معرفی فستیوال‌های تابستانی سراسر دنیا

تابستان به خاطر شرایط آب و هوایی گرم و آفتاب سوزان، شور و نشاط بیشتری برای مردم، نسبت به دیگر فصل‌ها داشته و آن‌ها تمایل بیشتری برای گذراندن تعطیلات بیرون از منزل و برپایی انواع جشن‌ها و پایکوبی‌ها هستند. به همین دلیل شما با سفر در تابستان به جای جای دنیا، می‌توانید شاهد جشن‌ها و سنت‌های جذاب و مختلفی باشید. اگر می‌خواهید در این فصل سفری شاد و متفاوت داشته باشید، نگاهی به فهرست برگزاری جشن‌های سراسر دنیا بیاندازید و مقصدی انتخاب کنید.

 

 

مغولستان، اولانباتور، جشنواره نادام

 

 

مغولستان، اولانباتور، جشنواره نادام

 

 

نادام که به ورزش سه‌گانه مردان نیز شناخته می‌شود، یکی از بزرگ‌ترین فستیوال‌هایی است که در اولانباتور پایتخت این کشور، به صورت همه ساله در ماه جولای برگزار می‌شود. این مسابقات که کلا از سه بخش تشکیل شده شامل کشتی مغولی، اسب سواری و تیراندازی با کمان می‌شود. با این که در گذشته این مسابقات فقط مخصوص مردان بود اما امروزه زبان نیز در رشته‌های اسب سواری و تیراندازی با کمان در ورزشگاه ملی چند منظوره با هم به رقابت می‌پردازند.

 

 

آرژانتین، بوئنوس آیرس، فستیوال رقص تانگو

 

 

آرژانتین، بوئنوس آیرس، فستیوال رقص تانگو

 

 

 

بئنوس آیرس در روزهای داغ تابستانی میزبان فستیوال رقص تانگو بوده و صدها نفر برای تماشای این مسابقات جهانی و سطح بالا به این شهر سفر می‌کنند. خیلی‌ها بر این باورند که تانگو در تجمعات ۱۸۰۰ آرژانتین به وجود آمده و به شکل امروزی منسجم و اصیل در شکل گرفته است. اهمیت فرهنگی تانگو تا جایی است که یونسکو آن را به عنوان میراث جهانی در فهرست خود به ثبت رسانده است.

 

 

آمریکا، نوادا، جشنواره برنینگ من

 

 

آمریکا، نوادا، جشنواره برنینگ من

 

 

این جشنواره در کویر بلک راک نوادا برگزار می‌شود که طی آن با ساز‌های محلی موسیقی نواخته می‌شود و رقاص‌ها بر روی چوب‌های بلند، زیر آفتاب درخشان راه می‌روند. این جشنواره در ابتدا انقدر مفصل برگزار نمی‌شد اما در طی سال‌ها به شهرت دست یافت تا این که امروزه گردشگران بسیاری از کشورهایی چون استرالیا، ژاپن و قاره اروپا به این منطقه سفر می‌کنند تا شاهد برگزاری این فستیوال باشند.

 

 

اسکاتلند، ادینبورگ، جشنواره فرینگ ادینبورگ

 

 

اسکاتلند، ادینبورگ، جشنواره فرینگ ادینبورگ

 

 

اگر دوست دارید شاهد بزرگ‌ترین فستیوال هنری دنیا باشید باید کوله بارتان را جمع کنید و به ادینبورگ سفر کنید. فستیوال هنری ادینبورگ از۳ آگوست شروع شده و به مدت ۲۵ روز تا ۲۷ آگوست ادامه می‌یابد. در طی این ۲۵ روز بیش از ۳ هزار نمایش در ۳۰۰ سالن این شهر برگزار می‌شود که مطمئنا نمی‌توانید از همه آن‌ها دیدن کنید و مجبورید در طی اقامت‌تان در این شهر، بین نمایش‌ها دست به انتخاب بزنید و آن‌هایی که برایتان جذاب‌تر هستند را ببینید.

 

 

پرو، کوسکو، فستیوال خورشید

 

 

پرو، کوسکو، فستیوال خورشید

 

 

Inti Raymi یا جشنواره خورشید، یکی از جشن‌های آندنسی قدیم است که در شهر کوسکوی پرو برگزار می‌شود. طی این جشنواره ۵۰۰ هنرمند برای احترام و خدمت به خدای خورشید دور هم جمع می‌شوند تا مراسم باستانی اینکا را در تجسم خدای خورشید برگزار کنند. این جشن در میدان بزرگ شهر برپا می‌شود که شامل مهمانی‌های بزرگ، موسیقی و پایکوبی می‌شود و مردم با لباس‌های رنگی در آن شرکت می‌کنند. این جشنواره در ۲۲ جون برگزار می‌شود.

 

 

چین، هنگ کنگ، فستیوال قایق اژدها (Dragon Boat)

 

 

چین، هنگ کنگ، فستیوال قایق اژدها (Dragon Boat)

 

 

آیا به قایق‌سواری علاقه دارید؟ یا در حال سفر با تور چین هستید؟ در ماه جون ده‌ها مرد ورزش‌کار و قایق‌ران، قایق خود را به آب می‌ا‌ندازند و در مسیر ماهی‌گیری پارو می‌زنند. جشنواره سالانه قایق اژدها معرف به Duanwu Jie، ۳ روز به طول می‌انجامد و در طی آن شرکت‌کنندگان زیادی با هم به رقابت می‌پردازند. طبل‌زن‌ها و تماشاگران، در دو طرف مسیر به تشویق و پایکوبی می‌پردازند و جو مسابقه را به جوش و خروش بیشتری می‌اندازند. شما هم می‌توانید هم‌گام با تماشاگران در سکوها به تماشای مسابقه بپردازید و در تشویق و شادی شرکت کنید.

 

 

 پکن این شهر تضاد‌های شگفت‌‌انگیز و جذاب را ببینید

 

 

انگلیس، سامرست، جشنواره گلستونبری

 

 

انگلیس، سامرست، جشنواره گلستونبری

 

 

جشنواره موسیقی گلستونبری یکی از گردهمایی‌های بزرگ انگلیس است که در شهر سامرست برپا می‌شود و در طی آن بیش از ۱۷۵ هزار نفر در مزرعه لبنی جمع می‌شوند. بلیط‌های این فستیوال از قبل پیش فروش می‌شوند، بنابراین اگر قصد شرکت در این جشنواره را داشتید باید از قبل اقدام به خرید بلیط کنید. گروه‌ها و خواننده‌های مشهوری همچون فلورانس و فارل ویلیامز نیز در این فستیوال شرکت می‌کنند. به طور کلی این جشنواره ۴ روز طول می‌کشد و هر روز آن را برنامه‌ای خاص به خود اختصاص می‌دهد. گلستونبری در سال ۱۹۷۰ پایه‌گذاری شد و بلیط اولیه آن ۱٫۵۴ دلار بود، اما امروز، قیمت بلیط تا ۳۳۸ دلار هم می‌رسد.

 

 

هند، همیس، جشنواره همیس

 

 

هند، همیس، جشنواره همیس

 

 

در تور هند این جشن در صومعه همیس واقع در لاداخ برپا می‌گردد. این جشنواره آیینی تندری بوده و در طی آن ماسک‌های به رقص در می‌آیند که نماد پیروزی خیر بر شر هستند. آن‌طور که گفته می‌شود این فستیوال از قرن ۸ام به بعد باب شده و در آن کارهایی مثل ارائه غذا، اجرای موسیقی‌های سنتی و مراسم‌های مختلف روحانی و دینی انجام می‌گرفته است. مردم محلی معتقد هستند شرکت در جشن به آن‌ها سلامت روحی و جسمی اعطا می‌کند. گردشگران خارجی هم برای تماشای این سنت به همیس سفر می‌کنند. همیس امسال در روز ۲۰ام جون برگزار خواهد شد.

 

 

دیدنی‌های هیجان‌انگیز آگرا و گوا را ببینید

مطالب مرتبط