با زیباترین کلیساهای اروپا آشنا شوید

اگر به دنبال مقاصدی برای تعطیلات هستید که تاریخ و هنر را یک‌جا ارائه دهند بی‌شک کشورهای اروپایی در صدر فهرست شما قرار خواهند داشت. با این که کشورهای اروپایی برای تحصیل از اهداف جوانان محسوب می‌شوند اما هنر نیز یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های آنان شمرده می‌شود. فرقی نمی‌کند در شهر وست‌مینستر انگلیس هستید یا کوردوبای اسپانیا مطمئنا عبادتگاه‌های زیبا از مهم‌ترین جاهایی هستند که باید از آن‌ها دیدن کنید. ما دراین مقاله زیباترین کلیساهای قاره اروپا که باید از آن‌ها دیدن کنید را معرفی خواهیم کرد.

 

 

اسپانیا؛ بارسلونا، ساگرادا فامیلیا

 

 

اسپانیا، بارسلونا، ساگرادا فامیلیا

 

 

وقتی صحبت از زیباترین کلیساهای اروپا می‌کنیم احتمالا یکی از تصاویری که به ذهن خطور می‌کند کلیسای چشمگیر ساگرادا فامیلیا در بارسلونا است. هیچ چیزی به اندازه سبک معماری آنتونی گائودی این کلیسای کاتولیک رومی بی‌نظیر و کامل نیست. با این که گائودی پروژه این کلیسا را در سال ۱۸۸۶ آغاز کرد اما همچنان تا به امروز تکمیل نشده و تنها ۷۰ درصد از چیزی که قرار بود ساخته شود، انجام گرفته است. طبق پیش‌بینی‌ها انتظار می‌رود که این کلیسا تا سال ۲۰۲۰ به پایان برسد. با این همه ساگرادا فامیلیا کلیسایی چشمگیر و برجسته است که به عنوان یکی از برجسته‌ترین کلیساهای اروپا در صدر جای می‌گیرد.

 

 

روسیه؛ مسکو، کلیسای جامع سنت باسیل

 

 

روسیه؛ مسکو، کلیسای جامع سنت باسیل

 

 

در تور روسیه می‌بینید کلیسای جامع سنت باسیل در سال ۱۵۶۰ به دستور ایوان مخوف ساخته و تکمیل گردید. با وجد این که قدمت کلیسا کم نیست اما همچنان مثل گذشته در وضعیتی ایده‌آل قرار داشته و با رنگ‌های شاد و چشمگیرش نظر هر گردشگر، معمار و هنر دوستی را به خودش جلب می‌کند. جمع تمام ویژگی‌های برجسته در این کلیسا باعث شده تا در بالای فهرست زیباترین کلیساهای دنیا جا خشک کند. کلیسا که در میدان سرخ مسکو واقع شده در حال حاضر به یک موزه تبدیل شده است.

 

 

بهترین مقاصد گردشگری جهان که در اعماق زمین هستند- قسمت اول

 

 

فرانسه؛ مونت سنت میشل، صومعه مونت سنت میشل

 

 

فرانسه؛ مونت سنت میشل، صومعه مونت سنت میشل

 

 

کلیسای سنت میشل در اطراف یک روستا و در جزیره‌ای کوچک در سواحل منطقه نورماندی فرانسه واقع شده است. قدمت این کلیسا به سال ۷۰۹ وقتی اوبرت اسقف کلیسایی کوچک در این محل ساخت برمی‌گردد. اما در قرن ۱۲ یک صومعه نیز در اینجا ساخته شد. امروزه شما می‌توانید از این بخش جدا شده شهر در بالای تپه دیدن کنید و از تماشای مناظر پانورامای منطقه لذت ببرید.

 

 

دانمارک؛ کوپنهاگ، کلیسای گراندویچ

 

 

دانمارک؛ کوپنهاگ، کلیسای گراندویچ

 

 

کپنهاگ به عنوان سرمایه طراحی مدرن دانمارکی شناخته می‌شود. ظاهر بیرونی کلیسای گراندویچ از هر لحاظ زیباست اما از داخل با قوسی‌های متعدد و مرتفع بسیار چشمگیرتر از نمای بیرونی به نظر می‌رسد. از آنجایی که کوپنهاگ به عنوان یکی از قطب‌های اصلی معماری و طراحی در کشور محسوب می‌شود شما می‌توانید ظرافت و هنر را در جای جای آن و حتی در طراحی صندلی‌های چوبی و نیمکت‌های آن مشاهده نمایید.

 

 

مقاصدی که می‌توانید در غروب زیبایشان قراری عاشقانه داشته باشید

 

 

ترکیه؛ استانبول، ایاصوفیه

 

 

ترکیه؛ استانبول، ایاصوفیه

 

 

ایاصوفیه در تور استانبول یکی از شاهکارهای تاریخی در طول این‌ سال‌ها بوده که در هر دوره‌ای به حسب شرایط کاربری‌های مختلفی داشته است. در ابتدا ایاصوفیه به عنوان کلیسا ساخته شد اما پس از فتح آن توسط مسلمانان به مسجد تبدیل گشت. اما در نهایت به موزه‌ای تبدیل شد که امروزه در دسترس ما قرار دارد. این ساختمان به عنوان یک نمونه خیره‌کننده از معماری دوره بیزانس شناخته می‌شود. جدا از گنبد و چهار مناره آن از نمای بیرونی، این کلیسا از داخل دارای موزاییک‌های زیبای قرن نهمی است که جلوه‌ای دوچندان به آن بخشیده‌اند.

 

 

ایتالیا؛ میلان، کلیسای جامع میلان

 

 

ایتالیا؛ میلان، کلیسای جامع میلان

 

 

با این که ایتالیا پر از کلیساهای زیبا است اما کلیسای جامع میلان یک سر و گرد از تمامی آن‌ها بالاتر قرار دارد. شما می‌توانید ساعت‌ها به تماشای این کلیسای سنگ مرمری بنشینید و به تحسین مجسمه‌های آن در خارج و پنجره‌های هنری‌اش بپردازید. با وجود ظرافت‌های غیر قابل شمارش در این کلیسا هیچ جای تعجب نیست که تکمیل آن از سال ۱۳۹۶ تا قرن ۱۹ام به طول انجامید.

 

 

فستیوال‌های آسیایی را بشناسید و در آنها شرکت کنید

 

 

آلمان؛ برلین، کنیسه Neue

 

 

آلمان؛ برلین، کنیسه Neue

 

 

با ۳۲۰۰ نفر ظرفیت این کنیسه بزرگ‌ترین عبادگاه یهودیان بود که سال ۱۸۸۶ در آلمان افتتاح شد. این کلیسا به خاطر طراحی شبکه‌ای طلا شهرت بسیاری پیدا کرده است. کنیسه در طول جنگ جهانی دوم به شدت آسیب دیده بود. با این حال، در اواخر دهه ۱۹۸۰ بازسازی شد و در سال ۱۹۹۵ به عبادتگاه و موزه تبدیل گشت. امروزه مردم می‌توانند از بنیاد Centrum Judeicum دیدن کنند تا بیشتر در مورد تاریخ این عبادتگاه اطلاعات کسب کنند.

 

 

مجارستان، بوداپست، کلیسای سنت استفان

 

 

مجارستان، بوداپست، کلیسای سنت استفان

 

 

این کلیسای کاتولیک رومی نئوکلاسیک که در سال ۱۹۰۵ تکمیل شده از کلیساهای نسبتا جدید اروپا تلقی می‌شود. با این همه سبک معماری زیبای کلیسای سنت استفان گنبد زیبای آن به زیبایی با معماری کلی شهر هماهنگ شده است. نمای سنگ مرمرین و روشن این کلیسا با گنبد بزرگ و زیبایش از دور طوری خودنمایی می‌کند که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

مطالب مرتبط