فستیوال‌های آسیایی را بشناسید و در آنها شرکت کنید

آسیا به عنوان کهن‌ترین قاره دنیا و میزبانی از اولین اجتماعات بشری دارای فرهنگی غنی و ادیانی کهن است. این ویژگی را که در کنار زیباترین مناظر طبیعی گرمسیری و سردسیر شمال قرار می‌دهیم، به پکیجی همه جانبه می‌رسیم که هر سلیقه‌ای را راضی می‌کند. سواحل ماسه سفید، جنگل‌های سرسبز، یخچال‌های طبیعی، کوهستان‌های بکر و شهرهای مدرن و پرجمعیت همگی در این قاره جمع شده‌اند.
اما فستیوال‌های فرهنگی و مذهبی به عنوان آخرین ویژگی از این قاره مقصدی بی چون و چرا می‌سازند. ما در این مقاله بهترین فستیوال‌های آسیا را معرفی می‌کنیم.

 

 

ژاپن، کاوانا، جشنواره Nabana No Sato

 

 

ژاپن، کاوانا، جشنواره Nabana No Sato

 

 

Nabana No Sato یا جشنواره نور زمستانی در شهر کاوانای ژاپن، از اواخر اکتبر تا اواسط مارچ برگزار می‌شود. در این جشنواره دو تونل اصلی روشن با لامپ‌های ال‌ای‌دی دارای یک صفحه نمایش خلاقانه از نور، پارچه، طبیعت و موسیقی درست می‌شوند. هر سال حدود ۸٫۵ میلیون چراغ صرف می‌شود تا مناظر طبیعی کوهستانی مثل آبشارها، کوه‌ها و سپیده‌دم به شکلی مصور و زیبا بازسازی شوند.
سعی کنید زودتر به این جشنواره بروید و از فضای لطیف اقامتگاه ناگاشیما لذت ببرید. می‌توانید در اسپاهای گل بدن‌تان را به آرامش برسانید و یا در فضای باز اقامتگاه به استراحت بپردازید. شما می‌توانید از آب و هوای خنک لذت ببرید و به تفریح و گشت زنی بپردازید. هیچ شک نداشته باشید که نورپردازی این فستیوال عکس‌های بی‌نظیری به شما ارائه می‌دهد.

 

 

تایوان، فستیوال فانوس

 

 

  تایوان، فستیوال فانوس

 

 

فستیوال فانوس تایوان یکی از جشنواره‌های بسیار شناخته شده دنیاست که در صدر فهرست پرطرفدارترین و بهترین جشنواره‌های دتیا قرا گرفته است. حتی اگر خیلی هم راجب آن ندانید ولی احتمالا عکس‌های زیادی از آن را اینجا و آنجا دیده‌اید. در شمال فانوس‌های روشن در آسمان و در جنوب آتش بازی کندوی زنبور عسل برگزار می‌شود.
در فستیوال فانوس آسمانی پینگژی آرزوها را بر روی فانوس کُنگمینگ می‌نویسند و بعد آن را به آسمان می‌فرستند. به علاوه در جشنواره Yanshui Beehive Rocket وقتی به آسمان نگاه می‌کنید هزاران آتش‌بازی زیبا را خواهید دید که در طرح‌های سنتی و مدرن و رنگبندی‌های شاد آسمان را روشن کرده‌اند.
به شما توصیه می‌کنیم که کارهایی که در جشنواره‌ها انجام می‌دهند را تکرار کنید و همراه با ردم سنت‌های تایوانی را جشن بگیرید. در نظر بگیرید که این جشنواره در اولین ماه کامل سال جدید چینی برگزار می‌شود.

 

 

معماری‌های بی‌نظیر دوره بیزانس، از دیدنی‌ها تا خرابه‌ها

 

 

فیلیپین؛ کبو، فستیوال سینولُگ

 

 

فیلیپین؛ کبو، فستیوال سینولُگ

 

 

سینولگ با رقص و نمایش همراه بوده و انرژی زیادی را به مردم منتقل می‌کند. این جشواره سرگرم‌کننده دارای بخش‌های مختلف جذابی بوده و برخی از غذاها به صورت همه ساله در خلال این مراسم پخته و عرضه می‌شود. سینولگ بین جشن‌های جنوب شرقی آسیا از محبوبیت بالایی برخوردار است و گردشگران زیادی تنها برای تماشای این جشن به فیلیپین سفر می‌کنند. برای علاقه‌مندان به رقص و آواز این جشنواره معنای مهم‌تری هم دارد زیرا بهترین گروه‌های رقص کشور در این جشن بزرگ با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. این جشنواره همه ساله در سومین یکشنبه ژانویه برگزار می‌شود.

 

 

تایلند، جشنواره آب سونگ کران

 

 

 songkran

 

 

همه ساله در تایلند جشنواره بسیار محبوب و پرطرفداری به اسم سونگکران برگزار می‌شود که از با اهمیت‌ترین جشن‌های تایلند نیز شمرده می‌شود. این جشنواره یکی از مهم‌ترین تعطیلات رسمی کشور و از جشن‌های ملی محسوب می‌شود. البته خیلی‌ها به دلیل نقش مهم آب مخالف برگزاری این جشن هستند اما با این وجود هنوز سونگکران به قوت خودش هر سال در تمام شهرهای تایلند برپا می‌شود.
این جشنواره با شروع سال نوی تایلندی به راه می‌افتد و به عنوان بزرگ‌ترین جنگ آب در دنیا به ثبت گینس هم رسیده است. شما با شرکت در این جشن در تور تایلند با عقاید زیاد مردم تایلند آشنا خواهید شد.

 

 

بیشترین گردشگران جهان، به کدام کشورها سفر کرده‌اند؟

 

 

چین؛ هاربین، جشنواره مجسمه‌سازی یخ و برف هاربین

 

 

چین؛ هاربین، جشنواره مجسمه‌سازی یخ و برف هاربین

 

 

جشنواره مجسمه‌سازی یخی بزرگ‌ترین جشنواره زمستانی در دنیا و در تور چین است، که در هاربین چین و در دو سالن اصلی برگزار می‌شود. شما می‌توانید در طول روز و در زیر نور آفتاب به دیدن این مجسمه‌های سرد یخی بروید و از آن‌ها دیدن کنید. بزرگ‌ترین مجسمه‌های یخی دنیا با چراغ‌های رنگی روشن شده و در تاریکی شب به طرز زیبایی درخشان به نظر می‌رسند.
کودکان را در این جشنواره به دنیایی از فانوس‌ها، مجسمه‌های یخی، چهره‌های اسطوره‌ای، و حیوانات ببرید. به دلیل دمای پایین منطقه عموما باطری‌های دوربین‌ها زودتر از حد معمول خالی می‌شوند. به این ترتیب شما در مدت کمی بی باطری و دوربین خواهید شد. پیشنهاد ما اینست که وقتی از دوربین‌تان استفاده نمی‌کنید آن را درون کاپشن‌تان پنهان کنید. جشنواره مجسمه‌سازی هاربین از دسامبر تا فوریه برقرار می‌ماند.

مطالب مرتبط