معرفی مرموزترین مقاصد گردشگری آسیا

آسیا بزرگ‌ترین قاره زمین با تعداد بی‌پایانی از فرهنگ‌ها و آداب و رسوم است. از پارک‌های ملی خیره کننده ، معابد زیبا ، غارهای پنهان و جزایر بهشتی، چیزهای زیادی برای کشف در این قاره وجود دارد.
مسیرهای زیبا و مقاصد جذابی وجود دارد که حتی گردشگران از آن‌ها بی‌خبرند. در کنار زیبایی و فرهنگ عظیم آسیا ، مکان‌های بسیار مرموز و عرفانی وجود دارد که هر بیننده‌ای را منقلب می‌کنند. برخی از این نقاط بر روی نقشه هستند و برخی دیگر نه. مکان‌هایی در این قاره وجود دارد که حتی خیلی از محلی‌ها نیز از آن‌ها بی‌خبرند.

 

فیلیپین، بوهول، تپه‌های شکلاتی – اشک غول

تپه‌های شکلاتی یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های توریستی بوهول هستند. اما موقعیت قرارگیری این تپه‌ها آن‌ها مرموز نکرده بلکه شکل ظاهری منحصر به فردشان که شبیه به جزیره هستند آن‌ها را درخور توجه کرده است.
تنها به دلیل میلیون‌ها سال فرسایش تپه‌ها به این شکل در آمده‌اند با این‌ همه داستان‌های زیادی درباره پیدایش آن‌ها نقل می‌شود. یکی از افسانه‌های محلی می‌گوید اشک‌های غول که خشک می‌شوند به شکل تپه در می‌آیند. این اشک‌ها حالا از سراسر دنیا مردم کنجکاو را به سمت خود می‌کشاند.

 

فیلیپین، بوهول، تپه‌های شکلاتی – اشک غول

 

نپال، غارهای موستانگ

غارهای موستانگ به عنوان یکی از بزرگ‌ترین اسرار باستان شناسی جهان ، در یکی از دورافتاده‌ترین و جدا شده‌ترین مناطق هیمالیا قرار دارد. این منظره برخلاف هر چیزی که در نپال یافت می‌شود از تشکیلات عجیب سنگی و مجسمه‌ای با حدود 10 هزار دهانه در ارتفاع 45 متری از سطح زمین تشکیل شده است.
معلوم نیست اصلا چه کسی آن‌ها را حفر کرده و آن‌جایی که شیب صخره‌ها عمود است و فقط کوهنوردان حرفه‌ای می‌توانند به آن صعود کنند، غیرممکن به نظر می‌رسد. هدف از حفر این دهانه‌ها نیز کاملا نامشخص مانده است. افسانه‌های محلی زیادی درباره آن‌ها وجود دارد که حیرت شما را در پی خواهد داشت.

 

نپال، غارهای موستانگ

 

بزرگترین مراکز خرید آسیا کجاست؟

چین، شهر ارواح فنگدو – سفری به زندگی بعدی

شهر باستانی ارواح فنگدو واقع در استان چونگکینگ به عنوان دروازه‌ای برای زندگی پس از مرگ شناخته می‌شود که با تور چین به آن دست رسی خواهید داشت. منشا این افسانه به 2 هزار سال قبل برمی‌گردد. دو مقام بلندپایه پادشاهی در این کوهستان به انزوا رفتند و در ادامه روندشان به جاودانگی رسیدند.
این دو نفر به نام‌های یین و وانگ شناخته می‌شدند و ترکیب اسم آنان یعنی Yingwang به "پادشاه جهنم" ترجمه می‌شود.
این دلیلی‌ست که چرا این مکان پر از زیارتگاه‌ها و معابد اختصاص یافته به زندگی پس از مرگ (و عالم اموات) است. صرف نظر از این که افسانه‌ها را باور می‌کنید یا نه در طول زمانی که در این شهر قدم می‌زنید عظمتی را حس خواهید کرد که از ضعف روحی و قلبی شما نیست. چیزی فراتر از این‌هاست.

 

شهر ارواح فنگدو

 

تایلند، پارک ملی اروان

پارک ملی اروان یکی از محبوب‌ترین نقاط تایلند برای شنا و یکی از پربازدیدترین جاهای توریستی در تور تایلند است که بازدیدکنندگان زیادی را به خود می‌بیند. چیزی که اینجا را منحصر به فرد کرد آبشارهایی شبیه به فیل سه سر یکی از موجودات افسانه‌ای است. این پارک نه تنها پر از طبیعت خیره‌کننده است بلکه به دلیل غارهای زیاد بودایی دارد یکی از مذهبی‌ترین مکان‌های تایلند به حساب می‌آید.
5 غار اصلی برای کاوش در این منطقه در دسترس قرار دارند که با نقاشی‌ها و مقبره‌های تمدن‌های قدیمی پر شده‌اند. مطمئنا به جز طبیعت خیره‌کننده و حیوانات متنوعی که می‌بینید تاریخ و مذهب شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

 

تایلند، پارک ملی اروان

 

پیشنهاد گردشگری در خاور میانه بر اساس شخصیت گردشگران

چین، کوه Emei – راهی برای رفتن روی ابرها

آیا تا به حال رویای زندگی روی ابر را داشته‌اید؟ این مکانی‌ست که رویای شما را حقیقت می‌بخشد. برای تجربه‌ای 3080 متری بالاتر از سطح دریا آماده شوید و به معنای واقعی قدم زدن بر فراز ابرها را تجربه کنید. معبد طلایی و سازه‌های اطراف آن خود به تنهایی جادو را تجسم می‌بخشند حالا تصورش را بکنید که وجود لایه‌های نازک ابرها چه بار معنوی مضاعفی را به محل اضافه می‌کند. این کوه بین گردشگران محبوبیت زیادی دارد بنابراین سعی کنید صبح زود حرکت کنید تا با شلوغی روبرو نشوید.

 

چین، کوه Emei – راهی برای رفتن روی ابرها

 

چین، کوهستان تیانمن – انزوایی به بهشت

این کوه عرفانی که در پارک ملی کوه تیانمن واقع شده، میزبان غاری عظیم است که گمان می‌رود دروازه بهشت باشد. شما باید برای رسیدن به بالای دروازه هزار پله را بالا بروید و یا سوار تله کابینی که به تازگی ساخته شده شوید. وقتی به بالا رسیدید چیزی که خواهید دید معبدی زیباست که "در آسمان" نامیده می‌شود. این پارک همچنین میزبان یکی از خطرناک‌ترین و بادگیرترین جاده‌های جهان است که دارای پیچ‌های بی‌پایان و باریک در امتداد لبه کوه‌ها است. این جاده دارای 99 پیچ است که نماد 9 کاخ مختلف در بهشت محسوب می‌شوند.

 

چین، کوهستان تیانمن – انزوایی به بهشت

مطالب مرتبط