بهترین استودیوهای یوگا در دهلی

یوگا را به عنوان ورزشی ملایم و کم تحرک می‌شناسند. اما در حقیقت یوگا در ابعاد کلی سبکی از زندگی‌ست که تناسب اندام، سلامت بدنی، سلامت ذهنی، روح و روان و معنویت را در بر می‌گیرد. هند مهد یوگا، پر از استودیوهای موفق در سطوح و کیفیت‌های مختلف است. از یوگای سنتی گرفته تا سبک‌های مدرن تازه به وجود آمده در دهلی انتخاب‌های متنوعی برای شما وجود دارد. در سفر با تور هند از انجام یوگا در این استودیوها غافل نشوید.

 

استودیو اتره یوگا

AtréYoga شکل ویژه و جدیدی از یوگاست که توسط زوبین اتره ابداع شده است. این سبک یوگا از 5 وضعیت و آسانا تشکیل شده است و از کارهای جذاب در دهلی است. این استودیو تأکید ویژه‌ای بر بیومکانیک دارد و با دقت مطالعه بر حرکات ماهیچه‌ها را به منظور پالایش آساناهای موجود و افزایش اثربخشی آنها انجام می‌دهد. البته در اینجا سبک‌های دیگر مثل آشتانگا هم ارائه می‌شود. به علاوه سعی می‌شود تا بهترین شیوه زندگی مناسب هر فرد توصیه گردد. این استودیو ادعا می‌کند که توجه حداکثری به یک فرد دارد و به همین دلیل، اندازه کلاس آن‌ها کوچک نگه داشته می‌شود و بیش از هشت پرتوجو در هر جلسه گروهی شرکت داده نمی‌شود.

آدرس: 125 A, 3rd Floor, Shahpur Jat, Shahpur Jat, New Delhi, 110049, India

تلفن: +919958937066

 

 

سیما سوندهی

اولین تجربه سیما سوندهی در یوگا به بعد از دوره سخت بیماری او برمی‌گردد. در واقع سیما از جابجایی سه دیسک کمر در رنج بود و پزشک‌ها به او استراحت کامل در تخت را توصیه کرده بودند. این درد مداوم و شدید با عدم تحرکت و عدم توانایی انجام حرکات ساده همراه بود. سپس او به سمت درمان یوگا رفت و بعد از یک سال به نتیجه باور نکردنی و بهبود جسمی دست پیدا کرد. از آن زمان سوندهی به یک مربی مشهور یوگا تبدیل شده که تجربه شخصی وی نقش مهمی در ایجاد انگیزه در پرتوجویان دارد.

آدرس: D-43 Hauz Khas Road, New Delhi, 110016, India

تلفن: +919811131368

 

بخوانید: بهترین نقاط گوا برای انجام ورزش‌های آبی

 

 

اُم یوگاشالا

ام یوگاشالا توسط مربی مشهور یوگا Mini Thapar Shastri تاسیس شده است. این استودیو در جنوب دهلی از محبوب‌ترین مقاصد برای افراد سخت‌کوش و تیزهوش محسوب می‌شود. شاستری که در یوگا هاتا تخصص دارد بیش از سه دهه است که به تمرین یوگا مشغول شده و به شدت در کار خود زبده، آگاه و وارد است. در این استودیو سعی می‌شود تا به پرتوجوها بهترین سبک زندگی، تمرین و رژیم تناسب اندام داده شود تا مسیری به سمت زندگی بهتر برایشان ایجاد شود.

آدرس: D-5/9, 2nd Floor Vasant Vihar, New Delhi, 110057, India

تلفن: +919891580147

 

 

آیینگر یوگا سنتر یوگاکشما

در مرکز آیینگر یوگا سنتر یوگاکشما مربی برجسته یوگا B.K.S سبک آیینگر را دنبال می‌کند. این رویکرد یکی از محبوب‌ترین شکل‌های یوگاست که در سراسر جهان به عنوان آیینگر یوگا شناخته می‌شود. گفته می‌شود طراح دونا کاران، نویسنده آلدوس هاکسلی و فیلمبردار میرا نیر، در بین بسیاری از پیروان مشهور آیینگر قرار دارند. این استودیو که مجهز به لوازم و تجهیزات مورد نیاز یوگا آیینگر است کلاس‌هایی با بهترین مربیان را برگزار می‌کند.

آدرس: Plot No.65,66,67 Deendayal Upadhyay Marg, Rouse Avenue, New Delhi, 110002, India

تلفن: +911123234356

 

بخوانید: راهنمای گردشگری در محله‌های گوا؛ هند

 

 

یوگا چاکرا

برای کسانی که به دنبال ترکیبی از هیجان و سرگرمی در رژیم منظم یوگا هستند، Yoga Chakra مکان مناسبی برای دست‌یابی به چنین هدفی است. در این استودیو سه سبک یوگای هوایی، یوگای وینیاسا و یوگانیترات ارائه داده می‌شود. یوگای هوایی این روزها در دنیا روند رو به رشدی را طی می‌کند و مورد توجه پرتوجویان زیادی قرار دارد. از طرف دیگر ویناسا رویکردی سنتی است که بر هماهنگی حرکات بدن هنگام انتقال از یک حالت به حالت دیگر با تنفس تمرکز دارد. هر هدفی در تناسب اندام و سبک روزمره داشته باشید، می‌توانید به Yoga Chakra اعتماد کنید تا بهترین راهنمایی را دریافت کنید.

آدرس: E-297 Greater Kailash II, Main Road, New Delhi, 110048, India

تلفن: +919873143702

 

 

دهلی راک

دهلی راک استودیوی بدن‌سازی با شکوهی‌ست که در زمینه‌های مختلفی همچون صخره‌نوردی، آکروباتیک هوایی و پارکور فعالیت می‌کند. کلاس‌های یوگا هر روز صبح دوشنبه، چهارشنبه و جمعه برگزار می‌شود. مربی زبده کانیدا 12 سال سابقه فعالیت در یوگا دارد و حتی می‌تواند درمان‌هایی مناسب شرایط جسمی‌تان تجویز کند. این مهارت‌های متنوع به او این امکان را می‌دهد که یک جلسه تناسب اندام آزمایشی با دانشجویان خود در دهلی راک برگزار کند و سپس تصمیم مناسب را بگیرد. علاوه بر این کلاس‌های معمولی، می‌توانید در کارگاه‌های آموزشی آکرویوگا که معمولاً آخر هفته‌ها نیز برگزار می‌شود هم ثبت نام کنید. آکرویوگا ترکیبی از یوگا، آکروباتیک و ماساژ تایلندی است.

آدرس: Premises Nanaksar Gurudwara, Opposite M-39, Greater Kailash II, , New Delhi, 110048, India

تلفن: +911146588444

 

بخوانید:‌ ۸ سالن ماساژ در آگرا که حالتان را خوب می‌کند

 

مطالب مرتبط