بهترین و مجهز‌ترین باغ وحش‌های دنیا که باید با فرزندتان ببینید

یکی از محبوب‌ترین فعالیت‌هایی که در سفر به مناطق دور و نزدیک می‌توان انجام داد بازدید از مناطق طبیعی و دیدنی آن است. یکی از نقاطی که می‌توانید حیوانات و گونه‌های مختلف زیست‌ بوم را یک جا مشاهده کنید باغ وحش‌ها هستند، معمولا باغ وحش‌ها برای از طرف خانواده‌های دارای فرزند بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرند. بنابراین ما در این مقاله با در نظر گرفتن معیارهای مختلفی همچون وسعت، معماری و تکنولوژی به کار گرفته شده در آن‌ها، به معرفی بهترین باغ وحش‌های دنیا خواهیم پرداخت.

 

آلمان، برلین، Zoological Garden

 

 

آلمان، برلین، Zoological Garden

 

 

این باغ وحش با معیارهای متعددی می‌تواند در لیست ما جای بگیرد. معماری جذابش و میزبانی از ۱۵۰۰ گونه مختلف حیوانی و ۹۵۰۰ حیوان مختلف از آن باغ وحشی مورد توجه ساخته است. این باغ وحش اولین و قدیمی‌ترین باغ وحش آلمان است که در سال ۱۸۴۴ افتتاح شده و حالا بزرگ‌ترین آکواریوم دنیا با ۲۵۰ تانک برای نمایش را در خود جا داده است. با توجه به تمام دلایلی که برشمردیم این باغ وحش پربازدیدترین باغ وحش کل اروپا بوده که با معماری بی‌نظیر و دو مجسمه در قسمت ورودی‌اش توجه همه را به خود جلب کرده است.

 

 

آمریکا، نیویورک، Bronx Zoo

 

 

آمریکا، نیویورک، Bronx Zoo

 

 

باغ وحش برونکس در سال ۱۸۹۹ در آمریکا افتتاح شد و در سال ۱۹۰۳ با اضافه کردن گونه نادر ببرهای سفید به مجموعه‌اش تبدیل به تنها باغ وحش دارای ببرهای سفید در کشورهای غربی شد. در طول یک قرن گذشته این باغ وحش رشد رو به جلویی داشته تا حالا که به پرورش و حفظ گونه‌های حیوانی کمک شایانی می‌کند. نکته حایز اهمیت در این باغ وحش اینست که زمین و عمق خاکی که حیوانات مختلف در آن نگه‌داری می‌شوند بسته به شرایط محیط طبیعی زندگی‌شان متفاوت است.

 

 

انگلیس، لندن، باغ وحش لندن

 

 

انگلیس، لندن، باغ وحش لندن

 

 

باغ وحش لندن که در قسمت شاملی پارک رجنت قرار گرفته از سال ۱۸۲۶ به عنوان یک مرکز علوم تحقیقات فعالیت می‌کرد. اما از سال ۱۸۴۷ درهای خود را برای نمایش عمومی به روی مردم گشود و تا به خانواده‌ها و گسترش اطلاعات کمک کند. این مرکز تحقیقات با نوآوری‌هایی اولین باغ وحش جهان در سال ۱۸۴۹ بود که خانه خزندگان را به مجموعه خود اضافه کرد و حالا شما می‌توانید در بازدید از این باغ وحش انواع خزندگانی که حتی اسمشان را هم نشنیده‌اید تماشا کنید. همچنین آکواریوم عمومی در سال ۱۸۵۳ و بخش بزرگی از حیوانات باغ وحش در سال ۱۹۳۸ به این مجموعه اضافه شدند. با این که از آن زمان تا کنون باغ وحش رشد کرده اما همچنان بخش‌های قدیمی خود را به قوت قبل حفظ کرده است. در این میان موجوداتی مثل اژدهای کومودو، قفس برها، گوریل‌ها و دیگر خزندگان از بیشترین محبوبت برخوردارند. یکی از بخش‌هایی که حتما باید از آن بازدید کنید ساحل پنگوئن‌ها با ۱۲ هزار متر مربع و ۴۵۰ هزار لیتر آب است.

 

 

چین، پکن، باغ وحش پکن

 

 

چین، پکن، باغ وحش پکن

 

 

در تور چین به بازدید از باغ وحش پکن بروید این باغ وحش در سال ۱۹۰۶ در سلسه ژینگ تاسیس شد و کار خود را تنها با ۱۲ میمون، دو طوطی و یک شترمرغ آغار کرد. اما از آن روزها تا کنون این باغ وحش رشد چشمگیری داشته و حالا از بیش از ۹۵۰ گونه مختلف حیوانی در ۲۱۹ هکتار زمین میزبانی می‌کند. این باغ وحش به طور اختصاصی محل نمایش پانداهای محبوب چینی نیز هست. به طور خاص شما در این باغ وحش می‌توانید از ببرهای چینی، تمساح‌های چینی و سمندر چینی بازدید کنید. اگر قصد رفتن به این باغ وحش را دارید، حتما از قسمت باغ و گشت و گذار در بین گل‌های رنگی، رودخانه‌ها و تالاب گل نیلوفر آبی لذت ببرید.

 

 

زیباترین پارک‌های ملی چین که باید ببینید

 

آفریقای جنوبی، پارک ملی حیات وحش آفریقای جنوبی

 

 

آفریقای جنوبی، پارک ملی حیات وحش آفریقای جنوبی

 

 

باغ‌های باغ وحش ملی آفریقای جنوبی، که به عنوان باغ وحش Pretoria شناخته می‌شود، در سال ۱۹۱۶ تأسیس شد و با پیشرفت در طول سال‌ها، اکنون مساحتی حدود ۲۱۶ هکتار را شامل می‌شود. نیمی از این مساحت را زمین‌های مسطح و نیمی دیگر را تپه‌ها تشکیل می‌دهند که ما بین این‌ها، محل قرارگیری رودخانه Apies و پل‌های معلق است. شما می‌توانید در این منطقه از ۶ کیلومتر مسیر پیاده‌روی و زمین‌های گلف لذت برده و به تماشای محیط اطراف بپردازید. در تور گردش باغ وحش شرکت کنید و از شانپانزه‌ها، میمون‌ها، انواع پرندگان آبزی، پستانداران کوچک، میمون‌های marmoset، کانگوروها، شترمرغ‌ها، پاندای قرمز و حیوانات دیگر حیات وحش را از نزدیک ببینید. در این باغ وحش بیش از ۹ هزار حیوان در ۷۰۵ گونه مختلف زندگی می‌کنند.

 

 

آمریکا، سندیاگو، باغ وحش سندیاگو

 

 

آمریکا، سندیاگو، باغ وحش سندیاگو

 

 

باغ وحش سندیاگو یکی از بهترین و جذاب‌ترین مقاصد برای کودکان و بزرگسالان علاقه‌‌مند به حیوانات است. این باغ وحس که مخصوصا در حیات دنیای زیر آب بسیار شهرت دارد یکی از بهترین مکان‌ها برای ملاقات با موجودات عجیب دریایی و بی‌مهرگان است. این باغ وحش با جمع‌آوری ده گونه مختلف زیست محیطی، اکنون خانه موجودات عجیب و غول پیکر مثل پانداهای عظیم، کوآلاها، پلنگ‌ها، فیل‌ها و تمساح چینی و گونه‌های بیشتری است. شما در بازدید از اینباغ وحش می‌توانید در محیط‌های جنگلی به گشت و گذار و کسب اطلاعات بپردازید. این باغ وحش نه تنها برای دوست داران حیوانات بلکه برای عاشقان گل و گیاه و کشاورزی مقصدی رویایی است. شما با بازدید از این باغ وحش می‌توانید به دید ۷۰۰ هزار نوع گل و گیاه مختلف بروید. در نهایت با سافاری هوایی، مناظر دل‌انگیز و باورنکردی از این باغ وحش را به تماشا بنشینید.

 

 

سنگاپور، باغ وحش سنگاپور

 

 

سنگاپور، باغ وحش سنگاپور

 

 

این باغ وحش با ۶۴ هتکتار وسعت و قرارگیری در جنگل‌های بارانی، محل زندگی بیش از ۲۸۰۰ حیوان از ۳۰۰ گونه مختلف است. برخلاف باغ وحش‌های سنتی، در باغ وحش سنگاپور از سیستم محیط آزاد و بدون قفس استفاده می‌شود و برای هر حیوانی شرایط محیطی طبیعی‌اش بازسازی شده است. همچنین برخی از حیوانات خطرناک با جدا شدن در محیط‌های شیشه‌ای قابل تماشا هستند. به گالری دنیای آبی بروید و از در تماشای موجودات متنوع و عجیبش محو شوید. با نبودن قفس‌ها و ایجاد یک محیط تعاملی، شما می‌توانید در تور مالزی چند روزی به سنگاپور و دیدن این باغ وحش بروید ودید بهتری از دنیای وحش داشته باشید و به آن‌ها غذا بدهید.

 

 

راهنمای سفر ارزان به سنگاپور ؛ کشوری آرام و دیدنی

مطالب مرتبط