راهنمای گردشگری در شهر قدیمی جیپور ؛ هند

این منطقه زیبا از جیپور که معماری آن بر پایه سنگ ماسه‌ای صورتی متمرکز بوده عموما به شهر صورتی شناخته می‌شود و از نقاط توریستی مهم و محبوب هندوستان برشمرده می‌شود.
این شهر میزبان نقاط دیدنی بسیاری است که گردشگران را شیفته خود کرده و به داستان‌های هزار و یک شب می‌برد، جایی که افسانه‌ها شکل می‌گیرند. شهر قدیمی آنقدرها بزرگ نیست و می‌توان به راحتی در آن گردش کرد. در واقع جای خوبی برای چند روز توقف، استراحت کردن و کاوش در دیدنی‌های آنست. ما در این مقاله بهترین کارهایی که می‌توانید انجام را دهید را معرفی می‌کنیم.


قهوه‌خانه ایندین

این قهوه‌خانه که در سال 1957 افتتاح شده نامی قدیمی در اینجاست که مشتریان محلی و ثابت خودش را دارد و هر کسی که وارد آن می‌شود هم اهمیتی به ظاهر بی‌آلایش و ساده آن نمی‌دهد. به علاوه کسی هم به دنبال مدرنیته کردن و هوشمندسازی آن نیست. کل قهوه‌خانه همانست که می‌بینید. در واقع مردم بیشتر از آن که به خورد و خوراک و دکوراسیون آن اهمیتی بدهند به این قهوه‌خانه می‌روند تا سنت غنی و فرهنگ بومی آن را از نزدیک لمس کنند.

 

قهوه‌خانه ایندین

 

البته ناگفته نماند که برخی از قهوه‌های موجود نیز بسیار باکیفیت و خوشمزه هستند. وقتی به این قهوه‌خانه می‌روید در تاریخ غنی و داستان‌های بومی غرق خواهید شد.


قیمت: ارزان
ساعت کار: 8 صبح تا 9 شب
آدرس: Near Ajmeri Gate, Jayanti Market, New Colony, Jayanti Market, Pink City, Jaipur, Rajasthan, India
تلفن: +91 141 236 2024


بازار باپو


بازار باپو با تنوع زیاد محصولات راجستانی و جوی شاد و سرزنده تبدیل به قصد نهایی خرید در شهر قدیمی جیپور تبدیل شده است. شما می‌توانید در این بازار تعداد زیادی از محصولات سنتی از جمله پارچه، عطر، محصولات ساخته شده از پوست شتر و موارد دیگر را پیدا و خریداری کنید.
به علاوه برخی سوغاتی‌های محلی نیز به فروش می‌رسند که اگر به دنبال هدیه باشید گزینه خوبی خواهند بود. یادتان باشد چانه زنی در این بازار یکی از تکنیک‌های خرید و فروش بوده و بسیار رایج است. پس مثل توریست‌های خجالتی نباشید و بر سر قیمت مورد نظرتان چانه بزنید.

 

بازار باپو


آدرس: Bapu Market, Pink City, Jaipur, Rajasthan, India
تلفن: +91 1800 103 3500

جذاب‌ترین نقاط دیدنی جیپور که باید آنها را ببینید


بازار جوهاری


جیپور به جواهرات زیبا و رونق جواهرفروشی شهرت فراوان دارد و حتی یکی از فعال‌ترین بازارهای جواهرات در جهان نیز در خود جای داده است. این شهر به داشتن سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، برش‌های ماهرانه و جلا دادن به آن‌ها شهرت زیادی دارد. بازار جوهاری جایی‌ست که می‌توانید چنین چیزهایی را پیدا کنید.

 

بازار جوهاری

 

Johari به هندی یعنی جواهر و این بازار جایی‌ست که انواع سنگ‌ها و جواهرات از جمله نقره، الماس، طلا، سنگ‌های قیمتی (مانند زمرد، یاقوت، یاقوت کبود) و سنگ نیمه قیمتی (فیروزه، آمتیست، کوارتز) و مروارید در آن به فروش می‌رسد.
حالا شاید کم‌تر توریستی در سفر به دنبال خرید الماس باشد اما ساری‌های فوق‌العاده زیبا ارزش بازدید و حتی خرید را دارند. فضای پرجنب و جوش آن و نوعروسانی که به دنبال خرید جشن هستند آن را جذاب‌تر هم می‌کند.


آدرس: Johari Market, Pink City, Jaipur, Rajasthan, India
تلفن: +91 1800 103 3500


دروازه تریپولیا


تریپولیا به معنی سه دروازه در سال 1734 در دوره امپراطوری مغول‌ها، شاه اکبر ساخته شد اسم این دروازه از سه طاقی آن آمده است. در واقع این دروازه ورودی اصلی کاخ شهر و رصدخانه جانتار مانتار است. این دروازه که یکی از نقاط توریستی محله محسوب می‌شود با یک معماری پیچیده و چشمگیر از بخش‌های مختلفی مثل بالکن‌های زیبا، قوس‌های بلند و منطقه‌ تالار ستون در سمت چپ ساخته شده است.

 

دروازه تریپولیا


آدرس: Tripolia Bazar, Badi Choupad, Pink City, Jaipur, Rajasthan, India
تلفن: +91 1800 103 3500

معرفی زیباترین مناطق بکر طبیعی در ایالات هند


قلعه ناهارگار


قلعه ناهارگار (Nahargarh Fort) در حاشیه تپه‌های آراوالی ، مشرف به شهر صورتی جیپور قرار دارد. این قلعه در سال 1734 توسط Maharaja Sawai Jai Singh II ساخته شد و سودارشانگار نام گرفت. اما کم کم به ناهارگار به معنی بقایای ببرها مشهور شد. این قلعه که با معماری هند و اروپایی ساخته شده در داخل دارای بخش‌های مختلفی است. در سمت چپ دروازه ورودی به اسم تادی‌گیت، معبدی وجود دارد که به خدای حاکمان جیپور اختصاص داده شده است.

 

قلعه ناهارگار

 

در داخل نیز، معبد دیگری مختص به شاهزاده راتهور وجود دارد. این قله به 9 آپارتمان مشابه تقسیم شده که هر کدام از این آپارتمان‌ها دارای یک لابی، اتاق خواب، توالت، آشپزخانه و انبار هستند. پیاده‌روی تا بالای تپه نه تنها فعالیتی جذاب و سرگرم‌کننده است بلکه در کنار بازدید از قلعه می‌توان از مناظر پانورامای اطراف هم دیدن کرد.


ساعت کار: 10 صبح تا 5 عصر
ویژگی: تاریخی، معماری، چشم‌انداز
آدرس: Nahargarh Road, Krishna Nagar, Jaipur Brahampuri, 302002, India

مطالب مرتبط