بهترین نقاط آسیا برای تماشای گل‌ها و عکاسی از شکوفه‌های رنگی

آسیا قاره‌ای بزرگ با چشم‌اندازهای گوناگون است که به دلیل شرایط آب و هوایی آن بعضی از نقاط تمام ۴ فصل سال را به خود می‌بینند، این در حالی است که برخی نقاط دیگر، همیشه آب و هوای گرمسیری داشته و تغییرات زیادی را حس نمی‌کنند. در چنین آب و هوای متنوعی طبیعت نقش مهمی در جاذبه‌های گردشی و دیدنی آن ایفا می‌کند. چه در پاییز و زمستان باشد چه در بهار و تابستان که فصل رویش و سرسبزی طبیعتی است. ما در این مقاله بهترین نقاط آسیا برای تماشای طبیعت رنگارنگ و شگوفه‌های درختان را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

 

کره جنوبی، پارک ملی سانچئونمان

 

 

کره جنوبی، پارک ملی سانچئونمان

 

 

پارک ملی سانچئونمان در کره جنوبی واقع شده و در حقیقت پارک حفاظت شده‌ایست که در آن ۵۰۵ اصل درخت و حدود ۱۱۳ گونه گل به کار رفته و زیست‌گاهی طبیعی ایجاد شده است. برای نمونه لاله‌های هلندی یکی از قسمت‌های بسیار زیبا و پرطرفدار این پارک هستند. آن‌ها نه تنها وجه‌ای رسمی دارند بلکه در بهار با گل‌های رنگی فراوان به زیبایی مضاعف باغ کمک می‌کنند. به همین دلیل افراد از تمام سنین برای قدم زدن در بیان آن‌ها و انداختن عکس‌های زیبای یادگاری به سمت آن روانه می‌شوند. همچنین این پارک یکی از بهترین نقاط برای گردش‌های خانوادگی و عاشقانه نیز شناخته می‌شود.

 

 

هند، دهلی

 

 

هند، دهلی

 

 

اگر از عاشقان گل لاله هلندی هستید، شاید بد نباشد بدانید که بهترین نقطه آسیا در تور هند برای رویش این گل‌های زینتی هندوستان و به خصوص پایتخت آن دهلی است. هندوستان آب و هوایی گرم و مرطوب داشته و برای رویش این نوع گل مخصوصا در تابستان بسیار مناسب است. در این میان باغ گل لاله گاندی جاییست که گل‌های لاله به صورت ردیفی و در رنگ‌های مختلف کاشته شده‌اند. در واقع Indira Gandhi Memorial Tulip Garden بزرگ‌ترین باغ گل لاله در کل آسیا بوده و میزبان جشنواره گل لاله نیز هست.

 

 

۷ جاذبه‌‌ی گردشگری هند که دنیای شما را تغییر می‌دهد

 

سنگاپور

 

 

سنگاپور

 

 

در کمال تعجب شاید زیاد اسمی از سنگاپور به عنوان کشوری غنی از گل یاد نشود اما این منطقه میزبان گل‌های فراوان و همچنین گل‌های لاله رنگی است. البته این گل‌ها به طور طبیعی در سنگاپور نمی‌رویند اما نمونه‌های زیادی از آن‌ها به باغ گل‌ها منتقل شده و به خوبی مورد نگه‌داری و حفاظت قرار می‌گیرند. بنابراین تمام اوقات‌تان را تنها در شهر و رفتن به مراکز تفریحی نکنید. به پارک‌ها و باغ‌های محافظت شده بروید و از زیبایی‌های طبیعی هم دیدن کنید. با تور‌ مالزی چند شبی را در سنگاپور اقامت کنید و به بازدید از این پارک زیبا بروید. 

 

 

بهترین استخرهای بی‌نهایت برای شنا در سنگاپور

 

 

ژاپن، هوکایدو

 

 

هوکایدو

 

 

هوکایدو در واقع دومین جزیره بزرگ ژاپن و سردترین منطقه آن‌ست. این جزیره بیشتر به خاطر فرصت‌های اسکی و آب گرم آن بین گردشگران محبوب و شناخته شده است. اما بعضی از زمین‌های این جزیره پر از گل‌های رنگی وحشی و خودرو و غالبا بنفش است که در حاشیه دریا مسیرهای قدم‌زنی بسیار جذاب و دل‌انگیزی را پدید آورده‌اند. بی‌شک تماشای این مناظر چشمان هر بیننده‌ای را محسور خود می‌کند. جدا از شکوفه‌های گیلاس و گل‌های وحشی، ژاپن به دشت‌های گل‌های رنگارنگ نیز معروف است.

 

 

چین، لوپینگ

 

 

لوپینگ

 

 

کانولا گلی ریز و زرد رنگ است که از آن برای تهیه روغن آشپزی استفاده می‌شود. اما جدا از مصرف تجاری، این گل یکی از گیاهان خودرو وحشی است که در منطقه لوپینگ چین به وفور یافت شده و منظره بسیار جذابی را ایجاد می‌کنند که با تور چین از آن بازدید می کنید. البته دشت این گل همیشه با زنبورهای عسل فراوان است که موقعیت بسیار خوبی برای پرورش و کشت عسل طبیعی باکیفیت فراهم می‌آورد. از بهترین زمان‌های تماشای این گل‌ها اسفند و فروردین است. دسته زیادی از عکاسان طبیعت دوست سالانه به این منطقه سفر می‌کنند تا زیباترین عکس‌های ممکن را در دشت‌های طلایی و درخشان آن بیندازند.

 

 

۶ تم‌پارک عجیب در چین که گردشگران عاشق آنها هستند

 

 

فلیپین

 

 

فلیپین

 

 

فیلیپین کشوری گرمسیری است که هر دو هوای خشک و مرطوب را در خود جای داده است. به همین دلیل مزرعه بزرگی از گل‌های آفتاب‌گردان در آلبای وجود دارد که بسیار محبوب و پرطرفدار بوده و منظره دل‌انگیزی دارد. این مزرعه زمان گل‌دهی و چرخ به سمت خورشید بسیار دیدنی و باشکوه بوده و مردم زیادی را برای بازدید به سمت خود می‌کشاند. البته کل مزرعه در اختیار گل‌های آفتاب‌گردان نبوده و با بسیاری از گل‌های ریز باغچه‌ای تزئین شده است. گردشگران در میان این گل‌ها قدم‌زده و از تلفیق تصویر زمینه کوه آتشفشانی و باغ، نهایت لذت را می‌برند.

 

 

کامبوج، سیم ریپ

 

 

کامبوج، سیم ریپ

 

 

بیشتر گردشگرانی که از سیم ریپ دیدن می‌کنند مشغول گشت و گذار در بین مکان‌های تاریخی و باستانی آن می‌شوند و از دیدن اطراف غافل می‌مانند. این شهر در بیشتر مواقع سال به خود گردشگر می‌بیند، به همین دلیل معمولا در تعطیلات، شلوغی مضاعفی را متحمل می‌شود. اگر در نظر دارید سفر تابستانی خودتان را در کامبوج سپری کنید حتما در اطراف سیم ریپ و جاده‌های کمتر عبور شده پرسه‌زنی کرده و از گل‌های نیلوفر زیبا و صورتی دیدن کنید. برای دیدن این گل‌های تماشایی باید حدود ۳۰ تا ۴۰ دقیقه قایق‌سواری کنید تا به تونل سپ برسید. شما در این منطقه می‌توانید گل‌های نیلوفر زیادی را تماشا کرده و در جاده‌های اطراف منطقه گردش کنید.

مطالب مرتبط