معروف‌ترین شهرهای دنیا برای دوچرخه‌سواری‌ در خیابان

با صنعتی شدن روزافزون کشورها استفاده از کالسکه‌ها، اسب‌ها و همچنین دوچرخه‌ها کم و کمتر شد. با گسترش زندگی شهرنشینی و مقررات راهنمایی و رانندگی که خیلی هم برای لوازمی چون دوچرخه سازگار نبودند، دوچرخه‌ها محدود به گردش‌های اطراف منزل و پارک‌ها شدند. اما با پیدایش عوارض استفاده افراطی از ماشین‌ها، سوخت‌های فسیلی و تاثیرات منفی زیست محیطی، دولت‌ها با به کارگیری سیاست‌های تشویقی و احداث مسیرهای مخصوص دوچرخه مردم را به استفاده از این وسیله سوق دادند. این روند هنوز ادامه دارد و به نظر می‌رسد تا نقطه کمال راه زیادی در پیش باشد. ما به معرفی پر دوچرخه‌ سوارترین شهرهای دنیا که می توانید تجربه گشت و گذار شهری با دوچرخه را داشته باشید به شما معرفی می کنیم. 

 

 

دانمارک، کوپنهاگ

 

 

کوپنهاگ

 

 

کوپنهاگ دوچرخه دوست‌ترین شهر دنیا بر اساس آمارها بوده به طوری که حتی یکی از فعالیت‌های برجسته گردشی در این شهر دوچرخه سواری است. بچه‌ها در این شهر تا قبل از سن مدرسه دوچرخه سواری را می‌آموزند و دانش آموزان نیز مسیر مدرسه را با دوچرخه طی می‌کنند. تقریبا نیمی از مردم این شهر با دوچرخه سر کار می‌روند و حدود ۳۵ درصد این افراد از حومه تا محل کارشان را با دوچرخه می‌پیمایند. دوچرخه سواران از ۳۹۰ کیلومتر مسیر دوچرخه سواری بهره‌مندند که این بزرگترین آزادراه دوچرخه در تمام دنیا با امکاناتی نظیر ایستگاه‌های پمپ هوا، تقاطعات ایمن و چراغ های ترافیکی مخصوص دوچرخه‌های سرعت بالا برای توقف است.

 

 

چین، شانگهای و پکن

 

 

چین، شانگهای و پکن

 

 

احتمالا چین کشوری نام آشنا در فهرست مناطق پر دوچرخه دنیا باشد. در این کشور ۴۳۰ مالکیت دوچرخه ثبت شده و این وسیله یکی از ابزارهای حمل و نقل اصلی مردم محسوب می‌شود. شانگهای و پکن با داشتن جمعیت زیاد شهری که نیمی از مردم آن دوچرخه سوارند پرجمعیت‌ترین شهر دوچرخه‌سوار دنیا شناخته می‌شوند با تور چین حتما از پکن وشانگهای دیدن کنید. مردمان این شهرهای پرجمعیت دوچرخه را وسیله اصلی حمل و نقل خود انتخاب می‌کنند. همچنین شانگهای دارای بیشترین تعداد سفرهای دوچرخه‌ای در جهان است. و از این دیدنی‌های خاص شانگهای که فقط محلی‌ها آنها را می‌شناسند هم دیدن کنید.

 

 

هلند، آمستردام

 

 

هلند، آمستردام

 

 

شما نمی‌توانید به آمستردام سفر کنید و دوچرخه سواری در این شهر را تجربه نکنید. در آمستردام ۸۰۰ هزار دوچرخه وجود دارد که بدین معناست جمعیت دوچرخه‌ها از شهروندان این شهر بیشتر است. در آغاز روز خیابان‌های وسیع این شهر از مردمی پر می‌شود که به سر کار می‌روند، فرزندشان را تا مدرسه می‌رسانند و یا با سبد به خرید می‌روند. اگر قصد بازدید از جایی را دارید می‌توانید از دوچرخه‌های کرایه‌ای سطح شهر و نقشه راهنما استفاده کنید.

 

 

کانادا، مونترال

 

 

مونترال

 

 

مونترال کانادا یکی دیگر از شهرهای پر دوچرخه سوار دنیا است که مردم زیادی در آن دوچرخه سواری را به عنوان یک فعالیت روزانه انجام می‌دهند. همچنین شهر دارای یک مسیر ۶۰۰ کیلومتری دوچرخه سواری دوبرابر آزادراه کوپنهاگن است که در آن ایستگاه‌های غذا و نوشیدنی عرضه می‌شود.

 

 

ژاپن، توکیو

 

 

ژاپن، توکیو

 

 

حدود ۱۴ درصد افراد در توکیو دوچرخه سوار می‌شوند که این رقم ممکن است در مقایسه با کوپنهاگ با ۵۰ درصد خیلی به چشم نیاید اما توکیو شهر شلوغ و پر جمعیتی است که ۱۴ درصد آن می‌تواند رقم قابل ملاحظه‌ای باشد. دوچرخه‌سواران می‌توانند از پارکینگ‌های متعدد، مسیرهای گوناگون و تورهای دوچرخه سواری لذت ببرند.

 

 

برزیل، ریو دوژانیرو

 

 

برزیل، ریو دوژانیرو

 

 

اولین مسیر دوچرخه سواری در ریو در سال ۱۹۹۲ساخته و حالا از آن زمان روزهای زیادی گذشته و شهرداری همچنان به طرح‌های توسعه دوچرخه سواری ادامه داده است. ریو امروزه دوچرخه سواران زیادی دارد که نیازمند به برنامه‌های جدیدتری هستند، از همین رو طرح توسعه آن‌ها احداث ۶۰ ایستگاه دوچرخه سواری و ۶۰۰ دوچرخه در سراسر شهر را در بر می‌گیرد. شما هم می‌توانید همانند دیگر شهروندان با شارژ ماهانه کمتر از سه دلار به صورت نامحدود از دوچرخه‌ها استفاده کنید. همین طرح، برای مردم بومی با هر بودجه‌ای امکان تفریح و گذراندن تعطیلات آخر هفته دوستانه و یا خانوادگی را فراهم آورده، زیرا مردم زیادی در روزهای آخر هفته با دوچرخه مسیرهای ساحلی را پیش گرفته و از اوقات فراغت خود لذت می‌برند.

 

 

سنگاپور

 

 

سنگاپور

 

 

 سنگاپور با اینکه این کشور میزبان اصلی مسابقات افسانه‌ای فرمول یک است و شاید حتی اتومبیل انتخاب اول آن‌ها برای حمل و نقل باشد. اما نمی‌توان انکار کرد که در سال‌های اخیر فرهنگ استفاده از دوچرخه بین آن‌ها رواج گرفته و دولت هم با پیش گرفتن طرح‌های توسعه اقدام به احداث چند مسیر دوچرخه سواری و ایستگاه دوچرخه در سطح شهر کرده تا مردم نه برای اوقات فراغت بلکه به عنوان یک فعالیت روزانه از آن استفاده کنند. در حال حاضر مسیرهای دوچرخه‌ سواری در حال احداثی در کنار خیابان‌های اصلی در دست کار است. به همراه تور مالزی می توانید چند روز در سنگاپور اقامت کنید و گشت و گذاری با دوچرخه را در این شهر تجربه کنید. 

 

 

راهنمای سفر ارزان به سنگاپور ؛ کشوری آرام و دیدنی

 

 

فرانسه، پاریس

 

 

فرانسه، پاریس

 

 

با وجود جاده‌های صاف و هموار، ترافیک سبک پاریس و رانندگان بسیار قانونمند، این شهر محلی ایده‌آل برای دوچرخه سواران محسوب می‌شود. اخیرا پاریسی‌ها از دوچرخه سواری استقبال بیشتری می‌کنند که در نتیجه آن ۲۰ هزار دوچرخه در ۱۸۰۰ ایستگاه سراسر شهر مستقر شده‌ و این ارقام در حال رشد و توسعه نیز هست. از اولین باری که برنامه اشتراک دوچرخه در سال ۲۰۰۷ مطرح شد تا به الآن مسیرهای دوچرخه سواری زیادی در سراسر شهر ایجاد شده است. یکی از فعالیت‌های جذابی که شما می‌توانید در این شهر انجام دهید دوچرخه سواری در اطراف برج ایفل است.

مطالب مرتبط