معرفی زیباترین خلیج‌های جهان بر اساس نظر سنجی در سال ۲۰۱۷

خلیج به بخشی از دریا گفته می‌شود که در خشکی محاصره شده است. خلیج‌ها معمولا نسبت به دریا آب‌های آرام‌تری دارند و مکان بسیار خوبی برای پهلو گرفتن کشتی‌ها هستند. خلیج‌هایی که به قدر کافی عمیق و بزرگ باشند حتی از نظر استراتژیکی نیز اهمیت بالایی پیدا می‌کنند. معمولا مهم‌ترین و بزرگ‌ترین شهرهای دنیا در بندرگاه‌ها ساخته می‌شوند. ما در این مطلب زیباترین خلیج‌های دنیا را بررسی خواهیم کرد.

 

 

کانادا، خلیج فاندی

 

 

کانادا، خلیج فاندی

 

 

خلیج فاندی در کانادا واقع شده و به خاطر اختلاف زیاد جزر و مدش شهرت زیادی دارد. این خلیج زیبا که یکی از بهترین نقاط تماشای جزر و مد شناخته می‌شود، در حالت جزر ۱۶ متر بر ساحلش افزوده می‌شود.  شما در این خلیج می‌توانید صخره‌های بی شکل و سنگی که با درختان سردسیری پوشیده شده‌اند را تماشا کنید و از غروب زیبای آفتاب لذت ببرید. از بهترین صخره‌های سرسبز آن‌هایی هستند که هنگام جزر دریا از آب بیرون می‌آیند و در حالت مد زیر آب فرو می‌روند. از این صخره‌ها دیدن کنید و عکس‌های زیبایی بیاندازید.

 

 

نیوزلند، خلیج جزایر

 

 

نیوزلند، خلیج جزایر

 

 

خلیج جزایر یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های توریستی در تور بالی است که شامل ۱۴۴ جزیره زیبا و خلیج‌های ماسه‌ای دیدنی می‌شود. این خلیج بسیار زیبا و گردشی دارای فراوانی زندگی دریایی بوده و موجودات آبزی همچون نهنگ‌ها، پنگوئن‌ها، دلفین‌ها و نیزه ماهی‌های بزرگ در آن زندگی می‌کنند. بی دلیل نیست که خلیج جزایر یکی از بهترین مکان‌ها برای قایق‌رانی، کروزهای گردشی، ماهیگیری و مسابقات ورزشی بین‌المللی است. این خلیج حتی دارای پیشینه تاریخی نیز هست.

 

 

 

ایتالیا، خلیج کوتور

 

 

ایتالیا، خلیج کوتور

 

 

خلیج کوتور در جنوب غربی مونته نگرو در دریای آدریاتیک واقع شده است. کوتور یکی از زیباترین و گردشی‌ترین نقاط اروپاست که سالانه گردشگران زیادی از سراسر دنیا برای دیدن آن به این منطقه سفر می‌کنند. بعضی‌ها این خلیج را با فلات اشتباه می‌گیرند در حالی که کوتور یک دره فرو رفته در آب است که سواحل متعددی ارائه می‌دهد. به خاطر همین شرایط جغرافیایی و سواحل شگفت‌انگیزش استراحتگاه‌های توریستی و شهرهای زیبا در اطراف آن به وجود آمده است.

 

 

تایلند، خلیج فانگ نگا

 

 

تایلند، خلیج فانگ نگا

 

 

خلیج فانگ نگا یکی از زیباترین نقاط در تور تایلند است که در بیش از ۹۵ کیلومتری جزیره پوکت واقع شده است. این خلیج شامل غارهای زیبا و موجودات آبزی آن‌ها، و همچنین جزایر سنگ آهکی که ارتفاع بعضی از آن‌ها حتی تا ۳۰۰ متر هم می‌رسد، می‌شود. معروف‌ترین جزیره این خلیج که با صخره‌های سنگ آهگی محاصره شده، کو پینگ کان است که بیشتر به جزیره جیمز باند شهرت دارد. بهترین راه برای بازدید از خلیج فانگ نگا استفاده از قایق‌های پارویی سنتی است. زیرا فقط آن‌ها می‌توانند وارد غارها و راه‌های باریک بین صخره‌ها شوند.

 

جاذبه‌های گردشگری تایلند؛ معبد وات سامفران را ببینید

 

چین، بندر ویکتوریا

 

 

چین، بندر ویکتوریا

 

 

بندر ویکتوریا یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری در هنگ کنگ و یکی از عمیق‌ترین بنادر کانتینری در جهان است. این خلیج نمای زیبایی از آسمان‌خراش‌های جزیره هنگ کنگ و خط ساحلی Tsim Sha Tsui را ارائه می‌دهد. ویکتوریا یکی از شلوغ‌ترین بنادر دنیا است که صدها کشتی، یدک‌کش، و قایق‌های سریع از بالا تا پایین خط ساحلی آن را اشغال می‌کنند. یکی از بهترین راه های دیدن بندر، سفر با قایق گردشگری است.

 

 

۶ تم‌پارک عجیب در چین که گردشگران عاشق آنها هستند

 

استرالیا، بندر جکسون

 

 

چین، بندر ویکتوریا

 

 

جکسون یکی از بنادر طبیعی سیدنی است که یکی از زیباترین بنادر قابل زندگی دنیا محسوب می‌شود. این بندر با صدها خلیج، غارها، سواحل و آب‌راهه‌ها به زیبایی‌های دیدنی و مناظر چشم‌گیر سیدنی کمک شایانی می‌کند. همچنین این بندر میزبان دو نماد معروف و دیدنی سیدنی یعنی اپرای سیدنی و پل بندر سیدنی نیز هست. شما می‌توانید برای بازدید از دیدنی‌های این خلیج بروید و از جای جای آن دیدن کنید و عکس‌های ماندگاری بیاندازید.

 

 

برزیل، خلیج گوانابارا

 

 

guanabara

 

 

گوانابارا، خلیجی زیبا واقع در جنوب شرقی برزیل است که با جنگل‌های گرمسیری، سواحل، سنگ‌های عجیب و غریب، کوه‌های مرتفع Serra do Marl و محله‌های ریو دو ژانیرو احاطه شده است. این خلیج توسط یک کشتی پرتغالی در ۱ ژانویه ۱۵۰۲ و کاشفی به نام Gaspar de Lemos کشف شد. او اسم این منطقه را با تصور این که رودخانه‌ای را کشف کرده ریو دو ژانیرو یعنی رودخانه ماه ژانویه نامید.

 

 

ویتنام، خلیج ها لنگ بای

 

 

halong-bay-vietnam

 

 

خلیج لا لنگ در شمال ویتنام و در ۱۲۰ کیلومتر خط ساحلی واقع گردیده است. این منطقه دارای هزاران جزیره پوشیده از جنگل‌های گرمسیری و ستون‌های آهکی دیدنی است که زیبایی‌های فراوانی را  به وجود آورده است. شما با رفتن به این خلیج هرگز از گشت و گذار در بین سواحل و جزایر آن خسته نخواهید و آرزو خواهید کرد زمان متوقف شود و برای همیشه در آن بمانید. لا لنگ چندین جزیره خالی از سکنه، غارهای عظیم، و جزایری با دریاچه‌ها و روستاهای شناور را میزبانی می‌کند که دیدنی‌های نامتناهی در اختیارتان قرار می‌دهد.

 

 

آمریکا، خلیج سانفرانسیسکو

 

 

آمریکا، خلیج سانفرانسیسکو

 

 

خلیج سانفرانسیسکو در ساحل کالیفرنیا واقع شده است. همچنین منطقه اطراف خلیج، که معمولا به عنوان منطقه خلیج شناخته می‌شود، دومین شهر بزرگ غرب آمریکا با حدود ۸ میلیون نفر است. با این که سان خوزه پر جمعیت‌ترین شهر این منطقه است اما سانفرانسیکو قطب اصلی اقتصاد خلیج محسوب می‌شود. این خلیج شامل جزایر کوچکی دیگر هم می‌شود. از جزیره کوچک آلکاتراز زمانی به عنوان زندان استفاده می‌شد.

مطالب مرتبط