بهترین رستوران‌های حلال در تفلیس

برای مسلمانان سفر به کشورهای آزاد و غیراسلامی دشواری‌های خودش را دارد. یکی از مهم‌ترین موارد خوردن غذا در رستوران‌های حلال است. افرادی که می‌خواهند قوانین را رعایت کنند، همواره در مناطق غیراسلامی به دنبال رستوران‌های حلال هستند. گرجستان کشوری مسیحی است که بیشتر جمعیت آن را ارتدوکس‌ها تشکیل می‌دهند و مسلمانان جمعیت کمتری را به خود اختصاص داده‌اند. اما این اصلا بدان معنا نیست که در تفلیس پایتخت آن قرار است به مشکلی بر بخورید. شما در سفر با تور گرجستان می‌توانید در رستوران‌های حلال تفلیس با خیال راحت از خوردن غذا لذت ببرید.

 

رستوران حلال نایب

شاید باورتان نشود اما اولین مورد از فهرست ما رستوران نایب با منویی ایرانی است. در پس زمینه رستوران و بر روی دیوارها پوستری بزرگ از مسجد نصیرالملک شیراز کاملا در نگاه اول حس و حال ایرانی و سنتی خود را منتقل می‌کند. غذاها در این رستوران بسیار گسترده هستند. از گزینه‌های گوشتی، گیاه‌خواری و حلال می‌شود سفارش داد. اگر از غذاهای چرب و پر پنیر گرجی خسته شده‌اید و یا حتما به دنبال غذاهای حلال می‌گردید در اینجا می‌توانید از چلو مرغ، چلو کباب، با انواع کباب‌های ایرانی، جیگر، سالاد و ترشی‌های ایرانی، دوغ و ظروف رنگی و وسوسه‌انگیز دیگر میل کنید. البته اشاره کنیم که منوی رستوران فقط به غذاهای ایرانی اختصاص نیافته و گزینه‌های عربی، خاورمیانه‌ای، گرجی و فست فود هم برای سفارش در دسترس قرار دارند و در کل یکی از بهترین رستوران‌های تفلیس است. غذاها عالی و قیمت‌ها نیز به همان نسبت از متوسط بالاتر هستند. برای دسر چای قند پهلو در استکان‌های کمر باریک قجری همراه با شیرینی‌های ایرانی سفارش دهید.

آدرس: Shalva Dadiani street #12 | Freedom Square, Tbilisi 0179, Georgia

 

 

رستوران حلال بیروت پاشا

رستوران بیروت پاشا همانطور که از نامش پیداست رستورانی عربی است. ظاهر این سالن غذاخوری بسیار ساده و بی‌آلایش اما و تمیز و قابل اعتماد است. خوشبختانه همه سلیقه‌ها می‌توانند در این رستوران غذای دلخواه‌شان را از گزینه‌های گیاه‌خواری، حلال، بدون گلوتن سفارش دهند و از خوردن‌شان لذت ببرند. منوی این رستوران به طور اختصاصی فقط غذاهای لبنابی سرو می‌کند. شما در اینجا می‌توانید فست فود، کوفته‌ها و فلافل را با قیمت‌های ارزانی نوش جان کنید. آن‌ها از ساعت 9:30 صبح تا 12 شب باز هستند و با نزدیکی به شهر قدیمی با پیاده‌روی کوتاهی در دسترس قرار می‌گیرد.

آدرس: 33 Giorgi Mazniashvili str. C, Tbilisi 0108 Georgia

 

بخوانید: معرفی فانتزی‌ترین رستوران‌های تفلیس

 

 

رستوران تاج محل

تاج محل رستورانی نسبتا کوچک با یک سالن غذاخوری ساده و روشن است که به سرو غذاهای هندی، پاکستان، آسیایی و عربی سرو می‌کند و در کل یکی از بهترین رستوران‌های آسیایی تفلیس است. رنج قیمت‌ها در اینجا از متوسط و متوسط رو به بالا است. غذاهای اینجا بدون گلوتن، حلال و غذاهای گیاهی را در بر می‌گیرند. این رستوران از ساعت 9 صبح تا ساعت 1 بعد از نیمه شب باز است.

آدرس: Tumaniani St., 15, Tbilisi 0105 Georgia

 

 

رستوران امیرا

از دیگر رستوران‌های لبنانی تفلیس که غذاهای حلال ارائه می‌دهد می‌توان به امیرا اشاره کرد.اینجا یکی از محبوب‌ترین رستوران‌های تفلیس است که فضای آن مدرن و شیک بوده و غذاها گزینه‌های لبنانی، خاورمیانه‌ای و مدیترانه‌ای را در بر می‌گیرد. سالن رستوران مستطیلی کشیده است که یک سمت آن با شیشه‌های سراسری نور زیادی را به داخل دعوت می‌کند و باعث می‌شود در طول روز محیطی جذاب و خوشاید داشته باشد. از خوردن هوموس، فلافل، نان سنتی و مزه دهنده‌های شرقی بخورید و از مزه اصیل‌شان لذت ببرید. این رستوران از ساعت 11 صبح تا 1 بعد از نیمه شب باز است. قیمت غذاها در اینجا متوسط و متوسط رو به بالا هستند.

آدرس: Mosashvili Street 24, Tbilisi Georgia

 

بخوانید: بهترین رستوران‌های مخفی تفلیس را بشناسید

 

 

رستوران ترکی دنیز

اگر به خوردن غذای حلال اهمیت می‌دهید و در عین حال نمی‌خواهید در تفلیس از طیف غذاهای وسوسه‌انگیز جا بمانید رستوران دنیز جای شماست. در اینجا می‌توانید از انواع غذاهای دریایی، ماهی‌ها، دلمه برگ مو، انواع سالادها، خورشت‌ها و غذاهای باب طبع ایرانی بخورید و لذت ببرید. در حالی که منوی رستوران شامل صبحانه، ناهار و شام می‌شود غذاها از بین گزینه‌های ترکی، خاورمیانه‌ای و دریایی انتخاب شده‌اند. رستوران از ساعت 8 صبح برای سرو صبحانه تا 12 شب با آخرین وعده شام باز است. قیمت‌ها متوسط و متوسط رو به بالا هستند.

آدرس: David Agmasenebeli ave 107, Tbilisi 00112 Georgia

 

 

سیدآبادی

اگر بخواهیم در این فهرست رستورانی را با سیدآبادی مقایسه کنیم بی‌شک رستوران ایرانی نایب خواهد بود. این رستوران ارمنی با سالنی بزرگ و دکوراسیونی کاملا شیک و چشمگیر یکی از بهترین انتخاب‌ها در تفلیس برای هر سلیقه‌ای خواهد بود. شما در اینجا می‌توانید از پلو مخلوط خوشمزه، چلو جوجه، چلو کباب، دیزی، خوراک گوشت، و غذاهای نام آشنا سفارش دهید و نوش جان نمایید. برای دسر هم چای همراه با باقلواهای فوق‌العاده سفارش دهید. غذاهای منو از گزینه‌های ارمنستانی، گرجستانی و آذربایجانی تشکیل شده و قیمت‌ها نیز کمی بالاتر از متوسط هستند. این رستوران از ساعت 11 صبح تا 11:45 دقیقه شب میزبان شما است.

آدرس: Gorgasali st. 1, Tbilisi 0105 Georgia

 

بخوانید: برترین رستوران‌های هندی در تفلیس

 

مطالب مرتبط