۱۰ شهر شلوغ دنیا را برای سفر‌های پر‌هیاهو بشناسید

دنیای امروزه جایی است که در شهرها امکانات زیاد پزشکی و غذاهای حاضری فراوانی وجود دارد، اغلب مردم تمام وقت در حال فعالیت و کار هستند و شهرها تبدیل به صحنه اصلی مطالعات و تحقیقات علمی شده‌اند. همین دلیلی شده تا مراکز اصلی استان‌ها و شهرهای مهمی همچون پایتخت‌ها صحنه زندگی میلیون‌ها نفر در یک جا باشند. اما شلوغ‌ترین شهرهای دنیا را می‌شناسید؟ آیا تا کنون به آن‌ها سفر کردید و امکانات آن‌ها را دیده‌اید؟ بیایید نگاهی به پرجمعیت‌ترین شهرهای دنیا بیاندازیم.

 

 

۱- ژاپن، توکیو

 

 

توکیو

 

 

روند شهرسازی و زندگی در این ابر شهر به گونه‌ای در حال پیش‌روی است که انتظار می‌رود از جمعیتش کاسته شود اما طبق برآوردها تا سال ۲۰۳۰ همچنان پرجمعیت‌ترین شهر دنیا خواهد بود. توکیو شهری مدرن، شیک و بسیار فرهنگی‌ست که برای زندگی بسیار وسوسه‌انگیز است اما کم‌تر پیش می‌آید کسی به عنوان مهاجر بتواند برای زندگی به آن وارد شود. در این شهر حدود ۳۸٫۱۴۰٫۰۰۰ نفر زندگی می‌کنند و شاید بد نباشد بدانید که برای رسیدن به مقصدتان در چنین جمعیتی با کمی سختی مواجه خواهید بود.

 

 

۲- هند، دهلی

 

 

هند، دهلی

 

 

با توجه به این که تور هند سفر به یکی از کشورهای پرجمعیت دنیا است اصلا جای تعجب ندارد که یکی از شهرهای صدر جدولی شلوغ دنیا را به خود اختصاص داده باشد. با این که تمامی افرادی که امروزه در این شهر زندگی می‌کنند حدود ۲۶٫۴۵۴٫۰۰۰ نفر هستند اما طبق انتظارات این رقم تا سال ۲۰۳۰ به حدود ۳۶ میلیون نفر خواهد رسید. آنطور که پیش‌بینی شده در آینده‌ای نزدیک دهلی شلوغ‌تر و پر همهمه‌تر از آن چه که امروزه شاهدش هستیم خواهد شد.

 

 

کارهای جذابی که فقط در دهلی می‌شود تجربه کرد

 

 

۳- چین، شانگهای

 

 

shanghai

 

 

شانگهای را به عنوان شلوغ‌ترین شهر در تور چین می‌شناسند. البته نگران نباشید زیرا با وجود جمعیت بالای شهر خدمات و امکانات رفاهی همچون سرویس حمل و نقل عمومی گسترده وجود دارد و می‌توانید بدون نگرانی در شهر به گردش بپردازید. این شهر در حال حاضر با جمعیتی حدود ۲۴٫۴۸۴٫۰۰۰ نفر نه تنها به یکی از قطب‌های مالی تبدیل شده بلکه شلوغ‌ترین بندر دنیا نیز هست.

 

 

۹ جاذبه‌ی دیدنی شانگهای که باید آنها را تماشا کنید

 

 

۴- هند، بمبئی

 

 

هند، بمبئی

 

 

یکی دیگر از شهرهای بسیار پرجمعیت و البته گردشی در تور هند، بمبئی است. در حال حاضر این شهر میزبان جمعیتی حدود ۲۱٫۳۵۷٫۰۰۰ بوده و طبق برآوردها این جمعیت در سال‌های آینده افزایش نیز می‌یابد. اما نکته‌ای که اهمیت دارد اینست که بمبئی حدود ۲۸۰ میلیارد دلار ثروت در خود دارد که موقعیت‌های بسیار مناسبی را پدید می‌آورد. بنابراین نمی‌توان گفت با شهری شلوغ و فقیر روبرو هستید.

 

 

۵- برزیل، سائو پائولو

 

 

sao-paulo-brazil

 

 

سائو پائولو یکی از شهرهای برزیل است که زیر خط استوا قرار گرفته است. این شهر با جمعیت تقریبی ۲۱٫۲۹۷٫۰۰۰ یکی از مجموعه‌های بزرگ فرهنگی و موسسات مالی را در خود جمع‌آوری کرده است. این شهر با وجود جمعیت زیادش محلی عالی برای گردش و بازدید از نقاط تاریخی دوره استعماری است.

 

 

۶- چین، پکن

 

 

چین، پکن

 

 

در حالی که بیش از ۱٫۳ میلیارد نفر در مرزهای چین زندگی می‌کنند، اصلا هیچ جای تعجب ندارد که شهرهای بزرگ و سرمایه‌داری دنیا را که از قضا پرجمعیت‌ترین شهرها تشکیل می‌دهند، در خود میزبانی کند. با وجود جمعیت حدودی ۲۱٫۲۴۰٫۰۰۰ نفری که در این شهر زندگی می‌کنند شما در این شهر اصلا با کمبود هیجان و تجربه روبرو نخواهید بود.

 

 

۷- مکزیک، مکزیکو سیتی

 

 

مکزیک، مکزیکو سیتی

 

 

مکزیکو سیتی یکی از مهم‌ترین مراکز مالی آمریکای جنوبی است که از هر دو فرهنگ قدیمی و مدرن در کنار یکدیگر میزبانی می‌کند. زبان رسمی مکزیک اسپانیایی بوده و مکزیکو با داشتن جمعیت حدود ۲۱٫۱۵۷٫۰۰۰ نفر پرجمعیت‌ترین شهر اسپانیایی زبان در نیم‌کره غربی شناخته می‌شود. نکته جالبی که شاید بد نباشد بدانید این که مکزیکو سیتی یک نهاد فدرال در مکزیک است که جزو هیچ‌کدام از ایالت‌های ۳۱گانه این کشور محسوب نمی‌شود.

 

 

۸- ژاپن، اوساکا

 

 

ژاپن، اوساکا

 

 

اوساکا با داشتن مغازه‌ها و فروشگاه‌های جذاب و رنگی، و همچنین مکان‌های تفریحی و سرگرمی یکی از گردشی‌‌ترین نقاط ژاپن شناخته می‌شود که مردم آسیای شرقی و اروپا و به خصوص آمریکا بیشترین بازدید را از آن انجام می دهند. تقابل فرهنگ‌های گوناگون و نقاط دیدنی جذاب باعث شده تا این شهر میزبان جمعیتی حدود ۲۰٫۳۳۷٫۰۰۰ نفر در خود باشد. با این همه رشد نرخ جمعیت در سال‌های اخیر کاهش یافته و انتظار می‌رود در آینده رشد جمعیت در این شهر کنترل شود.

 

 

۹- مصر، قاهره

 

 

 مصر، قاهره

 

 

در بیشتر فیلم‌ها و کتاب‌های روانشناسی از قاهره به عنوان یکی از بهترین نقاط گردش و تفریح یاد می‌شود اما شاید به عنوان بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر عربی واقع در خاورمیانه انتخاب بی‌نظیری برای فراریان از شلوغی و جمعیت نباشد. به طور کلی حدود ۱۹٫۱۲۸٫۰۰۰ نفر در این شهر زندگی می‌کنند که درصد زیادی از آن‌ها وابسته به دانشگاه‌های برتر و مراکز پزشکی و علوم تحقیقات کشور هستند. بنابراین قاهره به دلیل اهمین بالای علمی و فرهنگی مانند آهن‌ربای جمعیت عمل می‌کند.

 

 

۱۰- آمریکا، نیویورک

 

 

نیویورک

 

 

این شهر یکی از بزرگ‌ترین و پربازدیدترین نقاط آمریکا بوده که میزبان موسسات برجسته و بزرگ‌تریو معتبرترین شرکت‌های دنیا است و به دلیل جو منحصر به فرد و رشد همه جانبه آن، به القابی همچون "شهری که هرگز نمی‌خوابد" و "سیب بزرگ" هم خوانده می‌شود. این شهر در حال حاضر حدود ۱۸٫۶۰۴٫۰۰۰ نفر را در خود جای داده است.

مطالب مرتبط