محاسبه حدودی هزینه‌های جاری در شهر تفلیس

گرجستان کشوری اروپایی آسیایی است که از هر دوی این قاره‌ها چیزهایی به میراث برده است. کوه‌های ایستاده، دشت‌های سرسبز و وسیع، باقی مانده‌های تاریخی در کنار مهمان‌نوازی گرجی‌ها از آن‌ مقصدی محبوب و دوست داشتنی ساخته است.
در حدود ده سال گذشته گرجستان تغییر و تحولات زیادی دیده و به لطف گردشگری توانسته رشد زیادی کند. با این که قبلا گرجستان کشوری مقرون به صرفه و ارزان محسوب می‌شد اما هنوز هم می‌توان سفری کم هزینه را در آن تجربه کرد.
ما در اینجا هزینه‌های جاری خورد و خوراک و اقامت را در تور گرجستان و پایتخت آن تفلیس بررسی می‌کنیم.

 

خورد و خوراک

خورد و خوراک در تفلیس همانند هر جای دیگری طیفی از انتخاب‌ها را در بر دارد که به طبع هزینه‌های آن‌ها نیز متفاوت است. مثلا شما برای یک وعده غذای کامل همراه با نوشیدنی در یکی از اصلی‌ترین نقاط شهر حدودا 18 لاری یعنی 6 دلار هزینه خواهید داشت.

 

خورد و خوراک

 

با قیمتی مشابه فست فودی مثل مک دونالد 14 لاری یعنی 4.64 است. این در حالی‌ست که همبرگر معمولی رستوران‌های محلی 1.95 لاری (0,74 دلار) است و این یعنی با توجه به انتخاب‌ها هزینه‌های نهایی هم تغییر می کنند.
نیم کیلو مرغ 5.60 لاری (1.91) بوده و می‌توانید یک لیتر شیر پرچرب را 3.55 لاری (1.21 دلار) بخرید.
اگر در خانه‌ای اجاره‌ای هستید که پخت و پز پای خودتان است بد نیست بدانید قیمت 12 تخم مرغ بزرگ 4.83 (1.65 دلار)، نیم کیلو پنیر محلی 8 لاری (2.57 دلار)، کوکاکولای 2لیتری 2.73 لاری (0.93 دلار) و در نهایت نان برای یک روز دو نفر 1.05 لاری (0.36 دلار) است.

 

خرید لباس

خرید لباس در تفلیس آن هم از برندهایی مثل زارا، اچ‌اند‌اِم، لویس خیلی فرقی با دیگر جاها ندارد یعنی شما یک شلوار جین را باید تقریبا 60 دلار و پیراهن زنانه را 41 دلار بخرید. قیمت کفش‌های برندهایی مثل نایک و آدیداس هم روی 106 دلار می چرخد. کفش چرم مجلسی مردانه هم حدودا 102 آب می‌خورد. در کنار فروشگاه‌های برند و شناخته شده لباس تولیدی‌های داخلی قیمت‌های بهتری دارند.

 

خرید لباس

 

حمل و نقل

اگر هوس رانندگی و راندن در گرجستان را کرده‌اید باید بدانید برای هر یک لیتر بنزین 2.52 لاری یعنی 0.86 دلار هزینه خواهید داشت. اما اگر کارت حمل و نقل عمومی ماهیانه بخرید باید یکجا 41 لاری برابر با 14 دلار بپردازید.
سفر با تاکسی و حسب ترافیک برای هر 8 کیلومتر 12 لاری یا 4.26 دلار هزینه دارد. اینکه کدام راه پرداخت حمل و نقل مناسب است مستقیما به سلیقه شخصی، سبک زندگی و مدت اقامتی که در گرجستان دارید بر می‌گردد.

 

حمل و نقل

 

تفریح و سفر با کودکان در تور تفلیس

هتل‌ها

هتل‌ها در تفلیس متنوع هستند و به همین دلیل هم انتخاب‌ها طیف گسترده‌ای دارند. از هتل‌های 5 ستاره تا مهمانسراهای خانگی قیمت‌ها زمین تا آسمان فرق دارند. یک شب اقامت در هتل ماریوت تفلیس از 126 دلار شروع می‌شود.
هتل رومز نیز با قیمتی مشابه 127 دلار برای هر شب شما خرج در بر دارد. این در حالی‌ست که تنها با 14 دلار می‌توان در فابریکا اقامت کرد. تفلیس پالاس 84 دلار، هتل کیسی 92 دلار و هتل آمانته ناریکلا 78 دلار برای هر شب هستند. جای لوکسی مثل هتل وینوتل هم 275 دلار در یک شب خرج برایتان می‌تراشد. برای کم کردن هزینه‌ها بهتر است سراغ هاستل‌ها و بوتیک هتل‌ها بروید.

 

هتل‌ها

 

خدمات درمانی و بهداشتی

اگر سرماخوردگی دارید و نیاز به قرص دارید، هزینه 6 روز استفاده از قرصی نظیر کلداکس 16 لاری یعنی 5.55 دلار است.
یک بسته انتی‌بیوتیک 12 تایی نیز 18 لاری یعنی 6 دلار است. دئودورانت‌ و خوشبوکننده‌ها تقریبا روی 8 لاری (2.79) می‌چرخد.
به همین ترتیب یک بسته نوار بهداشتی 12تایی 2.43 دلار، شامپوی سر 2.85، یک بسته چهارتایی رول دستشویی 0.89 دلار و خمیر دندان 1.62 دلار هستند.

 

خدمات درمانی و بهداشتی

 

با این سوغاتی‌های بامزه در بانکوک نگران اضافه بار نباشید

سرگرمی

شما می‌توانید به راحتی با پرداخت 9 دلار برای دو بلیط سینما از تماشای فیلم‌های روز لذت ببرید. دو بلیط تئاتر در بهترین جای سالن هم 42 دلار می‌شود. به علاوه هزینه خوردن شامی دو نفره در رستوران ایتالیایی با غذای اصلی و دسر و نوشیدنی 30 دلار هزینه دارد که به نظر منصفانه می‌آید.
قیمت کوکتل در کلاب‌های مرکز شهر 13 لاری در حدود 4.38 دلار می‌شود در حالی که می‌توانید از نوشیدن یک فنجان کاپوچینو به ارزش 1.84 دلار در همان منطقه لذت ببرید. به علاوه سیگاری‌ها نیز برای یک پاکت مالبورو مجبورند 1.58 دلار هزینه کنند.

 

سرگرمی

 

اینکه برای کنترل هزینه‌ها تمایل به کوکتل و کلاب دارید یا قهوه و کافه کاملا بستگی به شما دارند. همانطور که مشاهده می‌کنید تفلیس مانند هر جای دیگر دنیا بازه قیمت متفاوتی دارد که بر حسب بودجه‌های مختلف هینه‌های نهایی هم متفاوت خواهند بود.

مطالب مرتبط