راهنمای خرید سیم کارت در گرجستان

گرجستان در تلاش است تا یکی از توریستی‌ترین کشورهای جهان باشد و مرزهای خود را برای بسیاری از بازدیدکنندگان بین‌المللی باز کرده است. سفر به این کشور نه تنها به سهولت و با هزینه پایین امکانپذیر است، بلکه جاذبه‌های توریستی بی‌شمار و شگفت انگیز در گرجستان هر بیننده‌ای را غافلگیر خواهد کرد. شاید مطالعه مقاله راهنمای گردشگری به شهر‌های زیبای گرجستان، خالی از لطف نباشد.

اما به هر حال لازم است توجه داشته باشید که در سفر با تور گرجستان و پس از ورود به این کشور، شما نیاز به برقراری ارتباط و استفاده از اینترنت خواهید داشت. بهترین کار این است که اقدام به خرید سیم کارت در گرجستان کنید. بنابراین در ادامه، اطلاعاتی راجع به انواع اپراتورهای سیم کارت و نحوه خرید آنها ارائه خواهد شد.

 

اپراتورهای سیم کارت در گرجستان

سه اپراتور اصلی، برای ارائه خدمات سیم کارت در گرجستان وجود دارد. MagtiCom که همه آنرا به Magti می‌شناسند و نیز اپراتور Geocell و BeeLine . هر سه این اپراتورها، پوشش LTE  را ارائه می‌دهند و از اعتبار خوبی برخوردارند.

 

قیمت سیم کارت در گرجستان

در ادامه به قیمت‌های مختلف سیم کارت‌ها، از اپراتورهای موجود در گرجستان اشاره خواهیم کرد. البته این قیمت‌ها، بر اساس قیمت فروش در فرودگاه بوده و همانطور که گفتیم کمی بیشتر از قیمت خرید در خود شهرهای گرجستان هستند.

 

بخوانید: آشنایی با بزرگ‌ترین شهرهای گرجستان

 

 

Geocell

در ابتدا باید گفت که  تماس و ارسال پیامک از طریق سیم کارت این اپراتور،همیشه نامحدود است. و اما برای خرید این سیم کارت گزینه‌های زیر را در اختیار دارید:

25 لاری (10 دلار)، 1 گیگابایت اینترنت

35 لاری (13 دلار)، 5 گیگابایت اینترنت

40 لاری (15 دلار)، 7 گیگابایت اینترنت

65 لاری (25 دلار)، 20 گیگابایت اینترنت

95 لاری (36 دلار)، 35 گیگابایت اینترنت

 

لازم به ذکر است که کلیه سیم کارت‌های فوق، دارای اعتبار 30 روزه در گرجستان هستند.

 

بخوانید: آشنایی با شهر‌های اصلی گرجستان

 

 

Magti

سیم کارت‌های این اپراتور، امکان تماس 30 دقیقه‌ای بین‌‌المللی را برای گردشگران دارا است، اما اعتبار آن صرفا 14 روز است. و اما گزینه‌هایی که شما برای خرید در پیش رو دارید عبارتند از:

30 لاری (11 دلار)، 3 گیگابایت اینترنت

40 لاری (19 دلار)، 10 گیگابایت اینترنت

90 لاری (34 دلار)، 33 گیگابایت اینترنت

95 لاری (36 دلار)، 35 گیگابایت اینترنت

180 لاری (69 دلار)، اینترنت نامحدود

 

 

Beeline

آخرین سیم کارت گرجستان برای گردشگران، سیم کارت اپراتور Beeline است. برای خرید این سیم کارت بعنوان گردشگر، گزینه‌های زیر را در پیش رو دارید:

20 لاری (7.5 دلار)، 2 گیگابایت اینترنت،50 دقیقه مکالمه بین‌المللی، اعتبار 15 روزه، امکان تماس نامحدود و ارسال رایگان پیامک در خود گرجستان

9 لاری (3.5 دلار)، 4 گیگابایت اینترنت

16 لاری (6 دلار)، 8 گیگابایت اینترنت

25 لاری (9.5 دلار)، 30 گیگابایت اینترنت

 

باید گفت که همه این گزینه‌ها به جز مورد اول دارای اعتبار 30 روزه هستند، اما شامل مکالمه و ارسال پیامک نمی‌شوند.

 

بخوانید: محاسبه حدودی هزینه‌های جاری در شهر تفلیس

 

 

 از کجا سیم کارت گرجستان را بخریم؟

بزرگ‌ترین فرودگاه بین‌المللی گرجستان، در حدود 17 کیلومتری مرکز شهر تفلیس واقع شده است. می‌توانید سیم کارت مورد نظر خود را در خود فرودگاه تفلیس و به محض ورود به کشور گرجستان خریداری کنید.  

با ورود به فرودگاه، تمام مغازه‌های ارائه دهنده سیم کارت مربوط به اپراتورهای مختلف را درست جلوی روی خود خواهید یافت. فروشگاه سیم کارت اپراتور Beeline، دقیقا جلوی درب ورودی است. در سمت راست شما، فروشگاه اپراتور Magti و در کنار هر دو خروجی در سمت چپ و راست، فروشگاه Geocell  قرار دارند که سیم کارت‌های گرجستان را به گردشگران می‌فروشند.

 

 

البته باید گفت که مانند بسیاری از کشورهای دیگر، سیم کارت‌هایی که در فرودگاه به فروش می‌رسند دارای قیمت بالاتری هستند. بنابراین اگر این قضیه برایتان اهمیت دارد، بهتر است که دست نگه دارید و پس از رسیدن به شهر، اقدام به خرید سیم کارت از نمایندگی‌های معتبر نمایید. نکته دیگر اینکه لزوما همه کسانی که قصد سفر به تفلیس یا سایر شهرهای گرجستان را دارند، لزوما وارد فرودگاه نمی‌شوند.

خرید سیم کارت گرجستان در خود شهرهای این کشور نیز بسیار آسان است، زیرا اپراتورها دارای فروشگاه‌های مختلفی در شهرها هستند. بهترین پیشنهاد برای خرید سیم کارت در تفلیس، این است که به خیابان روستاولی بروید. فروشگاه‌های متعددی از هر سه اپراتور، در این خیابان واقع شده‌اند. اگر به باتومی رفتید، بهتر است که به مرکز شهر بروید تا فروشگاه‌های اپراتورهای سیم کارت در گرجستان را بیابید.

 

مقایسه سیم کارت‌ها

به نظر می‌رسد که در کل، بسته‌های پیشنهادی Beeline برای استفاده از اینترنت بهتر از گزینه‌های دو اپراتور دیگر هستند. بعلاوه باید گفت که Beeline ، دومین شبکه بزرگ 4G در کل گرجستان را دارد. اگر به دنبال مکالمه یا ارسال پیامک هستید، Magti گزینه بهتری برای شما خواهد بود. هم Beeline و هم Magti بیشترین نقاط گردشگری در گرجستان را پوشش می‌دهند. بنابراین به طور کلی برای خرید سیم کارت در گرجستان، یکی از این دو اپراتور تلفن همراه توصیه می‌کنیم.

در ضمن یک سیم کارت Geocell را، برای گردشگران در گرجستان پیشنهاد نمی‌کنیم. این سیم کارت‌ها دارای کمترین پوشش شبکه 4G هستند. اگر فقط قصد سفر به خود تفلیس یا باتومی را دارید و نمی‌خواهید از این شهرها خارج شوید، می‌توانید این سیم کارت را انتخاب کنید.

 

بخوانید: برج چاچا در گرجستان، افسانه شهر باتومی

 

 

در نهایت به یاد داشته باشید مدت زمان اقامت شما و نیازمندی‌هایتان، مشخص می‌کند که دقیقا به چه سیم کارتی با چه مشخصاتی نیاز دارید. اما به طور کلی باید گفت که سیم کارت اپراتور Beeline بهترین سیم کارت در گرجستان برای گردشگران در تفلیس است! بنابراین اگر به طبیعت‌گردی و خارج شدن از شهر در گرجستان علاقمندید، حتما Beeline را خریداری کنید.

همچنین به یاد داشته باشید که قبل از ورود به این کشور، اقدام به خرید سیم کارت نکنید. در ضمن برای یافتن نمایندگی‌های سیم کارت در گرجستان، می‌توانید به راحتی از Google map کمک بگیرید. و بهترین کار بعد از خرید سیم کارت، این است که اپلیکشن مربوطه را روی گوشی‌تان نصب کنید تا پیگیری شارژ پولی و مصرف اینترنت در هر لحظه برایتان امکانپذیر باشد. سفر خوشی را همراه با ارتباطات عالی، برایتان آرزو می‌کنیم.

مطالب مرتبط