بهترین شهر‌های ساحلی دنیا برای سفر‌

یکی از بهترین قسمت‌های تابستان و یا نقاط گرمسیری دنیا، سواحل نیلگون و فرصت‌های متعدد تفریح و شنا است. حتی بسیاری از مردم دنیا آرزوی سفر به بهترین شهرهای ساحلی دنیا را دارند، اما برای سفر به نقاط ساحلی تنها سواحل بر کیفیت آن تاثیر نخواهند داشت. بلکه شهرها و امکاناتی که ارائه می‌دهند نیز حائز اهمیت است. اگر این تابستان قصد سفر به یکی از شهرهای ساحلی را دارید این مطالب را پیگیری کنید. ما در این پست بهترین شهرهای ساحلی دنیا با امکانات برجسته را معرفی خواهیم کرد.

 

 

دبی، ساحل جمیرا

 

 

 dubai

 

 

تقریبا ساحل جمیرا محبوب‌ترین ساحل تور دبی بوده که امکانات متعددی در آن ارائه می‌شود. همچنین هتل ۵ ستاره برج العرب و هتل جمیرا نیز در این ساحل واقع شده است. شما می‌توانید در آب‌های نیلگون خلیج فارس شنا کرده و در سواحل ماسه سفید آن به استراحت بپردازید. البته به دلیل توصیه شهری بی‌رویه بخش‌هایی از این آب‌ها در حال آلودگی روزافزون هستند. اما دبی با پیش گرفتن استفاده از سیستم بین‌المللی پرچم آبی، مناطق مناسب شنا را مشخص خواهد کرد.

 

 

ببینید : آوای آب و موسیقی در فواره‌های دبی مال

 

 

اسپانیا، بارسلونا، ساحل بارسلونتا

 

 

بارسلون 

 

 

بارسلونتا بهترین ساحل شهر بارسلونا بوده و به مراکز خرید نیز نزدیک است. شما به راحتی و با وسایل نقلیه می‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید. همچنین بهترین رستوران‌های غذا دریایی شهر را نیز در این ساحل می‌توانید پیدا کنید. این ساحل بیش از یک کیلومتر طول داشته و یکی از بهترین مکان‌ها برای پیاده‌روی عاشقانه و یا دوچرخه سواری خانوادگی است. به خاطر همین ویژگی‌ها، معمولا جمعیت زیادی مخصوصا در تابستان‌ها، وقت خودشان را در این ساحل سپری می‌کنند.

 

 

آفریقای جنوبی، کیپ تاون، ساحل کلیفتون

 

 

کپتوان

 

 

کیپ تاون برخی از بهترین سواحل دنیا را میزبانی می‌کند که بی‌شک یکی از بهترین آن‌ها کلیفتون است. اگر تنها ده دقیقه از شهر خارج شوید به این ساحل دل‌انگیز و زیبا که در غرب اقیانوس اطلس واقع شده، خواهید رسید. با این که کلیفتون را صخره‌های گرانیتی به ۴ قسمت تقسیم کرده‌اند اما این موضوع از کیفیت بخش‌های آن نکاسته است. در تمام طول این ساحل ماسه‌های سفید و درخشان گسترده شده است. شما می‌توانید زیباترین غروب‌های خورشید را در این ساحل تماشا کنید. اما در بیشتر مواقع دمای آب‌های نیلگون آن بین ۱۲ تا ۱۶ درجه بوده که برای شنا سرد خواهد بود. اما در روزهای تابستانی و گرم فرصت‌های بی‌نظیری برای شنا و قایق‌سواری و دیگر تفریحات خواهید داشت.

 

 

استرالیا، ساحل بوندی

 

 

استرالیا 

 

بوندی نزدیک‌ترین ساحل اقیانوسی به سیندنی است که کاملا شیوه زندگی سیندنی را به خود گرفته و شاید به همین دلیل یکی از محبوب‌ترین سواحل برای گردش شناخته می‌شود. این ساحل تقریبا ۱ کیلومتر طول داشته و پر از مغازه‌ها، فروشگاه‌ها، کافه‌ها و رستوران‌های جذاب است. شما می‌توانید در امتداد این ساحل گشت و گذار کنید و از فروشگاه‌ها و غذاخوری‌های آن خرید کنید. همچنین غروب زیبای آن نیز بسیار دل‌انگیز و تماشایی بوده و برای علاقه‌مندان به عکاسی موقعیت‌های خوبی فراهم می‌آورد.

 

 

تایلند، کرابی، فرانانگ

 

 

فرانانگ

 

 

در تور تایلند به کرابی سفر کنید. ساحل فرانانگ در قسمت جنوبی خط ساحلی رایلی واقع شده و تنها حدود ۵۰۰ متر طول دارد. ماسه‌های سفید و پودری، آب‌های نیلگون و صخره‌های سرسبز و چشمگیر در کنار همدیگر باعث می‌شوند تا گردشگران به این ساحل کوچک سرازیر شوند و منطقه‌ای شلوغ و پرهیاهو را ایجاد کنند. شما می‌توانید در این ساحل شگفت‌انگیز شنا کرده و از غرفه‌های غذا، خوراکی‌های متنوع خریداری کنید. همچنین فعالیت‌هایی نظیر پرش از صخره، غواصی و قایق سواری در تمام ایام سال برقرار است. جدا از ساحل دوست داشتنی، غارهای آبی شگفت‌انگیزی نیز در محدوده ساحل وجود دارد که با قایق سواری کوتاهی به آن‌ها خواهید رسید. به طور کلی فرانانگ یکی از بهترین و جذاب‌ترین سواحل کل تایلند شناخته می‌شود.

 

 

 

ببینید: کرابی؛ تکه ای از بهشت بر روی زمین

 

 

هنگ کنگ، ساحل ریپالس

 

 

 هنگ کنگ

 

 

محبوب‌ترین ساحل شهری هنگ کنگ واقع در جنوب این شهر، ریپالس نامیده می‌شود. این منطقه ساحلی عریض و جریانات آبی آرام و موج‌های ملایمی را ارائه می‌دهد. برخلاف مرکز شهر که همیشه میزبان شلوغی و هرج و مرج زندگی ماشینی‌ست، این ساحل محیط به شدت آرامی را پیشکش می‌کند. یک پارک سنتی چینی نیز در نزدیکی ساحل واقع شده که در آن مجسمه‌های عظیم ده متری از الهه‌های Kwun Yum و Tin Hau در آن واقع شده است. همچنین ساحل ریپالس یکی از گران‌ترین مناطق مسکونی هنگ کنگ با مناظر نفسگیر و چشم‌نواز است.

 

 

 

آمریکا، لس‌آنجلس، ساحل ونیز

 

 

ونیز لس انجلس

 

ونیز یکی از بهترین سواحل لس‌آنجلس است که در صورت سفر به این شهر حتما باید از آن بازدید کنید. ساحل ماسه‌ای طولانی آن یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر محسوب شده و گردشگران زیادی برای پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و ورزش‌هایی همچون والیبال ساحلی به آن می‌روند. مخصوصا در تابستان‌ها و آخر هفته‌ها ساحل پر از افرادی می‌شود که برای فعالیت‌های همچون شنا و حمام آفتاب، در آن وقت‌گذرانی می‌کنند. همچنین اگر از عاشقان غواصی و شنا در اعماق دریا هستید می‌توانید با رفتن به ساحل ونیز، ورزش مورد علاقه‌تان را انجام دهید و به عنوان خاطره‌ای فراموش نشدنی به ذهن‌تان بسپارید. با غروب آفتاب جنبوب و جوش در این ساحل بیشتر شده و در کلاب‌ها پایکوبی آغاز می‌شود. ونیز یکی از محبوب‌ترین سواحل کل لس‌آنجلس بین مردم بومی و گردشگران است.

مطالب مرتبط