مجسمه معروف کودک و مادر و چند مورد دیگر می‌شود که به نوعی در عمق آب کار شده که موج‌ها برای سال‌هاست آن‌ها را جابه‌جا نکرده‌اند.

 

 

مهمات به جا مانده از جنگ جهانی دوم؛ جزایر مارشال

 

 

مهمات به جا مانده از جنگ جهانی دوم، جزایر مارشال

 

 

جزایر مارشال جایی درست وسط استاریا و هاوایی است، جایی بی‌نهایت زیبا با سواحل شنی سفید، جنگل‌های فوق‌العاده و دیدنی‌هایی که تمامی ندارد. زیبایی‌های این نقطه از دنیا در گفتار نمی‌گنجد، اما این مکان همیشه در این حالت رویایی نبود و در زمان جنگ جهانی دوم یکی از نقاط مهم استراتژیک برای ارتش ژاپن به حساب می‌آمد. اگر چه در خشکی کم‌تر چیزی از آن جنگ باقی مانده، اما در عمق آب اوضاع فرق می‌کند و از سال ۲۰۰۶ سایتی برای بازدید از تجهیزات جنگی و مهماتی که در عمق آب باقی مانده باز شد تا غواص‌ها بتوانند از نزدیک باقی‌مانده بزرگ‌ترین جنگ تاریخ مدرن را مشاهده کنند.

 

 

هواپیمایی در آب‌های ترکیه

 

 

هواپیمایی در آب‌های ترکیه

 

 

از سال ۲۰۰۹ هواپیمای مسافربری داکوتا DC۳ در شهر کوچکی به نام کاس در ترکیه غرق شده و در این سال‌ها تقریبا چیزی از آن کم نشده است تا کسانی که برای غواصی در آن به این نقطه با تور ترکیه سفر می‌کنند، بتوانند از کوچک‌ترین جزییات داخل کابینه خلبان نیز دیدن کنند. یک تجربه واقعا هیجان انگیز که تنها در این گوشه از ترکیه امکان پذیر است.

 

 

بهترین نقاط ترکیه برای تجربه بهترین سفر‌ها

 

 

شهر غرق شده؛ چین

 

 

شهر غرق شده، چین

 

 

دریاچه کوئیندائو گستره‌ای زیبا از آبی به رنگ یاقوت کبود است که صدها جزیره کوچک را در داخل خود جای داده است اما نکته‌ی جالب در مورد کوئیندائو این است که این دریاچه تا سال ۱۹۵۹ وجود نداشته و به واسطه سد سازی زیر آب رفته است. اما وقتی این کار انجام می‌شد شهر باستانی و ۱۴۰۰ ساله شی چنگ (شهر شیر) نیز به زیر آب فرو رفت. حالا این مهم باعث شده تا سالانه چند ده هزار نفر برای غواصی در آتلانتیس  با تور چین به این نقطه از این کشور پهناور سفر می‌کنند تا بتوانند در میان این شهر خاموش در دل آب غواصی کرده و زیبایی‌هایش را تماشا کنند. البته باید در نظر بگیرید به خاطر اهمیت این شهر، تنها چند شرکت اجازه‌ی غواصی در این مناطق را داشته و آن‌ها با بهترین امکانات ممکن شما را به دیدن شهر شیر خواهند برد.

 

 

۶ تم‌پارک عجیب در چین که گردشگران عاشق آنها هستند

 

 

دهکده فراموش شده؛ نروژ

 

 

دهکده فراموش شده، نروژ

 

 

صدها سال است که زیر آب‌های دریاچه Lygnstoylsvatnet در نروژ، دهکده‌ای وجود دارد که در فصول گرم غواصان برای دیدنش به عمق آب می‌روند و در زمستان‌ها نیز این دهکده در آب‌های یخ زده جلوه‌ای متفاوت شبیه به فیلم‌های ترسناک پیدا می‌کند. البته انتظار یک شهر عجیب و خاص را نباید داشته باشید، در واقع این دهکده شبیه به بسیاری دهکده‌های کوهستانی قدیمی است، با این تفاوت که تا چند متر زیر آب واقع شده است. 

 

 

نمایشگاه زیر آب محلی‌ها؛ مکزیک

 

 

نمایشگاه زیر آب محلی‌ها، مکزیک

 

 

یکی دیگر از کارهای هنرمندانه اما عجیب جیسون دی کاریرز تایلور که سعی داشته زندگی مردم عادی مکزیک را این بار در زیر آب به نمایش بگذارد. یکی از تفاوت‌ها این نمایشگاه زیر آب، جا گذاری آن در سه نقطه مختلف است. جزیره ایسلا موجرس، شهر پونتا کانکون و ساحل پونتا نیزوک، هر کدام سایت‌های خود را دارند که مجسمه‌های متفاوتی در خود نگهداری می‌کنند. از دلایل این کار دعوت گردشگران به دیدن از نقاطی از مکزیک است که عموما جمعیت کم‌تری نسبت به جزایر و سواحل معروف این کشور دارند. در هر حال "محلی‌ها" زیر آب‌های درخشان این کشور با زیبایی‌های هنرمندانه‌ای که دارد به طرز غریبی خودنمایی می‌کند.

مطالب مرتبط